remblokken
Re: remblokken
Gaat toch nog niet helemaal lekker met de remmen.
Stoppen doet het, alleen na 11 minuten fading. En piepen niet normaal meer. ook bij hard remmen.
remvloeistof net vervangen en volgens de instucteur rem ik goed.
tips iemand?
Stoppen doet het, alleen na 11 minuten fading. En piepen niet normaal meer. ook bij hard remmen.
remvloeistof net vervangen en volgens de instucteur rem ik goed.
tips iemand?
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: remblokken
Vind ik erg snel voor een CL6 blok na 11 minuten fading, mijn langste stint is 28 minuten geweest zonder fading op RC5+ (geventileerde schijven voor).
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: remblokken
Zitten de remblokken niet te strak in de remklauwen? Ze mogen best een beetje rammelen als ze koud zijn. Wanneer ze te strak passen wil het, eenmaal op racetemperatuur, helemaal niet meer goed remmen. Vervolgens krijg je kans op doorbuiging van de backplate (we hebben het niet over milimeters) met als gevolg dat het voeringmateriaal gaat lossen van de backplate, er vocht tussen kan. En wat er vervolgens gebeurt, daar hebben we al meer voorbeelden van gezien....het voering materiaal raakt los van de backplate. Dus rammelende remblokken .......
Tegen het piepen smeer ik de backplate terhoogte van de remzuiger en raakvlakken met de remklauw in met kopervet.
Remmen rij ik sowieso altijd in......maar nood breekt wet.
Succes Eelco!
Tegen het piepen smeer ik de backplate terhoogte van de remzuiger en raakvlakken met de remklauw in met kopervet.
Remmen rij ik sowieso altijd in......maar nood breekt wet.
Succes Eelco!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: remblokken
Weet je zeker dat er geen lucht meer in je klauwen zit?
Faden met RC06 bestaat niet!
Faden met RC06 bestaat niet!
Re: remblokken
Ligt waarschijnlijk aan slechte ontluchting ofwel remolie met te laag kooktemperatuur.
Ik gebruik Blue Racing van Ate en heb nooit meer problemen gehad sindsdien.
Piepen doen ze bij mij ook wel een klein beetje maar niet dat het stoort.
Ik gebruik Blue Racing van Ate en heb nooit meer problemen gehad sindsdien.
Piepen doen ze bij mij ook wel een klein beetje maar niet dat het stoort.
Re: remblokken
Misschien een beetje slordig de vloeistof vervangen door Van Sten?
Die hebben twee weken geleden de vloeistof vervangen.
Die hebben twee weken geleden de vloeistof vervangen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: remblokken
Bel ze maandag even om te checken welke remvloeistof ze gebruiken (en of dat bij je trackgebruik past), en leg de fading uit.
Dan kunnen ze aangeven of ze de abs ook met tech2 hebben doorgeblazen, en of ze de voorste calipers ook omgedraaid hebben.
Ze weten goed genoeg hoe het werkt, gezien ze DSC auto's onderhouden.
Of ze dat ook doorvoeren op straatauto's is een tweede.
Dan kunnen ze aangeven of ze de abs ook met tech2 hebben doorgeblazen, en of ze de voorste calipers ook omgedraaid hebben.
Ze weten goed genoeg hoe het werkt, gezien ze DSC auto's onderhouden.
Of ze dat ook doorvoeren op straatauto's is een tweede.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: remblokken
Merkwaardig genoeg had ik er de tweede dag op Abbeville helemaal geen last meer van.
Terwijl ik er toch flink mijn best heb gedaan.... In Croix was het twee keer feest.
Terwijl ik er toch flink mijn best heb gedaan.... In Croix was het twee keer feest.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: remblokken
Ik lees een paar suggesties m.b.t. niet goed ontluchten en/ of kokende remvloeistof...... Goed bedoeld,
maar dat is echt iets anders dan fading. Bij luchtbelletjes, door welke oorzaak dan ook, is of wordt, je rempedaal sponzig.
Bij fading blijft je pedaal gewoon 'hard' maar de remvertraging loopt enorm terug.
maar dat is echt iets anders dan fading. Bij luchtbelletjes, door welke oorzaak dan ook, is of wordt, je rempedaal sponzig.
Bij fading blijft je pedaal gewoon 'hard' maar de remvertraging loopt enorm terug.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: remblokken
Hangt af van je terminology.
Hier wordt remvloeistof fading als sponzig gedrag beschreven.
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fade
Maar je hebt wel gelijk; er kunnen zeker meer oorzaken zijn.
@Co; beschrijf nog eens wel blokken, schijven en remvloeistof je allemaal gebruikt hebt sinds je er last van hebt?
Hier wordt remvloeistof fading als sponzig gedrag beschreven.
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fade
Maar je hebt wel gelijk; er kunnen zeker meer oorzaken zijn.
@Co; beschrijf nog eens wel blokken, schijven en remvloeistof je allemaal gebruikt hebt sinds je er last van hebt?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: remblokken
Valvoline DOT 5.2 vloeistof
CL RC6 blokken
AP Racing alu bells voor
EBC UltiMaX achter
En ik zal het duidelijk beschrijven: een zacht rempedaal na 11 minuten.
Na een paar keer pompen remt het weer, na een paar bochten hetzelfde verhaal.
Dag twee bleven de remmen het gewoon doen.
CL RC6 blokken
AP Racing alu bells voor
EBC UltiMaX achter
En ik zal het duidelijk beschrijven: een zacht rempedaal na 11 minuten.
Na een paar keer pompen remt het weer, na een paar bochten hetzelfde verhaal.
Dag twee bleven de remmen het gewoon doen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: remblokken
Had je dit ook met de vorige blokken, of is alles begonnen na de laatste service?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: remblokken
Zacht pedaal wat verder wegzakt: Veelal vooral oververhitte remvloeistof/klauw. Plaatselijk koken van vloeistof.
Fading, zoals boven beschreven, is wanneer je pedaal gewoon hard blijft/aanvoelt, maar de remvertraging steeds slechter wordt.
Dat laatste is met RC6 blokken bijna onmogelijk omdat dit normaal gesproken een effect is bij normale blokken waar de bindende hars in het frictie-materiaal begint the verbranden en de toplaag van de blokjes achteruit holt in wrijving (je moet steeds harder trappen).
De RC6 blokken zijn 100% gesinterd en daardoor hebben ze geen bindmiddel er meer in wat kan gaan branden of veranderen van structuur.
Misschien een idee om eens van dit soort temperatuur-stickers of verkleurende verf op je klauwen te zetten om een idee te krijgen van hoe warm ze worden:
http://www.isa-racing.com/product_info. ... ettel.html
Geplakt aan de buitenkant op het AP logo.
Als deze 200C of meer klauw-temperatuur aantikken heb je een rem-koeling (of warmte-overdracht) probleem.
Bye, Arno.
Fading, zoals boven beschreven, is wanneer je pedaal gewoon hard blijft/aanvoelt, maar de remvertraging steeds slechter wordt.
Dat laatste is met RC6 blokken bijna onmogelijk omdat dit normaal gesproken een effect is bij normale blokken waar de bindende hars in het frictie-materiaal begint the verbranden en de toplaag van de blokjes achteruit holt in wrijving (je moet steeds harder trappen).
De RC6 blokken zijn 100% gesinterd en daardoor hebben ze geen bindmiddel er meer in wat kan gaan branden of veranderen van structuur.
Misschien een idee om eens van dit soort temperatuur-stickers of verkleurende verf op je klauwen te zetten om een idee te krijgen van hoe warm ze worden:
http://www.isa-racing.com/product_info. ... ettel.html
Geplakt aan de buitenkant op het AP logo.
Als deze 200C of meer klauw-temperatuur aantikken heb je een rem-koeling (of warmte-overdracht) probleem.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Re: remblokken
Vorige blokken had ik het ook.
Zal de temperatuur meters eens proberen.
Zal de temperatuur meters eens proberen.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: remblokken
Heb je de mistlamper er nog in zitten Eelco? Ik gebruikte ze alleen maar tijdens de jaarlijkse APK. Je kan ze met beugel en al verwijderen zonder demontage van de frontclam. Eerst de steunen boven en onder losmaken, dan kan je daarna bij de schroeven van de lamp. Apart van elkaar haal je ze makkelijk weg wanneer je de koplampen er even uithaalt.
Ik heb een budget oplossing kost bijna niks .... en dan heb je ook niks
Dat laatste is niet helemaal waar hoor. Hoe groter de diameter van de koelslangen hoe meer lucht. Alleen...... ik heb voor R888 van 215 breed en kan daardoor maar een beperkte dikte kwijt. De extra dikke stofzuigerslang (€1,50 bij de kringloop ) houdt het iig geweldig. Paar pvc bochten en verloopstukjes erbij en klaar. Bij elkaar iets van €12,- dacht ik.
Banden raken de koelslangen niet
Ik heb een budget oplossing kost bijna niks .... en dan heb je ook niks
Dat laatste is niet helemaal waar hoor. Hoe groter de diameter van de koelslangen hoe meer lucht. Alleen...... ik heb voor R888 van 215 breed en kan daardoor maar een beperkte dikte kwijt. De extra dikke stofzuigerslang (€1,50 bij de kringloop ) houdt het iig geweldig. Paar pvc bochten en verloopstukjes erbij en klaar. Bij elkaar iets van €12,- dacht ik.
Banden raken de koelslangen niet
- Bijlagen
-
- image.jpg (142.42 KiB) 5247 keer bekeken
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!