Enkele vragen omtrent aanschaf Speedster
-
- Nieuw lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 19 aug 2005 17:24
- Locatie: België
Enkele vragen omtrent aanschaf Speedster
Hallo,
Ik hou reeds enkele maanden dit forum in de gaten en heb er al heel wat informatie gevonden. Dit met het oog op de aankoop van een Speedster.
Nu eindelijk de beslissing gevallen is ben ik gisteren naar de 1ste Speedster gaan kijken. Nu zit ik met enkele vraagjes waar jullie misschien mee willen helpen?
* De Speedster van 05/2002 heeft slecht 28.000 km volgens de teller maar aan de zijkant van de bestuurdersstoel is er een hele plek uitgerafeld en versleten. Volgens de verkoper(=handelaar) is dit normaal en komt dit door het in- en uitstappen. Kan dit zo snel slijten of is er met de teller geknoeid?
* Het chassisnummer eindigt op een getal in de 2200, de identificatieplaat binnenin rechts op het dashboard leest echter 1714 of 1740(heb de exacte data hier niet mee). Komt het chassisnummer en volgnummer nooit overeen of is er meer aan de hand?
* Het onderhoudsboekje kon ik niet bekijken want dat lag nog in een ander kantoor van het bedrijf.
* De prijs is 15.000 euro, relatief weinig voor een Belgische Opel Speedster maar toch heb ik er een beetje een onzeker gevoel bij= Er lagen heel wat oude bladeren en een soort van zaden van één of andere boom in het motorcompatiment. Hoe komt zoiets terecht in de motorruimte?
* Roestplekken op de afschermkap van de uitlaatcollector. Roesten deze allen?
Nogal wat vragen maar alle hulp wordt enorm geapprecieerd.
Alvast bedankt voor de aandacht!
John
Ik hou reeds enkele maanden dit forum in de gaten en heb er al heel wat informatie gevonden. Dit met het oog op de aankoop van een Speedster.
Nu eindelijk de beslissing gevallen is ben ik gisteren naar de 1ste Speedster gaan kijken. Nu zit ik met enkele vraagjes waar jullie misschien mee willen helpen?
* De Speedster van 05/2002 heeft slecht 28.000 km volgens de teller maar aan de zijkant van de bestuurdersstoel is er een hele plek uitgerafeld en versleten. Volgens de verkoper(=handelaar) is dit normaal en komt dit door het in- en uitstappen. Kan dit zo snel slijten of is er met de teller geknoeid?
* Het chassisnummer eindigt op een getal in de 2200, de identificatieplaat binnenin rechts op het dashboard leest echter 1714 of 1740(heb de exacte data hier niet mee). Komt het chassisnummer en volgnummer nooit overeen of is er meer aan de hand?
* Het onderhoudsboekje kon ik niet bekijken want dat lag nog in een ander kantoor van het bedrijf.
* De prijs is 15.000 euro, relatief weinig voor een Belgische Opel Speedster maar toch heb ik er een beetje een onzeker gevoel bij= Er lagen heel wat oude bladeren en een soort van zaden van één of andere boom in het motorcompatiment. Hoe komt zoiets terecht in de motorruimte?
* Roestplekken op de afschermkap van de uitlaatcollector. Roesten deze allen?
Nogal wat vragen maar alle hulp wordt enorm geapprecieerd.
Alvast bedankt voor de aandacht!
John
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Welkom John, een goede keuze om een Speedster aan te schaffen!
Wat betreft de stoelen, dit komt veel voor. Die van mij heeft 21.000km gereden en er is lichte slijtage te zien. Sommige hebben er meer last van. Heeft wellicht te maken met de manier van instappen of het postuur vande chauffeur. Niets om je zorgen over te maken.
Het chassisnummer is inderdaad anders dan je productienummer. Volgens mij is een nummer in de 1700 wel logisch voor bouwjaar 2002.
Wanneer je het onderhoudsboekje hebt gezien moet je contact opnemen met de dealer(s) waar de auto in onderhoud is geweest. Misschien kunnen zij meer vertellen over het onderhoud en andere historie.
Die bladeren en roest op je uitlaat duidt erop dat de auto waarschijnlijk altijd buiten heeft gestaan en niet in de garage.
Verder moet je afgaan op je gevoel. Mocht je teveel twijfels hebben ga verder kijken. Het kan ook geen kwaad om bij andere Speedsters te kijken hoe hun staat is na 3 jaar. Zo krijg je een goed beeld.
Succes.
Wat betreft de stoelen, dit komt veel voor. Die van mij heeft 21.000km gereden en er is lichte slijtage te zien. Sommige hebben er meer last van. Heeft wellicht te maken met de manier van instappen of het postuur vande chauffeur. Niets om je zorgen over te maken.
Het chassisnummer is inderdaad anders dan je productienummer. Volgens mij is een nummer in de 1700 wel logisch voor bouwjaar 2002.
Wanneer je het onderhoudsboekje hebt gezien moet je contact opnemen met de dealer(s) waar de auto in onderhoud is geweest. Misschien kunnen zij meer vertellen over het onderhoud en andere historie.
Die bladeren en roest op je uitlaat duidt erop dat de auto waarschijnlijk altijd buiten heeft gestaan en niet in de garage.
Verder moet je afgaan op je gevoel. Mocht je teveel twijfels hebben ga verder kijken. Het kan ook geen kwaad om bij andere Speedsters te kijken hoe hun staat is na 3 jaar. Zo krijg je een goed beeld.
Succes.
Lotus Elise S2
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Hoi John,
de mijne had amper een paar kilometer gereden en de bestuurdersstoel heeft al zo'n slijplek
Maarja als de auto op de RAI heeft gestaan en al die snotjong, midlife crisis mannen en natuurlijk alle 2.2 rijders eens in een Turbo willen zitten lijkt me dat onoverkomelijk.
Bij mij wordt het onder garantie verholpen gelukkig
Zit eigenlijk te denken om dat stuk met leer te laten doen, weet iemand waarom, het stof is
de mijne had amper een paar kilometer gereden en de bestuurdersstoel heeft al zo'n slijplek

