Pagina 3 van 4

Geplaatst: 22 sep 2010 7:14
door Piet
Er was ook niet mee te rijden Herman. We hadden gewoon geen keus. We hebben verschillende auto's moeten duwen. Ook tegen de zijkant zodat de auto niet tegen de rotsen aan kwam.

Geplaatst: 22 sep 2010 7:34
door Joey
Allemaal goed naar huis gekomen?

Wij hebben hier weer veel lol gehad,

al hadden we jullie graag wat meer avontuur geboden.

Volgende meeting midden januari????? :shock:

Bedankt voor de deelname

Johan en Xandi

Ps. Pascal heeft al te lang in de zon gezeten
en heeft een rooie "kop" :D

Geplaatst: 22 sep 2010 10:04
door jan
piet schreef:Er was ook niet mee te rijden Herman. We hadden gewoon geen keus. We hebben verschillende auto's moeten duwen. Ook tegen de zijkant zodat de auto niet tegen de rotsen aan kwam.
En dan te bedenken dat er een hoofdstukje winterbanden en sneeuwkettingen in de user manual staat :P

Geplaatst: 23 sep 2010 5:44
door Pascal
Joey schreef:Allemaal goed naar huis gekomen?

Wij hebben hier weer veel lol gehad,

al hadden we jullie graag wat meer avontuur geboden.

Volgende meeting midden januari????? :shock:

Bedankt voor de deelname

Johan en Xandi

Ps. Pascal heeft al te lang in de zon gezeten
en heeft een rooie "kop" :D
Zou ook wel eens van de schnaps kunnen komen :wacko: :wacko: :wacko:

Geplaatst: 23 sep 2010 6:45
door Joey
Dat zou kunnen :oops:

We hebben hetzelfde verbruik als een speedster

9 liter op 100 kilometer :P

Geplaatst: 23 sep 2010 11:07
door Humboldt-OPC
Dat zijn mooie foto's van de Stelvio, maar jullie hadden wel pech met het weer zeg.
Wij waren op donderdag 16/9 op de Stelvio met de GT en hadden een mooie zonnige dag.

Afbeelding

Geplaatst: 23 sep 2010 19:02
door Ruben
Hé, Piet weer als laatste!

Afbeelding

:jump:

Geplaatst: 23 sep 2010 20:53
door the-duke
Bizarre beelden mannen, mooie foto's 8)

Hopelijk volgend jaar beter weer, maar in ieder geval wel een avontuur zo lijkt me..

Gr,
The Duke

Geplaatst: 24 sep 2010 7:10
door Piet
Ruben schreef:Hé, Piet weer als laatste!

Afbeelding

:jump:
O ja, je hebt die foto verpest met die duim van je. Herinner me eraan dat ik die binnenkort nog bij je moet afbreken. :wink: :lol:

Geplaatst: 26 sep 2010 7:02
door Pascal
ook langs deze kant iedereen bedankt voor de toffe week. :wink:
en zoals het hoort een aantal foto`s en in triool kan ook de zon schijnen 8)

Geplaatst: 26 sep 2010 13:08
door 911Speedster
Via deze weg wil ik ook even iedereen die heeft meegewerkt en/of deelgenomen aan dit weekend bedanken voor het prachtig weekend en de gezelligheid.

Volgende keer hoop ik er weer bij te kunnen zijn. Dan mag wel de regen en sneeuw ergens anders laten vallen :twisted: :?

Groet, Ewald

Geplaatst: 28 sep 2010 8:46
door Ruben
Ik dacht, ik zet de routes nog ff visueel online. Misschien een leuke toevoeging.

Maandag 13-9

Afbeelding

Dinsdag 14-9

Afbeelding

Woensdag 15-9

Afbeelding

Donderdag 16-9

Afbeelding

Vrijdag 17-9

Afbeelding

Zaterdag 18-9

Afbeelding

Zondag 19-9

Afbeelding

Geplaatst: 28 sep 2010 16:37
door sooike
Tof, de routes zo op kaart. :D
Als ik het goed begrijp hebben jullie enkel vrijdag en zaterdag een gezamelijke route gereden, zondag niet meer dan?
Dacht dat er vorig jaar ook op zondag een begeleide route voorzien was. :roll:

Geplaatst: 28 sep 2010 17:15
door Ruben
Zondag kon er nog vrijwillig aangesloten worden. Aangezien Piet en ik nog een aardige reis voor de boeg hadden zijn we echter 's ochtends onze eigen weg gegaan. Achteraf gezien tijdtechnisch een goede keuze :thumbup:

Geplaatst: 28 sep 2010 20:08
door SteV6
Afgelopen zaterdag heb ik de terugreis uit de Alpen ook (nog) overleefd ...

De heenrit op donderdag ging dankzij het goede weer en relatief weinig verkeer heerlijk voorspoedig. Daardoor kwam ik als eerste aan bij het hotel waar ik door een enthousiaste Johan werd ontvangen.

De avonturen van vrijdag (mist) en zaterdag (sneeuw) zijn al ruim aan bod gekomen. De Stelvio heeft er voor mij een extra dimensie bij gekregen die ik tot in het bejaardencentrum niet zal vergeten! In 2007 sneeuw op de Grimsel was achteraf gezien lang niet zo spannend als nu op de Stelvio. De machteloosheid die je overvalt als de Speedster oncontroleerbaar gaat glijden als je (achteraf de verkeerde) beslissing hebt genomen om toch te proberen af te dalen ging door merg en been ... Maar gedeelde smart is halve smart :thumbup:

De zondag hebben Johan, Pascal en ik de volledige route voor die dag afgemaakt. In de zon en voor mijn doen echt volle polle, SUPER. Enkele wist u datjes:

- Kuhtai = grote runderen op de weg
- Schapen bonken wel tegen je auto, in tegenstelling tot die grote runderen (gelukkig maar)
- Hahntenjoch = glad :shock:
- Namlos = weergaloos gaaf
(als je een Porsche en motorrijder voorbij bent ... de prutsers)

De maandag ben ik via de touristische route naar mijn volgende logeeradres gereden. Op weg richting Davos een heel stuk een SL500 achter me aangehad. De Duitse bestuurder begreep het beter dan de Porscherijder van zondag.
Na Davos zoveel mogelijk binnendoor gereden richting de San Bernadino en vandaar uit zo snel mogelijk naar de Nufenenpas om in het Rhonedal te komen.
Dinsdag rustdag en heerlijk van het weer genoten. Op woensdag ben ik de uitdaging aangegaan en heb ik een bergwandeling gemaakt naar een Gletscherhut. Vermoeiend maar zeer de moeite waard, wandelen tussen de Aletsch- en de Fieschgletscher. De paraglider die in de boom terecht was gekomen was achteraf heel blij dat wij daar liepen en de Rettungsdienst gewaarschuwd hebben (mobieltjes hadden geen bereik!).
Donderdag was het wederom zonnig en dik 20 graden, dus tijd om de Speedy weer uit te laten. Het beoogde rondje passen: Nufenen-, Gotthard-, Susten-, Grimsel- en een stukje Furkapas (tot de Rhonegletscher).
Tip: Mijdt de oude Gotthardpas, tenzij je van 40km/h tokkelen houdt. Die kinderkopjes ben je erg snel zat. Om de tunnel te omzeilen kan je ook de nieuwe Gotthardpas nemen. Erg ruim opgezet, maar je wil toch zo snel mogelijk van de Nufenen naar de nog mooiere Sustenpas.
Vrijdag weer een rustdagje en opruimen/inpakken.

Zaterdag de terugreis moeten omgooien omdat er weer (!) sneeuw gevallen was, waardoor ik de Furkapas niet over kon. Dus dan blijft de optie autotrein naar Kandersteg over. Vanaf Kandersteg viel de regen met redelijke hoeveelheden uit de lucht.
Daardoor werd mij heel snel duidelijk dat bergpassen rijden rubber vreet :shock: Het profiel van de achterbanden was als sneeuw voor de zon verdwenen tot minder dan 2mm. En dat is geen fijne combinatie met regen en Zwitsers en Duits betonasfalt. Hele stukken heb ik 80 gereden tussen de vrachtwagens om aquaplaning te voorkomen. Better safe than sorry. Bij een tussenstopje heb ik op het punt gestaan om op zoek te gaan naar een bandenboer voor nieuwe achterbanden. Maar de buienradar liet zien dat ik het regengebied toen al bijna helemaal had doorkruist en dat de overige 650km droog zouden zijn. En dat waren ze ook. Dus ben ik alsnog veilig en heelhuids thuisgekomen van een heerlijke en overgetelijke vakantie.

Iedereen die erbij was bedankt voor de gezelligheid en de ervaringen!


Stephan