Nee, hier helpt zelfs OBDTuner niet. Je moet eerst toch even uit zien te vinden wat het probleem is. En dan OBDTuner aanschaffen
Beetje raar dat die garage je wat informatie geeft, maar je vervolgens weer op pad stuurt. Als ze zeggen dat de motor schoon is, wat hebben ze dan gecontroleerd? Weet het, beetje lullige vraag, maar het zou wel leuk zijn om te weten hoe ze zoiets controleren. En die opmerking van een code 'te weinig brandstof', bedoelen ze daar P0170 of P0171 (OBD II code: Fuel trim malfunction of System too lean) mee? Maar dan gaat je EML lampje branden. Beide kan twee oorzaken hebben: te weinig brandstof of te veel lucht.
Te weinig brandstof: pomp, filter(s), leidingen (knik ergens), injectoren
Te veel lucht: MAP sensor, charge cooling die niet goed werkt (bij jouw motor wordt de inlaat temperatuur gemeten voor de throttle body, dus feitelijk de omgevingstemperatuur. De compressor warmt die lucht heel aardig op bij full boost en de bedoeling is dat de laminova's die hogere temperatuur weer verlagen tot iets acceptabels. In ieder geval denkt de ECU dat de lucht ongeveer omgevingstemperatuur heeft en dus dat de lucht massa hoger is dan die werkelijk is .....

toch wel grappig hoe je jezelf in een hoek kan redeneren ... in dat geval gaat ie dus overfuelen en niet underfuelen. Dus vergeet dat maar, hoe hoger de werkelijke temperatuur van de lucht die de cylinders ingaat, hoe meer ie overfuelt, dus dat kan het probleem niet zijn.
Ik zou zeggen, de eenvoudige dingen eerst. Brandstofleidingen controleren op knikken e.d. Bij de meeste SC conversies worden die leidingen verlegt en daar kan in de loop der tijd best wat verkeerd me gaan. Kan waarschijnlijk ook geen kwaad het filter eens te vervangen, of in ieder geval te kijken wanneer dat gebeurd is. Injectoren lijkt me sterk, of alle klop moet van een cylinder komen. Kunnen ze in de garage ook uitlezen. Pomp kan ook, want die schijnt in de loop der tijd wel wat minder te worden en de OEM pomp is net aan met een SC. Pomp vervangen is wel te doen, maar heb je toch wat meer gereedschap voor nodig dan voor de bougies