Waarschijnlijk niet goed ontvet voor het monteren...
Mijn originele voorruit (tijdje geleden vervangen) bleek ook niet helemaal lekker vast te zitten. Dat kon je goed zien toen hij er eenmaal uit was. Soms stukken van 10cm waar de kit niet gehecht was aan het glas.
Ik had er alleen helemaal niets van gemerkt onder het rijden.
Als je een nieuwe ruit neemt ooit: goed (laten) ontvetten voor het kitten
Ik denk trouwens niet dat het nu goed op te lappen is. Je voorruit is er namelijk niet zonder het betere sloopwerk uit te krijgen. Dus het kost je waarschijnlijk een nieuwe voorruit. Goed verzekerd en heb je eventueel al een paar beste steenslagen erop?
Ik wil je dan toch even aanraden om een allrisk verzekering te nemen en je wagen te laten taxeren. Een nieuwe voorruit incl. montage geeft je anders een rekening van 1.400 euro. Daar heb je je auto meer dan 2 jaar allrisk voor verzekerd. De simpelste schades op deze wagens lopen ook op tot in duizenden euro's. Wat je met deze info doet laat ik aan jou, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
De onderzijde van de ruit is goed bereikbaar, dus het loont de moeite om hier (een ruitenboer) eens naar te laten kijken? Goed ontvetten, primen en volspuiten met PU kit kan misschien uitkomst bieden. Vervangen kan altijd nog...
Inderdaad, ik heb ondertussen reeds de vraag gesteld aan mijn makelaar om de wagen maar all-risk te laten verzekeren. Die was hier wel moeilijk over omdat volgens hem de wagen te oud is... larie!
Carglass zou de ruit vervangen voor een 850 EUR. Maar ze willen eerst wel kijken of ze de huidige kunnen herplaatsen.