Tibby's beest
Re: Tibby's beest
Alles opt gemakske. Zeker niet de boel forceren. Zo'n 2 de ombouw zie ik (financieel en wachtperiode) niet meer zitten.
Jij moet echt wel engelengeduld hebben....
grtz

Jij moet echt wel engelengeduld hebben....

grtz
captain slow
Re: Tibby's beest
Wat je ook doet Dre er zullen er altijd zijn die sneller zijn.
Kijk maar naar dit filmpje:
0- 333 km/h in minder dan 5 sec !
https://m.youtube.com/watch?v=WREyAicJXkM
Aandrijving neemt precies niet zoveel plaats in, kunnen we dat niet monteren op onze Speedster?
Moet wel lachen zijn bij een rood licht sprintje!
Kijk maar naar dit filmpje:
0- 333 km/h in minder dan 5 sec !
https://m.youtube.com/watch?v=WREyAicJXkM
Aandrijving neemt precies niet zoveel plaats in, kunnen we dat niet monteren op onze Speedster?
Moet wel lachen zijn bij een rood licht sprintje!
Re: Tibby's beest
Maakt niet uit of er sneller zijn..... Zolang ik meer pk dan Vauxhall heb ist goe.
(grapje he Stefano! Weet toch dat jij me er binnen enkele seconden vanaf rijdt)

captain slow
Re: Tibby's beest
Laatste maal olie/filter gezet. Luchtfilter element gekuist. Alles nog eens gecontroleerd op lekkages. Geen drup of gezweet nergens te vinden 
Motorblok heeft nu 2100 km op de teller gereden waarvan de laatste dikke 500 km tot begrenzing (4000 tr/min) doorgetrokken.
Alleen m'n vers gepoederlakte RH velgen (die trouwens in het zwart WEL mooi zijn
) hebben 1 spacer (vd achtervelg) waarvan 1 schroefdraad stuk is
Dus weer met die oem NA velgen op pad
Morgenvroeg om 4 uur op en naar V max Borken waar Frank mij trouwens opwacht
Volgend berichtje zal dus (hopelijk) een 400+ pk grafiekje zijn

Motorblok heeft nu 2100 km op de teller gereden waarvan de laatste dikke 500 km tot begrenzing (4000 tr/min) doorgetrokken.
Alleen m'n vers gepoederlakte RH velgen (die trouwens in het zwart WEL mooi zijn


Dus weer met die oem NA velgen op pad

Morgenvroeg om 4 uur op en naar V max Borken waar Frank mij trouwens opwacht

Volgend berichtje zal dus (hopelijk) een 400+ pk grafiekje zijn

captain slow
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Re: Tibby's beest
Allee, da zal morgen de moeite worden daar bij Markus.
Als dat maar goed komt op die standaardbandjes met 400pk op de rollen
Toen ik daar enkele jaren geleden was, stond er een uitgeklede Spexige, was leuk die eens grondig te inspecteren
Als dat maar goed komt op die standaardbandjes met 400pk op de rollen

Toen ik daar enkele jaren geleden was, stond er een uitgeklede Spexige, was leuk die eens grondig te inspecteren

Einfach nur ein nackter Sportler
- Herman
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
- Locatie: Zeeland
Re: Tibby's beest
Deleted
Laatst gewijzigd door Herman op 30 nov 2014 18:36, 2 keer totaal gewijzigd.
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Re: Tibby's beest
' s Morgens kwart na 7 gearriveerd (Frank ook)

Wakker worden met m'n Golden Power

Wat Tuning meuk....




Een oude bekende.....


Het grote moment....

Resultaat: max 330pk.....
Map sensor / Blow off aangepakt (Frank de map en ik de blow off)



Final run

resultaat:

Restricties die er nog in zitten: luchtfilter is te klein voor dit soort vermogen en de wagen staat op safe qua programmering. Ook de blow off moet er vanaf. Moet een gesloten systeem worden.
Testrit naar huis. Niet verantwoord op oem achterbanden.... tractiecontrole is een must. 160 afdrukken en gelijk ne gek naar de 240 (verder durfde ik niet)

Wakker worden met m'n Golden Power


Wat Tuning meuk....




Een oude bekende.....


Het grote moment....

Resultaat: max 330pk.....

Map sensor / Blow off aangepakt (Frank de map en ik de blow off)



Final run

resultaat:

Restricties die er nog in zitten: luchtfilter is te klein voor dit soort vermogen en de wagen staat op safe qua programmering. Ook de blow off moet er vanaf. Moet een gesloten systeem worden.
Testrit naar huis. Niet verantwoord op oem achterbanden.... tractiecontrole is een must. 160 afdrukken en gelijk ne gek naar de 240 (verder durfde ik niet)
Laatst gewijzigd door tibby op 03 dec 2014 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Tibby's beest
Hey Andre,
allereerst goed om te lezen dat je nu kan knallen
Zal een beest zijn ja.
Ik ben wel benieuwd naar de turbo specs eerlijk gezegd. De dyno laat zien dat ie bij 6000 toeren eigenlijk de brui er aan geeft (of filter?). Normaliter zou een 400pk turbo juist doortrekken tot redline.
Hoeveel pk op de wielen? Misschien nog eens een driftbox meting doen met? Las dat speedsters wat minder pk's op de dyno gaven ivm beperkte luchtaanvoer ??
Wordt iig motorrijders pesten lol
allereerst goed om te lezen dat je nu kan knallen



Ik ben wel benieuwd naar de turbo specs eerlijk gezegd. De dyno laat zien dat ie bij 6000 toeren eigenlijk de brui er aan geeft (of filter?). Normaliter zou een 400pk turbo juist doortrekken tot redline.
Hoeveel pk op de wielen? Misschien nog eens een driftbox meting doen met? Las dat speedsters wat minder pk's op de dyno gaven ivm beperkte luchtaanvoer ??
Wordt iig motorrijders pesten lol

Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: Tibby's beest
Hoi Daan,
Ik denk dat we met z'n allen (Marcus, Frank,ik) gehoopt hadden dat er meer uit kwam. Charger is de nieuwe k16 hybrid versie van Vmax (staat hier enkele pagina's terug beschreven). Als ik echt wou kwam er 400 uit, maar dan zat hij tegen het pingelen/kloppen af. Liever safe dan sorry. Als ik er andere benzine (Aral 102) had ingedaan waren de 400 pk's er.
Die luchtfilter van mij is veel te klein. Die is niet groter dan vuist bij wijze van spreken...
Hier een voorbeeld hoe groot hij is:
http://www.sandtler24.de/x-air/b1-dynam ... 60423.html (versie met 100 inlaat en 80 uitlaat)
De grootte die bvb Green air voorschrijft (op de hitman staat de XL twister)
http://www.bps-racing.com/kit-twister-x ... 50-ch.html
Maargoed 376 of 400 voel je niet .....
Vond het wel goed, 10 seconden voor de laatste run zei ik tegen Frank: MET 399 BEN IK NIET TEVREDEN HE!
@ Herman: Oem gasklep staat er inderdaad nog op. Een grotere LMM was ook een must zei Marcus (heb een 80mm)
Intake temperatuur was zeeeeeer goed zei Marcus. Moet je even navragen aan hem.
Ben zeker meer dan tevreden over de set up. Het verschil met de 324 set up is zeer duidelijk. De wagen is een gevaarte geworden
grtz
@
Ik denk dat we met z'n allen (Marcus, Frank,ik) gehoopt hadden dat er meer uit kwam. Charger is de nieuwe k16 hybrid versie van Vmax (staat hier enkele pagina's terug beschreven). Als ik echt wou kwam er 400 uit, maar dan zat hij tegen het pingelen/kloppen af. Liever safe dan sorry. Als ik er andere benzine (Aral 102) had ingedaan waren de 400 pk's er.
Die luchtfilter van mij is veel te klein. Die is niet groter dan vuist bij wijze van spreken...

Hier een voorbeeld hoe groot hij is:
http://www.sandtler24.de/x-air/b1-dynam ... 60423.html (versie met 100 inlaat en 80 uitlaat)
De grootte die bvb Green air voorschrijft (op de hitman staat de XL twister)
http://www.bps-racing.com/kit-twister-x ... 50-ch.html
Maargoed 376 of 400 voel je niet .....
Vond het wel goed, 10 seconden voor de laatste run zei ik tegen Frank: MET 399 BEN IK NIET TEVREDEN HE!

@ Herman: Oem gasklep staat er inderdaad nog op. Een grotere LMM was ook een must zei Marcus (heb een 80mm)
Intake temperatuur was zeeeeeer goed zei Marcus. Moet je even navragen aan hem.
Ben zeker meer dan tevreden over de set up. Het verschil met de 324 set up is zeer duidelijk. De wagen is een gevaarte geworden


grtz
@
captain slow
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Tibby's beest
Die aftermarket cone filters zijn alleen niet al te best.
Nev op VX forum experimenteerde op zijn Turbo VX (~450ps) met 2 OEM papierfilters naast elkaar, want voldoende doorlaat gaf.
Hou je 'm wel op de weg met zo'n koppelcurve??
Nev op VX forum experimenteerde op zijn Turbo VX (~450ps) met 2 OEM papierfilters naast elkaar, want voldoende doorlaat gaf.
Hou je 'm wel op de weg met zo'n koppelcurve??
Re: Tibby's beest
Mooi resultaat en relatief makkelijk nog een paar restricties weg te halen
Zoals Exmantaa zegt: met de koppelkromme lijkt het me erg oppassen met een Speedster.. (geen probleem met voorwielaangedreven auto, maar met zo een kort achterwielaangedreven wagentje: risky)
Wellicht is het een idee om b.v. met een elektronische turbodrukregelaar, te proberen koppelcurve enigszins gelijk op te laten lopen met de vermogenscurve, want anders gaat ie je toch een keer verassen ben ik bang..
Gr,
The Duke

Zoals Exmantaa zegt: met de koppelkromme lijkt het me erg oppassen met een Speedster.. (geen probleem met voorwielaangedreven auto, maar met zo een kort achterwielaangedreven wagentje: risky)
Wellicht is het een idee om b.v. met een elektronische turbodrukregelaar, te proberen koppelcurve enigszins gelijk op te laten lopen met de vermogenscurve, want anders gaat ie je toch een keer verassen ben ik bang..
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops