Krikpunten!!!
Krikpunten!!!
Op welke plaatsen krik je de speedster het beste op ? Omdat de speedster toch nogal een buitenbeentje is en velen hier twijfelen aan de exacte krikpunten, dacht ik dat het misschien fijn was als iemand een duidelijke foto of tekening/schets wou toevoegen met alle bruikbare krikpunten bij de speedster.... 

aandacht vereist inzake opkrikken wagen ...
op autokeuring hebben ze destijds (in 2005) serieus wat schade aangebracht bij het verkeerd opkrikken van de wagen ...
ze hebben de schade uiterrard op zich genomen via hun verzekering ...silverwing werd professioneel hersteld in opel garage ...
schade betrof aan beide kanten van de wagen scheuren in de onderkant van de deurdrempels ....
schade à rato van zo'n 1250 euro!
Phil
op autokeuring hebben ze destijds (in 2005) serieus wat schade aangebracht bij het verkeerd opkrikken van de wagen ...

ze hebben de schade uiterrard op zich genomen via hun verzekering ...silverwing werd professioneel hersteld in opel garage ...
schade betrof aan beide kanten van de wagen scheuren in de onderkant van de deurdrempels ....
schade à rato van zo'n 1250 euro!
Phil
1 februari 2005 ... mijn echte kennismaking met de SPEEDSTER!!!!
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Aangezien ik een paar extra alu-bussen heb om de auto op de brug te kunnen zetten zonder de bodemplaat los te hoeven halen heb ik ,misschien ten overvloedde, een paar stickertjes besteld bij onze Oosterburen.

De kriksticker voor midden onder de dorpel en de hefbrugstickers voor de punten vooraan en daar waar de alu-bussen zich bevinden. De monteur die het nu nog fout doet kan er op rekenen dat ik hem hoogstpersoonlijk een krik in zijn mond plaats ...
SteV6

De kriksticker voor midden onder de dorpel en de hefbrugstickers voor de punten vooraan en daar waar de alu-bussen zich bevinden. De monteur die het nu nog fout doet kan er op rekenen dat ik hem hoogstpersoonlijk een krik in zijn mond plaats ...
SteV6
S4 Avant
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Ha Maik,
Die komen tussen het chassis en de voorste-achterste bodemplaat.
Dus voor de achterwielen, net naast de geplakte dorpel. Precies in de lijn door het zwaartepunt van de speedster.
Als jij een goede foto van de bodem maakt, geef ik wel aan waar ze bij mij zitten.
Poetser met poetsbrug
Ik heb me ingehouden in jouw topic, maar nu kan ik het niet laten. Veel plezier met het sleutelen. Als ik in de buurt kom, bel ik even voor een bakkie koffie.
SteV6
Die komen tussen het chassis en de voorste-achterste bodemplaat.
Dus voor de achterwielen, net naast de geplakte dorpel. Precies in de lijn door het zwaartepunt van de speedster.
Als jij een goede foto van de bodem maakt, geef ik wel aan waar ze bij mij zitten.
Poetser met poetsbrug

SteV6
S4 Avant
- joel do desert
- Actief lid
MOMENT!joel do desert schreef:Maik,
Geeft vrij goed aan waar de krikpunten zitten.
Dit zijn de krikpunten als je van die aluminium (of kunstof) bussen hebt gemonteerd. Als je dit bij een standaard Speedster doet heb je een paar mooie ronde afdrukken in de undertray staan!
Meestal sleutel ik vlak bij huis (makkelijker) in de stalling. Over het algemeen krik ik de auto dan aan één kant op (net achter de sluitlijn van de deur) en zet dan een oprijplaatje onder het achterwiel. Andere kant precies hetzelfde. Als ik dan ook nog eens de voorkant omhoog wil hebben pak ik die in het midden van het geribbelde alu gedeelte aan de voorkant. Werkt prima zo

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Het ligt er een beetje aan met wat voor soort profiel/plaat van de speedster er op het stukje hout rust. Als dat een vrij groot oppervlak is verwacht ik geen probleem. De houten blokken die ik nu gebruik tussen de brug en de originele krikpunten deuken geen mm in...
Een beetje hout kan 40kg per cm2 hebben, dus heb je maar iets van 3x3cm hout nodig voor de last die je dan ongeveer krijgt. 6x6cm (4x zoveel oppervlak) moet de truuk dan wel doen
Maar ik bekijk wel even goed waar dat stukje hout precies op gaat rusten.
Een beetje hout kan 40kg per cm2 hebben, dus heb je maar iets van 3x3cm hout nodig voor de last die je dan ongeveer krijgt. 6x6cm (4x zoveel oppervlak) moet de truuk dan wel doen

Maar ik bekijk wel even goed waar dat stukje hout precies op gaat rusten.