ps: dit volledig terzijde maar toch nog liever een turbo als een 2.2
Een pluspunt van de 2.2 t.o.v. de Turbo !
Een pluspunt van de 2.2 t.o.v. de Turbo !
Als er mij 1 ding stoort aan de Speedster turbo in vergelijking met de 2.2 is het dat er gewoon minder voor te vinden is qua tuning en dat alles ook nog eens veel duurder is 
ps: dit volledig terzijde maar toch nog liever een turbo als een 2.2
ps: dit volledig terzijde maar toch nog liever een turbo als een 2.2
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Ik denk dat er voor de Turbo meer tuningsmateriaal te vinden is dan voor de 2.2!
Software tot en met projecten zoals van Rik en Jans.
Voor het onderstel is net zo veel te krijgen als voor de 2.2 idem voor velgen.
Kosten kan ik niet echt over oordelen, maar ik denk dat de eerste tuningsstappen voor een Turbo juist goedkoper zijn dan voor een 2.2
SteV6
Software tot en met projecten zoals van Rik en Jans.
Voor het onderstel is net zo veel te krijgen als voor de 2.2 idem voor velgen.
Kosten kan ik niet echt over oordelen, maar ik denk dat de eerste tuningsstappen voor een Turbo juist goedkoper zijn dan voor een 2.2
SteV6
S4 Avant
Jans en Stev6 ik heb het meer over de rest van het tuninggebeuren qua motortuning is een turbo voordeliger maar ik heb het dus over verlagen enzovoort. Nu ik ben dan ook wel eerlijk gezegd een redelijke dummie
als je rondkijkt voor veren bv. zie je ze alleen maar voor 2.2 of zijn die van de turbo dan toch hetzelfde mij zeiden ze dat die toch anders waren. Eibach veren als voorbeeld...passen die dan ook onder een turbo ? En ja ik weet dat er nu mensen gaan zagen dat nitrons veel beter zijn, dat weet ik wel en die mogen ook wel beter zijn voor de prijs wat ze kosten
, maar de speedster bolt netjes met de standaard veren of verlaagde veren. Hoe ik het begrijp zijn de nitrons toch meer voor circuitgebruik.
Laatst gewijzigd door Robin op 07 sep 2006 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Jans wat jij hier zegt was ik sowieso van plan binnen een bepaalde tijd maar ik dacht dit te doen als mijn garantie voorbij was en dat duurt nog anderhalf jaarjans schreef:Beste Robin
Wat dacht je van chip + voorkat eruit + nieuwe downpijp + werk
en dat voor 609 euro en dan 240 pk.![]()
Of je moet onder tuning iets anders verstaan
Domme vraag misschien maar wat is een downpijp ?
Is dit overigens bij Vmax, Jans je prijsofferte
Ps: ik heb geen probleem om toe te geven dat ik een dummie ben en 2 linkerhanden heb daarom vond ik het ook heel spijtig dat ik niet op de dummiedag aanwezig kon zijn. Misschien hebben er mensen zin in een 2de editie
Laatst gewijzigd door Robin op 07 sep 2006 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Maik schreef:Verkeerd begrepen...Robin schreef:Hoe ik het begrijp zijn de nitrons toch meer voor circuitgebruik.![]()
Juist op slechte wegen bv heb je er ook veel plezier van, weg klappen in je onderstel bv...
Wat is eigenlijk het aantal centimeters van de verlaging bij nitrons en deze was ook instelbaar dacht ik ?
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Instelbaar. Dus iets van +10 tot -60mm schat ik...Robin schreef:Maik schreef:Verkeerd begrepen...Robin schreef:Hoe ik het begrijp zijn de nitrons toch meer voor circuitgebruik.![]()
Juist op slechte wegen bv heb je er ook veel plezier van, weg klappen in je onderstel bv...
Wat is eigenlijk het aantal centimeters van de verlaging bij nitrons en deze was ook instelbaar dacht ik ?
(Robin gaat aan de Nitrons

- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Volgens mij is het enigste wat er niet is voor de Turbo inderdaad een stel Eibach veren, de rest is inderdaad hetzelfde, of goedkoper (motor tunen) of zit er al op (voorspoilers, achterspoiler en oren wat de meesten die eigenlijk een Turbo willen erop zetten
)
En inderdaad de Nitrons zijn het geld zeker waard, ook op de normale weg, niks zo leuk als een rotonde over vliegen
En inderdaad de Nitrons zijn het geld zeker waard, ook op de normale weg, niks zo leuk als een rotonde over vliegen
Ik ga hier niet over liegen natuurlijk zou ik liever de nitrons hebben, wat had je verwachtMaik schreef:Instelbaar. Dus iets van +10 tot -60mm schat ik...Robin schreef:Maik schreef: Verkeerd begrepen...![]()
Juist op slechte wegen bv heb je er ook veel plezier van, weg klappen in je onderstel bv...
Wat is eigenlijk het aantal centimeters van de verlaging bij nitrons en deze was ook instelbaar dacht ik ?
(Robin gaat aan de Nitrons)
Ik zou natuurlijk het verschil moeten merken tussen de standaardsetup en de nitrons, wie weet is het toch zo spectaculair als iedereen beweert
Heeft iemand trouwens enig idee welk merk van gewone verlagingsveren wel passen onder de turbo
ps: Sorry voor de vele vragen...ik probeer zoveel mogelijk zelf te zoeken met de zoekfunctie maar sommige topics zijn echt onoverzichtelijk
Laatst gewijzigd door Robin op 08 sep 2006 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Dure grap als het alleen voor de looks zijn. Ook een dure grap als je meer een cruiser dan een racer bent. Ik dacht dat het iets van 1500 euro kosten. Ik ben het gelukkig weer vergeten. 
Het installeren is vrij eenvoudig en zou elke garage moeten kunnen. Vergeet niet de Nitrons naar een paar jaar weer terug naar de fabriek moeten voor een revisie. Als ik jouw verhaal zo lees kun je beter je geld ergens anders aan uitgeven. De normale veren zijn helemaal niet zo slecht, een rijcursus is veel belangrijker. De grootste limiet in deze auto ben je tenslotte zelf.
Het installeren is vrij eenvoudig en zou elke garage moeten kunnen. Vergeet niet de Nitrons naar een paar jaar weer terug naar de fabriek moeten voor een revisie. Als ik jouw verhaal zo lees kun je beter je geld ergens anders aan uitgeven. De normale veren zijn helemaal niet zo slecht, een rijcursus is veel belangrijker. De grootste limiet in deze auto ben je tenslotte zelf.
