500+ in zicht...
500+ in zicht...
Eindelijk na lang wachten zijn alle onderdelen van mijn inlaattraject binnen en gemonteerd... Mapping over twee weken
Foto (@FB)
Foto (@FB)
500+ in zicht...
Vorige mapping was nog met de intercooler, dus aanpassingen sinds dien (die effect op vermogen hebben);
- chargecooler
- inlaattraject naar de turbo
- boostpipe vanaf de chargecooler (eigen aanpassing (met dank aan Jeffrey van High Octane) naar 60mm, had een vernauwing naar 45mm!)
- gasklep
- inlaatspruitstuk
- injectoren (875ccm)
Chargecooler Dry sump onderdelen komen waarschijnlijk volgende week eindelijk binnen en blijven dan nog heel even op de plank liggen... eerst rijden!!!
Waterinjectie in bovenstaande rijtje niet genoemd omdat het 17pk koste De chargecooler werkt zo goed dat er geen vermogen behaald kon worden met waterinjectie...
Rijden is weer helemaal nieuw, ook omdat het weer even geleden is dat ik gereden had. Turbo komt nog altijd redelijk gedoseerd in, dus ook bij 5000 toeren is het handelbaar... maar je moet zeker wakker blijven vanaf daar Vermogen tussen 6000 en 6300 toeren voelt zoals vroeger, maar daarna blijft het doorzetten Ik moet echt weer even wennen aan de auto...
- chargecooler
- inlaattraject naar de turbo
- boostpipe vanaf de chargecooler (eigen aanpassing (met dank aan Jeffrey van High Octane) naar 60mm, had een vernauwing naar 45mm!)
- gasklep
- inlaatspruitstuk
- injectoren (875ccm)
Chargecooler Dry sump onderdelen komen waarschijnlijk volgende week eindelijk binnen en blijven dan nog heel even op de plank liggen... eerst rijden!!!
Waterinjectie in bovenstaande rijtje niet genoemd omdat het 17pk koste De chargecooler werkt zo goed dat er geen vermogen behaald kon worden met waterinjectie...
Rijden is weer helemaal nieuw, ook omdat het weer even geleden is dat ik gereden had. Turbo komt nog altijd redelijk gedoseerd in, dus ook bij 5000 toeren is het handelbaar... maar je moet zeker wakker blijven vanaf daar Vermogen tussen 6000 en 6300 toeren voelt zoals vroeger, maar daarna blijft het doorzetten Ik moet echt weer even wennen aan de auto...
- Bijlagen
-
- Boostpipe gemonteerd
- gemonteerd.jpg (96.82 KiB) 7958 keer bekeken
-
- Boostpipe
- boostpipe.jpg (87.18 KiB) 7949 keer bekeken
-
- Voor en na
- voor en na.jpg (87.94 KiB) 7954 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Rikster op 11 jun 2011 7:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Kon niet gespeeld worden met de plaats van injectie, maar Markus heeft wel getest met ontsteking en dosering... alles met negatief resultaat. Zijn conclusie was dus dat de chargecooler het al te goed doet. Zelfde had hij gezien bij de Audi RS4 met 833pk.Herman schreef:Dat is wel heel vreemd. Heb je geexperimenteerd met de plaats van injectie en met de dosering? Ik weet niet hoe het netto effect bij mij is, maar de klopvastheid was extreem goed en het onstekingstijdstip kon fors verzet worden waardoor er nog 7 paardjes extra uit kwamen. Ik denk niet dat dat zonder waterinjectie gelukt was.Rikster schreef:
Waterinjectie in bovenstaande rijtje niet genoemd omdat het 17pk koste De chargecooler werkt zo goed dat er geen vermogen behaald kon worden met waterinjectie...
Gebruik je de versterkte (2.5bar) pro-alloy met extra grote in- en uitlaat diameters?
Mijn Pro-Alloy is nog de "standaard" versie, maar geen chokepoint voor het vermogen. De kop en de turbo zijn nu de grootste restrictie voor meer vermogen. Laat het hier voorlopig dus maar bij