Ben benieuwd wat hij gaat draaien erop met de obd..Daan schreef:0,8 bar denk ik. Is het max van de turbo om nog efficient te draaien. Op een 10:1 blok met indirecte injectie moet dit nog wel kunnen in praktijk. Theoretisch is 0,7 bar de max geloof ik.
D.I.Y. 2.2 Turbo
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
captain slow
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
OBD doet zelf niets maar geeft de mogelijkheid om er meer uit te halen. We zullen zien
Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Dat was wat ik ook bedoelde....Daan schreef:OBD doet zelf niets maar geeft de mogelijkheid om er meer uit te halen. We zullen zien
Succes!!
captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7350
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Er lijkt licht aan het einde van de tunnel...
Vanmiddag rondje van 10km gereden. Reden dat de klep open staat.... olielekkage van mn olieretourpijp. Vanavond even olie peilen en kijken wat het verlies is. Daarna dat pijpje eens goed onder handen nemen.
Verder lijkt alles te werken. IAT's van 35C heb ik voorbij zien komen (log niet opgeslagen... ).
Vanmiddag rondje van 10km gereden. Reden dat de klep open staat.... olielekkage van mn olieretourpijp. Vanavond even olie peilen en kijken wat het verlies is. Daarna dat pijpje eens goed onder handen nemen.
Verder lijkt alles te werken. IAT's van 35C heb ik voorbij zien komen (log niet opgeslagen... ).
Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Mooi, die motorruimte! ziet er vrij standaard uit voor de Belgen
Ben benieuwd ernaar!
grtz
Ben benieuwd ernaar!
grtz
captain slow
-
- Actief lid
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 10 jan 2014 19:12
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Kijk al uit naar dat bezoekje.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Aangezien ik even genoeg onder de Speedster heb gelegen, nu even van de andere kant gewerkt. Iedereen gaat voor zwart, dus ik doe maar weer eens wat anders
Ondertussen wordt mn hardtop, dashplaten en schakeltunnel in de carroseriekleur gespoten. Van de week verder met de olieleiding.
Ondertussen wordt mn hardtop, dashplaten en schakeltunnel in de carroseriekleur gespoten. Van de week verder met de olieleiding.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Wil ik ook nog doen ja! alleen nog even mooi stofje ervoor vinden en dan inderdaad wel zwart!
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Da pimpmobile........Daan schreef:Aangezien ik even genoeg onder de Speedster heb gelegen, nu even van de andere kant gewerkt. Iedereen gaat voor zwart, dus ik doe maar weer eens wat anders
Ondertussen wordt mn hardtop, dashplaten en schakeltunnel in de carroseriekleur gespoten. Van de week verder met de olieleiding.
captain slow
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Vandaag rondje gedaan en #$%^& nog steeds een lekkage van mn olieleiding. Geduld Daan, geduld..
Wel basefuel inleersessie gedaan en een korte powerrun.... tease:
Geen knock en AFR rond de 11.5/1. Volgende keer volle polle zou ik zeggen. Nu weer ff sleutelen.
Met onderstaande grafiek als referentie denk ik dat alles wel werkt. Op mn 8.5:1 SR20DET blok had ik 240Nm en 100pk op de wielen. Komt goed overeen met de log waarde.
Oh ja... z22se is met 0.7bar, sr20 was op 1.1 bar....
Room for more.
Wel basefuel inleersessie gedaan en een korte powerrun.... tease:
Geen knock en AFR rond de 11.5/1. Volgende keer volle polle zou ik zeggen. Nu weer ff sleutelen.
Met onderstaande grafiek als referentie denk ik dat alles wel werkt. Op mn 8.5:1 SR20DET blok had ik 240Nm en 100pk op de wielen. Komt goed overeen met de log waarde.
Oh ja... z22se is met 0.7bar, sr20 was op 1.1 bar....
Room for more.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7350
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Als het een SC zou zijn, zie ik een doorgerekende 278pk op 7k.
Maar zo werkt dat niet met een turbo
Maar zo werkt dat niet met een turbo
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Vandaag weer wat geklust.
Nog steeds olielekkage. Nu met nieuwe pakking en vloeibare pakking dicht gezet. Moet toch een keer dicht gaan zitten zou je zeggen. Punthoofd.
Vervolgens 2 powerruns gemaakt. 231pk / 338Nm.
Opvallend:
1. Boost valt te snel omlaag. Vanavond al een lek gevonden, morgen verder afpersen. Verklaard ook het stagneren van het vermogen. Ik mis 0,25 bar boost.
2. AFR is aardig goed, maar nog ruimte voor verbetering. Met name tussen 3200-5200 zijn er pk's te winnen (10.8:1 afr ).
Maar ik heb een tweede vraag (voordat ik morgen verder ga):
Onderstaand zie je mn timing. Deze is in praktijk ca.13 graden met 7 graden knock. In mn timing tabel staat de timing op ca. 20 graden.
Ik ga er dus vanuit dat mn ecu 20 graden wil maar dat ie er met 7 graden knock 13 graden van maakt. Ergo, ik moet de timingtabel verlaat aanpassen (advance) richting de 13 graden toe. Correct? Even een controlecheck.
Nog steeds olielekkage. Nu met nieuwe pakking en vloeibare pakking dicht gezet. Moet toch een keer dicht gaan zitten zou je zeggen. Punthoofd.
Vervolgens 2 powerruns gemaakt. 231pk / 338Nm.
Opvallend:
1. Boost valt te snel omlaag. Vanavond al een lek gevonden, morgen verder afpersen. Verklaard ook het stagneren van het vermogen. Ik mis 0,25 bar boost.
2. AFR is aardig goed, maar nog ruimte voor verbetering. Met name tussen 3200-5200 zijn er pk's te winnen (10.8:1 afr ).
Maar ik heb een tweede vraag (voordat ik morgen verder ga):
Onderstaand zie je mn timing. Deze is in praktijk ca.13 graden met 7 graden knock. In mn timing tabel staat de timing op ca. 20 graden.
Ik ga er dus vanuit dat mn ecu 20 graden wil maar dat ie er met 7 graden knock 13 graden van maakt. Ergo, ik moet de timingtabel verlaat aanpassen (advance) richting de 13 graden toe. Correct? Even een controlecheck.
Opel Speedster 2.2 Turbo