D.I.Y. 2.2 Turbo
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Een cv boot breather...
Ik heb wat gemist denk ik?
Vertel vertel
Ik heb wat gemist denk ik?
Vertel vertel
Laatst gewijzigd door Daan op 22 aug 2020 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Als je op circuit rijd gaat de stofhoes van de cardan stuk aan de versnellingsbak kant. Als er een rietje in zit gaat dit minder snel stuk
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Precies
De aandrijfashoes aan de linker binnenzijde wordt erg warm en wanneer de hoes volledig afdicht, wat normaal het geval is, wordt de hoes als het ware opgepompt en scheurt dan.
Dus de simpele remedie is om de kleine klem even te lossen en tussen de as en de hoes een WD40 rietje, een stukje installatiedraad of een strookje aluminium o.i.d. te plaatsen. Klem weer aantrekken et voila, je hebt een CV-boot breather.
Klusje van niets waar je straks blij mee bent.
De aandrijfashoes aan de linker binnenzijde wordt erg warm en wanneer de hoes volledig afdicht, wat normaal het geval is, wordt de hoes als het ware opgepompt en scheurt dan.
Dus de simpele remedie is om de kleine klem even te lossen en tussen de as en de hoes een WD40 rietje, een stukje installatiedraad of een strookje aluminium o.i.d. te plaatsen. Klem weer aantrekken et voila, je hebt een CV-boot breather.
Klusje van niets waar je straks blij mee bent.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Nee hè Daan!
Heb je nu dezelfde Turbo als ik??
Wordt wel leuk om het verschil straks te zien!!
Heb je nu dezelfde Turbo als ik??
Wordt wel leuk om het verschil straks te zien!!
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Betekend dit dat ik weer verder moet gaan werken aan mijn/jouw B207 turbo blokje???timmyboy55 schreef: ↑23 aug 2020 21:22 Nee hè Daan!
Heb je nu dezelfde Turbo als ik??
Wordt wel leuk om het verschil straks te zien!!
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ondertussen stukje aluminium laten freezen:
Et voila de kunsstof klepdeksel past zonder de ontstekingsmodule aan te moeten passen.
De pcv uit het manifold getikt en het gat dicht gelast. Alle carterontluchting gaat via het kleppendeksel lopen naar een catchcan -> intakepijp vacuum. Denk dat ik nog een 2e afvoer van 12mm ID ga maken omdat de oem nippel wat klein lijkt. Iets van 6-8mm na uitboren...
Et voila de kunsstof klepdeksel past zonder de ontstekingsmodule aan te moeten passen.
De pcv uit het manifold getikt en het gat dicht gelast. Alle carterontluchting gaat via het kleppendeksel lopen naar een catchcan -> intakepijp vacuum. Denk dat ik nog een 2e afvoer van 12mm ID ga maken omdat de oem nippel wat klein lijkt. Iets van 6-8mm na uitboren...
Opel Speedster 2.2 Turbo
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Nee absoluut niet! Dan moet ik ook weer aan de slag!Exmantaa schreef: ↑25 aug 2020 16:19Betekend dit dat ik weer verder moet gaan werken aan mijn/jouw B207 turbo blokje???timmyboy55 schreef: ↑23 aug 2020 21:22 Nee hè Daan!
Heb je nu dezelfde Turbo als ik??
Wordt wel leuk om het verschil straks te zien!!
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Waarom een PCV Delete? Dat was juist het mooie van dit blok toch? Een werkende PCV?
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ik wil geen dampen/olie/smeer in mijn inlaatmanifold.
Deze worden straks geventileerd naar mijn inlaattraject via een catchcan om de smerigheid af te vangen. Was ook op mn oude systeem zo, alleen nu is ie echt dicht.
Nog een update: Uitlaatspruitstuk van een Mitsubishi EVO 5 zou ook moeten passen op de ecotec:
Deze worden straks geventileerd naar mijn inlaattraject via een catchcan om de smerigheid af te vangen. Was ook op mn oude systeem zo, alleen nu is ie echt dicht.
Nog een update: Uitlaatspruitstuk van een Mitsubishi EVO 5 zou ook moeten passen op de ecotec:
Opel Speedster 2.2 Turbo
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Paars is dan het EVO spruitstuk neem ik aan. Lijkt me geen goed idee als de doorsnede echt zoveel groter is dan die van de poorten. Snelheid van de uitlaatgassen wordt minder, en dat heeft invloed op je turbo, en de temperatuur van het gas gaat een stuk naar beneden.
Bij mij gaat de crankcase ventilatie ook alleen via het deksel, dan eerst door een Provent 200 olieafscheider en daarna terug het inlaattraject in. De afgescheiden olie gaat naar een catchtank. Dat werkt toch beter dan alleen een catchtank. Enige probleem is een geschikt plaatsje te vinden voor die Provent, want klein zijn ze bepaald niet.
Bij mij gaat de crankcase ventilatie ook alleen via het deksel, dan eerst door een Provent 200 olieafscheider en daarna terug het inlaattraject in. De afgescheiden olie gaat naar een catchtank. Dat werkt toch beter dan alleen een catchtank. Enige probleem is een geschikt plaatsje te vinden voor die Provent, want klein zijn ze bepaald niet.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
De "ringen" zijn beide uitlaatpoorten in de kop gemeten.
De ecotec heeft kleine uitlaatpoorten t.o.v. de SR20 en Evo.
Als je naar de ecotec pakking kijkt echter, zie je dat de runners van het ecotec spruitstuk aanzienlijk groter zijn. Evo zijn wel erg groot t.ov. de ecotec. SR20 matched aardig qua runner diameters.
Hoeveel/dik ventilatiepunten heb jij op je klepdeksel?
Op mijn plasticcover zit er 1 van ca. 8mm doorsnede. Wil er eigenlijk nog een 2e bij zetten in de middelste goot (welke normaal naar de pcv loopt), maar ben er nog niet over uit.
De ecotec heeft kleine uitlaatpoorten t.o.v. de SR20 en Evo.
Als je naar de ecotec pakking kijkt echter, zie je dat de runners van het ecotec spruitstuk aanzienlijk groter zijn. Evo zijn wel erg groot t.ov. de ecotec. SR20 matched aardig qua runner diameters.
Hoeveel/dik ventilatiepunten heb jij op je klepdeksel?
Op mijn plasticcover zit er 1 van ca. 8mm doorsnede. Wil er eigenlijk nog een 2e bij zetten in de middelste goot (welke normaal naar de pcv loopt), maar ben er nog niet over uit.
Opel Speedster 2.2 Turbo