Rekensite: http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php
470cc@4,6bar = 582cc = 363 pk op 90% en 0.55 BSFC.
Als je 80% en 0.6 BSFC invult heb je bij +300 pk idd niet genoeg aan de VXR's. Ze zijn dan wel goed genoeg als je de magische 250 pk "internals"-grens aanhoud met je setup.
Heb ook ergens gelezen dat de VXR's niet precies 470cc@3bar sproeien maar minder...
Hoeveel boost doet die Harrop?
Benzine druk
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Benzine druk
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Benzine druk
Hangt af van de poeliegrootte, maar je hebt al snel een 3 bar map sensor nodig als je onder de 3" gaatDaan schreef:Hoeveel boost doet die Harrop?
Ik heb mijn aantekeningen effe niet bij me, maar exmantaa zal zo wel binnenwippen.
Dit is helemaal in zijn straatje zeg maar
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Benzine druk
Is wel toevallig dat ik sinds 2 weken aan het klooien ben met injector flowrates, drukken etc.
En qua boost met een Harrop; zelf nog geen praktische ervaringen mee, maar weet wel dat je met een gesmolten kat zomaar op 1,5 bar boost zit.
Maarrruhhh; de truuk met een SC is wel om je boost zo lag mogelijk te houden... En als je dan een 3 bar MAP sensor (= 2 bar boost) nodig hebt doe je dus iets niet helemaal goed.
(@ Smiley; Robs nokkenassen gaven in zijn blok zo'n 0,2 bar minder boostdruk, dus dat gaat de goede kant op. En zelf net andere kop & bak + koppeling op die gele gezet, want ik moet je qua Harrop ombouw toch wel een béétje voor blijven... )
En qua boost met een Harrop; zelf nog geen praktische ervaringen mee, maar weet wel dat je met een gesmolten kat zomaar op 1,5 bar boost zit.
Maarrruhhh; de truuk met een SC is wel om je boost zo lag mogelijk te houden... En als je dan een 3 bar MAP sensor (= 2 bar boost) nodig hebt doe je dus iets niet helemaal goed.
(@ Smiley; Robs nokkenassen gaven in zijn blok zo'n 0,2 bar minder boostdruk, dus dat gaat de goede kant op. En zelf net andere kop & bak + koppeling op die gele gezet, want ik moet je qua Harrop ombouw toch wel een béétje voor blijven... )
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Benzine druk
Zolang de uitlaat nog niet klaar is, en ik de miltek moet gebruiken, moet ik de harrop afknijpen op 6k denk ik, om de boel niet op te blazen
Je zit dus voorlopig nog goed.
Je zit dus voorlopig nog goed.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Benzine druk
Ik zou zeggen een 85mm poelie om die Harrop in te rijden...
@Daan; goeie find op dat J-body forum. Wilde zelf al eens gaan testen of de Z22SE drukregelaar wel 1:1 was over een voldoende bereik, maar volgens die testen daar dus zeker linear tot 1,4 bar boost.
@Daan; goeie find op dat J-body forum. Wilde zelf al eens gaan testen of de Z22SE drukregelaar wel 1:1 was over een voldoende bereik, maar volgens die testen daar dus zeker linear tot 1,4 bar boost.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Benzine druk
Ik vindt het best.Exmantaa schreef:Ik zou zeggen een 85mm poelie om die Harrop in te rijden...
Sinds aug 2013 al niet meer lekker kunnen rijden. Ben er wel weer aan toe.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.