SteV6 schreef:
Netjes progressief het rempedaal bedienen om maximale vertraging op te bouwen. Bij beide auto's werkt dan zo nu en dan het ABS.
SteV6
Dat vind ik nu juist de pest met de ABS van de speedster; als hij aangrijpt omdat ik over een onbenullig hobbeltje ga, krijg ik hem er bijna niet meer uit. Ik moet dan echt behoorlijk van m'n rem.
Nou zou ik het liefst de ABS uitschakelen, maar ik realiseer me dat in noodgevallen de ABS waarschijnlijk betrouwbaarder is dan mijn remcapaciteiten. Aan de andere kant blijft het lastig dat ie af en toe ongewenst inkomt.
Stephan, die remtest met de speedster heb je waarschijnlijk met koude banden gedaan? Is ook moeilijk te checken denk ik... Er zit nogal wat verschil bij de speedster tussen warme en koude banden, qua grip in bochten en met remmen. In ieder geval bij mijn Toyo's.
Gewoon een flink stuk gereden, toen een burnout en dan een aantal sprintjes en elk sprintje afgesloten met een "noodstop".
Het vervelende is dat je onder normale omstandigheden op de openbare weg met nog koudere banden en blokken rijdt. Als je dan een noodstop moet maken kan je serieus meters te kort komen. Alleen in de Alpen, vorig jaar, had ik in de afdalingen het gevoel dat de remmen onder mijn Speedster het eindelijk lekker deden.
Even de metingen afwachten en dan kijken welke remmensetup ik ga aanschaffen.
peetpreza schreef:In verband met het niet doorgaan van het remmenproject voor de IV. Deze remmen komen van een Touareg V10 en ze zitten bijvoorbeeld ook op de Porsche Cayenne turbo. Dit set behoort tot de heftigste sets in het Brembo programma. De voorklauwen zijn 33cm lang,16 cm diep en de afstand tussen de montagegaten is 15cm.
Brembo-set bestaande uit:
2 x voorremklauw Brembo 6-pots monoblock! Netjes in de rode lak en voorzien van splinternieuwe ram-kanalen.
2 x achterremklauw Brembo 4-pots monoblock!
In alle klauwen zitten blokken die nauwelijks versleten zijn.
De voorklauwen pasten net in een 17" OZ supertourismo van een Evo VI (ET 38 en een vrij bolle spaak). In een 18" wiel heb je natuurlijk weer wat meer ruimte.
Biedingen via PB (aub geen onzinbiedingen)
Voorbeeldfoto van de klauwen:
Dit is 'm:
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
SteV6 schreef:
Netjes progressief het rempedaal bedienen om maximale vertraging op te bouwen. Bij beide auto's werkt dan zo nu en dan het ABS.
SteV6
Dat vind ik nu juist de pest met de ABS van de speedster; als hij aangrijpt omdat ik over een onbenullig hobbeltje ga, krijg ik hem er bijna niet meer uit. Ik moet dan echt behoorlijk van m'n rem.
Nou zou ik het liefst de ABS uitschakelen, maar ik realiseer me dat in noodgevallen de ABS waarschijnlijk betrouwbaarder is dan mijn remcapaciteiten. Aan de andere kant blijft het lastig dat ie af en toe ongewenst inkomt.
Gewoon een ABS-switch inbouwen. Tijdens trackdays ABS fijn uit en maandagochtend in de file en dus ook geen ABS nodig. Tijdens de wat leukere ritjes in de regen/glad wegdek kun je 'm dan alsnog inschakelen. Heb persoonlijk meer vertrouwen in mijn eigen remcapaciteiten dan het net-niet systeem van de originele Speedster.