Tibby's beest
Re: Tibby's beest
Komt zeker goed! Momenteel vliegt dat ding nog steeds hoor. Heb terug die oem banden eraf gesmeten (keuring) , wat een elende qua grip.... 

captain slow
Niks te horen van de firma. Had hen voorgesteld een voor/na run. Hebben natte voeten gekregen zeker

Ondertussen een andere z20leh klep gevonden voor een zacht prijsje. Wel maar op 62mm ipv 66/67mm geported

captain slow
Ook maar weer overgeslaan en uiteindelijk voor dezelfde gasklep gegaan zoals Herman.... (grootse dia ipv de geporte items)
Vond Frank blijkbaar ook leuk, kan hij nogwat custom knutselen....

captain slow
Dat is lekker dat je blowoff valve de warme lucht weer terug blaast in je inlaat krijg je nog meer warmere lucht dan de lucht van buitentibby schreef:Final set up dumpvalve....
Ze komen nu stilletjes mijn oren uit![]()
Welke bleek de beste te zijn (voor mij) de open Forge fmvd004 . Jammer dat nu deze juist verkocht is.... De open Forge had vele nadelen maar het vermogen kwam beter over. Beetje een on/off gevoel. Bij mij draait alles om gevoel.
Deze set up is echt een straat set up. GezapigIk kan nog verder gaan ermee en het super gezapig maken. Maar dat wil ik niet.
Uiteindelijk geindigd met Forge's laatste versie turbovalve....
Maargoed ,genoeg geld in deze rommel gestoken allemaal...
grtz

Hoezo? Is toch koude lucht dat hij afblaast in de inlaatbuis? Of is het dat die zwarte buis over het blok loopt die opwarmt? En zo de afblaaslucht verwarmt? Buis voelt steeds koel aan... FTT legt ook zo zijn routes...
Probleem is als je de afblaaslucht naar een andere route leid, net achter de LMM komt die uit bij mij, je LMM deze afblaaslucht registreert. Een LMM meet langs 2 kanten. Daarom dat ik de route van nu heb genomen. Liever een ietsiepietse verwarmde afblaaslucht dan een foute registratie van de LMM.
Moet wel zeggen dat idd sinds ik de open valve heb verwijdert er minder vermogen is. Die brute kick op 2500 tr is precies wat glad gestreken. Daarom ook al dat geprul met verschillende valves. Mss na een nieuwe mapping (moet toch gebeuren) dit terug komt.
Maar hij gaat nog steeds als een raket hoor
Mij hoor je niet klagen erover.
In september op naar de 400 pk (90mm maf en grotere throttle body)
grtz
Probleem is als je de afblaaslucht naar een andere route leid, net achter de LMM komt die uit bij mij, je LMM deze afblaaslucht registreert. Een LMM meet langs 2 kanten. Daarom dat ik de route van nu heb genomen. Liever een ietsiepietse verwarmde afblaaslucht dan een foute registratie van de LMM.
Moet wel zeggen dat idd sinds ik de open valve heb verwijdert er minder vermogen is. Die brute kick op 2500 tr is precies wat glad gestreken. Daarom ook al dat geprul met verschillende valves. Mss na een nieuwe mapping (moet toch gebeuren) dit terug komt.
Maar hij gaat nog steeds als een raket hoor

In september op naar de 400 pk (90mm maf en grotere throttle body)
grtz
captain slow
Mijn '400pk' kitje neemt langzaam vorm....
nieuwe Sandtler Suprcompetition filter (droog type ivm nieuwe LMM)
Uitleg van Tilman Sandtler ivm filter:
The super competition filter is less restrictive than the wet filter material. Because it´s a synthetic webbing and not a natural material. The other advantage of the super competition filter is that you didn´t need to oil it. You can clean it easily with warm water and a mild soap.

Nieuwe LEH LMM waarvan we de sensor opnieuw gaan gebruiken in een Bosch 92mm huis (nog onderweg)

Geported LEH gasklep 62mm (Porsche gasklep heb ik nooit aangehad
)

grtz
nieuwe Sandtler Suprcompetition filter (droog type ivm nieuwe LMM)
Uitleg van Tilman Sandtler ivm filter:
The super competition filter is less restrictive than the wet filter material. Because it´s a synthetic webbing and not a natural material. The other advantage of the super competition filter is that you didn´t need to oil it. You can clean it easily with warm water and a mild soap.

Nieuwe LEH LMM waarvan we de sensor opnieuw gaan gebruiken in een Bosch 92mm huis (nog onderweg)

Geported LEH gasklep 62mm (Porsche gasklep heb ik nooit aangehad

grtz
captain slow
Mooi topic om te volgen!
Ben benieuwd of de 400 pk gehaald wordt (understatement; maar is wel veel zeg. Zeker ivm het lage gewicht van de Speedster
). Zijn er meer Speedsters die dit vermogen hebben (gehaald)?
Ben benieuwd of de 400 pk gehaald wordt (understatement; maar is wel veel zeg. Zeker ivm het lage gewicht van de Speedster

Wss als ik Aral 101 tank en met deze toevoegsels de bank opga zal er een kleine 400 gehaald worden. Een 20pk extra moet haalbaar zijn....
400pk + monsters??? Herman,Rikster (denk ik toch??) Vauxhall destijds met z'n vorige set up.....
Er zullen er wss binnenkort nogwel enkele tevoorschijn komen.... (Akra, Weazle,.....)
grtz
400pk + monsters??? Herman,Rikster (denk ik toch??) Vauxhall destijds met z'n vorige set up.....
Er zullen er wss binnenkort nogwel enkele tevoorschijn komen.... (Akra, Weazle,.....)
grtz
captain slow
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Ik lees aandachtig mee ja 

Laatst gewijzigd door tibby op 22 sep 2015 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Dat scheelt wel een hoop, past onze eigen sensor er gewoon in?
Wel zuur dat het onderdeelnummer is 'weggekrast'

aKra schreef:Dat scheelt wel een hoop, past onze eigen sensor er gewoon in?
Yep, sensor past erin.
Verkoper van het Bosch huis z'n uitleg erover....
Bosch new maf housing
Please note there is no Sensor in this housing it's just the replacement new plastic maf housing
Many customers will use this as a performance part as the housing diameter is 90mm thus allowing large inlet pipes, more air flow and more power
Part number on the housing will be removed before it is shipped and cannot be confirmed
Just to confirm approx measurement of the housing:
Inside Diameter Approx - 84mm
Outside Diameter Approx - 91mm
captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Wanneer is de dynorun gepland?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.