Maarja als de auto op de RAI heeft gestaan en al die snotjong, midlife crisis mannen en natuurlijk alle 2.2 rijders eens in een Turbo willen zitten lijkt me dat onoverkomelijk.
Bij mij wordt het onder garantie verholpen gelukkig

Zit eigenlijk te denken om dat stuk met leer te laten doen, weet iemand waarom, het stof is

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Moet je maar niet zo vaak naar de Griek gaan.Marcel schreef:Hoi John,
de mijne had amper een paar kilometer gereden en de bestuurdersstoel heeft al zo'n slijplek![]()
Maarja als de auto op de RAI heeft gestaan en al die snotjong, midlife crisis mannen en natuurlijk alle 2.2 rijders eens in een Turbo willen zitten lijkt me dat onoverkomelijk.
Bij mij wordt het onder garantie verholpen gelukkig
Zit eigenlijk te denken om dat stuk met leer te laten doen, weet iemand waarom, het stof is
Lotus Elise S2
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Dan hadden ze beter suede of alcantara (waar heb ik dat meer gezienMaik schreef:Ik denk dat ze dat stof hebben gemaakt om wat extra zijdelingse steun te krijgen. Stof is veel stroever dan leer. Bovenin is de speedster stoel een beetje vlak en heb je daar zowiezo weinig steun in de bochten, dat stof maakt het wel een stuk beter.
M.


-
- Nieuw lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 19 aug 2005 17:24
- Locatie: België
Bedankt voor de snelle reacties!
Nu hoop ik wel nog dat het onderhoudsboekje compleet is. Afwachten tot maandag.
Van zodra ik de Speedster heb aangekocht, wil ik deze meteen binnen brengen voor onderhoud. Daarom zou ik even willen vragen of er nog zaken zijn die ik aan onderstaand lijstje moet toevoegen of welke andere onderdelen jullie meteen hebben laten nakijken/vervangen na aanschaf van een tweedehands Speedster.
* Motorolie vervangen
* Oliefilter vervangen
* Luchtfilter vervangen
* Brandstoffilter vervangen
* Ramen inspuiten met siliconenspray
Wederom mijn oprechte dank voor alle info.
Nu hoop ik wel nog dat het onderhoudsboekje compleet is. Afwachten tot maandag.
Van zodra ik de Speedster heb aangekocht, wil ik deze meteen binnen brengen voor onderhoud. Daarom zou ik even willen vragen of er nog zaken zijn die ik aan onderstaand lijstje moet toevoegen of welke andere onderdelen jullie meteen hebben laten nakijken/vervangen na aanschaf van een tweedehands Speedster.
* Motorolie vervangen
* Oliefilter vervangen
* Luchtfilter vervangen
* Brandstoffilter vervangen
* Ramen inspuiten met siliconenspray
Wederom mijn oprechte dank voor alle info.
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Ramen inspuiten met siliconensprayJohn Kanon schreef:Bedankt voor de snelle reacties!
Nu hoop ik wel nog dat het onderhoudsboekje compleet is. Afwachten tot maandag.
Van zodra ik de Speedster heb aangekocht, wil ik deze meteen binnen brengen voor onderhoud. Daarom zou ik even willen vragen of er nog zaken zijn die ik aan onderstaand lijstje moet toevoegen of welke andere onderdelen jullie meteen hebben laten nakijken/vervangen na aanschaf van een tweedehands Speedster.
* Motorolie vervangen
* Oliefilter vervangen
* Luchtfilter vervangen
* Brandstoffilter vervangen
* Ramen inspuiten met siliconenspray
Wederom mijn oprechte dank voor alle info.


- Uitlijnen - de speedster is een gevoelige auto, een goede uitlijning heeft veel invloed op het rijgedrag.
Verder zou ik vragen aan de dealer om na te kijken of alle nodige modificaties zijn uitgevoerd, denk hierbij aan de ABS unit.
Controleer de lak goed op blaasjes onder de lak

Ook de koplampen en achterlichten kunnen last hebben van bladderen.
Groet en S6 Marcel.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik zou ook de remvloeistof laten vervangen, tenzij je echt zeker ervan bent dat dat nog niet zo lang geleden gebeurd is...
Naast de nieuwe ABS zou ik even laten controleren of die speedy in aanmerking komt voor een modificatie aan de airbag. Ik weet niet precies wat het inhield, want mijn speedster hoefde die modificatie niet te hebben...
gr,
M.
Naast de nieuwe ABS zou ik even laten controleren of die speedy in aanmerking komt voor een modificatie aan de airbag. Ik weet niet precies wat het inhield, want mijn speedster hoefde die modificatie niet te hebben...
gr,
M.

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo