Welke uitlaat

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gracer
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 jan 2008 19:40

Bericht door Gracer »

Hey,

Bedankt voor de uitleg, om te beginnen mijn doel is niet om +300pk te halen.

max 270pk is voor mij meer dan voldoende.

Ik heb gisteren nog contact gehad met Auto Tune Heinz bij ons in de streek (Aalst in België), die is leverancier van milltek en schrijft ook hermaps (of is het hermappingen?).

Voor de speedster 2,0T ga je van 200 naar 224pk maar vooral van 280nm naar 400 !!! en dan spreken we nog niet van uitlaten of luchtfilters.

Ik zou ook andere velgen willen, de Rial GTR lijken me een goede keuze, 16" vooraan 17" achteraan? volgens forum is dit een goede combinatie.

Lichter vliegwiel zou ik ook zoiezo monteren + blow off valve + luchtfilter en uitlaat.

Ben nu in afwachting van Auto TUne heinz ivm de prijzen.

vraagje: als ik verlagingsveren van eibach steek bijvoorbeeld, ga ik dan een merkbare betere wegligging krijgen??

Mvg

Gracer
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Er staat een gebruikt uitlaat van blueflame te koop op de VX220 site:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... =blueflame

Lijkt me een koopje! En dan hou je nog geld over voor een mooie set Nitron schokbrekers :wink:
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

Co'tje schreef:Er staat een gebruikt uitlaat van blueflame te koop op de VX220 site
Ik weet niet of ik het goed lees, maar volgens mij gaat het om de verkoop van een standaard uitlaatsysteem van een turbo.
Reden van de verkoop is dat hij hem zelf vervangt voor exemplaar van blueflame.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Hmmm, had ik even beter moeten lezen......
Nieuw vind ik ze ook niet echt duur (opebay.co.uk)
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Ik ben zelf ook druk aan 't zoeken naar een andere uitlaat, veel op youtube aan 't kijken omdat ik het geluid vooral belangrijk vind en de pk's zijn mooi meegenomen (helaas weet je natuurlijk zo goed als nooit wat ze precies gedaan hebben! Alleen demper? ... sportkat? ... etc. Ik vind de meeste zo donker klinken ... natuurlijk kan ik degene die 't filmpje geplaatst heeft ven een berichtje sturen) ik zat zelf aan EPS te denken omdat die beweren een geluid naar je eigen smaak te kunnen maken maar heb daar hier op het forum slechte ervaringen over gelezen dus dat laat ik schieten.

Geluid van M-Speed vind ik ook super, hoorde het bij cars & coffee toen we wel de Speedster al hadden gekocht maar nog bezig waren met import. Riep meteen: DAT wil ik ook! 8) http://www.youtube.com/watch?v=LDAP7WfN ... annel_page (onze auto voor de Speedster ernaast btw, Alfa Spider)

Kijk: Ik wil het liefst dat hij het UIT GILT als een 360 Modena (best sound ever wat mij betreft dan) bij gassen. Maar dit is niet realistisch ben ik bang.
Het beste: Dunwandig RVS of titanium 76mm met racekat.
Bijvoorbeeld: http://www.klasen-motors.com/shop/produ ... ucts_id=95 (Weet niet of je buren dit leuk gaan vinden.)
..... Ohne TUV ..... krijg je dan niet weer zo'n opel cup gezeik met de apk?

Dit vind ik "aardig" MOOI qua geluid: http://www.youtube.com/watch?v=rnmzKQXoeLM

Alleen zo'n wazige "my first website" site van borbotta schrikt me al af eigenlijk ( http://www.borbotta.com/ ) + dat ze ook geen straat goedkeuring hebben. Ze maken mooie maar ook wel HELE lelijke dingen he hahaha!!! Toppunt van Speedster-vervuiling naar mijn idee b.v. onder die blauwe. http://www.borbotta.com/scarichi.html en die eronder al HELEMAAL!

Ik zal me er nog ff verder goed in moeten verdiepen, maar hou dit draadje zeker goed in de gaten. Ik ben toch bang dat ik echt jullie hulp nodig zal hebben omdat ik helaas geen verstand heb van welke aanpassingen bij welke einddemper etc. Dat maakt het lastig zoeken voor me.

Jason
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Haal een complete uitlaatlijn van Larini en je kunt je geluk niet op. In iedere geval voor de komende 3 weken tot je doof bent. :lol:
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Hey Allen,

HAHAHA, is dat HET ultieme "alle-bewoners-binnen-een-straal-van-6,2 km-staan-klaar-met-een-shotgun-om-je-af-te-schieten" systeem met Ferrari sound die ik zoek :twisted: ??!!

Qua geluid kunnen mijn oren niet verder verpest worden na lang geleden 3 auto's gehad te hebben met alle 3 alleen een kat. ,rest buis zonder dempers en vier ansa eindstukken LOL! Af en toe een opmerking van een van de buren als: ZET DIE GRAFBAK UIT. Dus nu kan ik het gehoor van de nieuwe buren hier dan even op de proef stellen 8) . Kijken hoe lang het duurt voordat we worden verbannen uit Den Haag ;).

gr
Jason
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Zag dit nog ff en DIT is dus wat ik bedoel *KWIJLLLLLLLLLLLL*!

Maar, heb je advies opgevolgd Allen, Met Yvo aan het mailen geweest en die heeft me perfect geholpen. Het Ferrari 360 geluid kan ik shaken want dan moet ik ff en Speedster V8 blok vinden haha :wink: ! Jammer maar helaas.

Eerst gaat onze Speed voor de dingen die nog gedaan moeten worden ivm G2 garantie naar Belgie omdat ik anders bang ben dat ze gaan zeiken over het feit dat door de nieuwe uitlaat en dus het veranderen van de auto waardoor de garantie vervalt ...

Zodra dat klaar is bestel ik direct de Larini sport demper en de Larini sport-kat! Van Yvo gehoord dat de pre-kat uit het spruitstuk geklopt moet worden en dan GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN.

Ik ga later nog ff een bericht plaatsen hier wie er precies hetzelfde onder de Speed heeft en of ik ff mag meerijden ... maar dat komt wel na garantie gebeuren.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dit topic al gezien? Is ook een optie :wink:

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 92&start=0
Afbeelding
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Thanx Maik,

ja ... ik had het al gezien maar ik ben meer van de zekerheid en aangezien dit er super mooi uitziet maar 'zelf gemaakt is'... kan ik vlgs mij dan beter voor Larini gaan toch? Die hebben al zo'n historie en naam.


gr Jason
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Heb je de site van Chris Tullett al gezien? Niet echt een beun zeg maar hoor :wink:
Maargoed, als je denkt dat het niet goed is even goede vrienden. Ik win er niets mee...
Afbeelding
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Nope, maar die ga ik NU zeker even bekijken ;)!

Nee, het gaat niet om 'niet goed' maar wist niet dat Chris Tullett echt bekend was hier, ookal zag ik aan die uitlaat al dat van een 'beun' absoluut geen sprake kon zijn, veel te mooi systeem.

En de reacties van de mensen die al langggg een Speedster hebben en dat systeem wel wilde zei eigenlijk ook al genoeg. Ik ben vrij nieuw in Speedster land maar vertrouw op jullie kennis.

gr
Jason
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

OK Maik,

De site bekeken en idd :oops: :oops: :oops: Schaam op mij! HAHAHA

Gewoon uber professioneel dus, 'iets te vroeg' geoordeeld hahaha!

Jason
Plaats reactie