Ik heb ze nog terug gevonden, en in een pdf gegoten:
http://www.speedsterinfo.com/prive/images/ombouw.pdf
Afgelopen weekend begonnen aan de inbouw samen met exmanta en speedster4fun
Dag 1; de koeling en de het slangenwerk:
De eerste stap is uiteraard de voorclam eraf.

Dan de radiator leeg laten lopen en eruit halen.
De radiator zit alleen op de radiator behuizing geschroefd, dus die til je tersamen eraf (als alle schroeven los zijn uiteraard.)

Omdat de standaard radiator toch al zo'n 50k zijn werk gedaan heeft, en ik geen zin heb in geplofte radiatorkappen, heb ik er een met alluminium kappen erop gekocht, en daar bovenop geschroefd de koeling voor de SC, zijnde de pro alloy pre-rad.
De stekker wordt afgeknipt van de bestaande radiator om te gebruiken op de nieuwe.
De 2 kleine fans (die bij de precat kit horen) nemen de taak over van de oude grote, en het geheel wordt aan elkaar geschroefd:

De fans kun je even testen, door op het 2e relais tussen de 2 buitenste (dikkere) zwarte draden een punttangetje te zetten, waardoor de fans gaan draaien

Leg even iets lichts op je radiator, en kijk of het omhoog geblazen wordt. (anders de 2 draden van je stekker op de prerad even wisselen)

In de radiatorbehuizing maak je 2 gaten voor de pijpjes van de prerad.
De boel wordt terug in de radiatorbehuizing geschroeft, welke dan weer in zijn geheel terug geschroef wordt op de crashbox.
Maar nog even niet, want we hebben alle ruimte nodig voor het slangenwerk.
Hiervoor heb je 2 methoden. Eerst die wij gebruikt hebben:
Je zaagt een tijdelijk doorvoerluikje in de binnenkant van je sill:

Let erop dat je je zaagje niet te ver in de sill laat steken, want aan deze zijde zitten belangrijke slangen.

De witte kleur die je op de achterzijde ziet, is de eerste schuimlaag waar je door moet.
Hiervoor is een pijp van tandjes voorzien, die precies in een stofzuigerslang past.


Op deze manier kun je al draaiende door de eerste schuimlaag heen (zo'n 4 cm en zacht als boter)

Op de achtergrond, zie je een 2e identieke schuimlaag van zo'n 4 centimeter waar je doorheen moet.
Denk eraan dat je chassis van voren smaller is dan van achteren, zodat je je stofzuigerslang parallel eraan moet houden, om goed uit te komen.
Je kunt de slang nu doorvoeren naar achteren, door je stofzuigerslang:

Bovenin zijn de 2 gaten gemaakt waar de slang uiteindelijk door zal komen.
Ze maken dus een S-jes in je sill.
Als je je linker achterwiel en bekleding verwijderd hebt, kun je je hoofd erin steken, en zie je een zwart stuk schuim zitten:

De bedoeling is om er onderaan uit te komen.

De 2 slangen kun je nu je motorruimte invoeren op dezelfde manier als de andere slangen die die route reeds nemen.

De slangen voorzien van rubber ringen in de clam om te zorgen dat ze niet gaan schuren.

Je eerste slang loopt nu ongeveer ter hoogte van je abs computer, en de 2e in de bolvorming in de clam van je wielkuip.
Aan te raden is de slang te voorzien van schuimrubberen randen, om rammeltjes tegen te gaan.

Een andere methode om de slangen erin te krijgen, is om je linker sillcover te verwijderen.
Dan krijg je een gat van binnenuit, waar je je hand door kunt steken, om de slangen te geleiden.
Dan vanuit je achterste wielkast geleid je de slang onder het zwarte piepschuim door, en breek je door de 2 witte schuimlagen.
Mocht het niet lukken, kun je ook het zwarte schuim wegbreken, om meer ruimte te maken.
Wordt vervolgt
