Lotus on Track Spa Francorchamps 29-09-2011
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
- Locatie: noord brabant
- Contacteer:
Hoi Alain
Zou het geen optie zijn om in het rooster boven de motor een koelingsfan te monteren.
Deze zou dan de hete lucht af kunnen zuigen of er doorheen blazen.
Heb hier zelf ook al eens aan zitten denken, je zou hem automatisch of schakelaar bediend kunnen maken.
Bij de firma M tech verkopen ze een maat die zou moeten kunnen passen.
Grt Speedokus.
Zou het geen optie zijn om in het rooster boven de motor een koelingsfan te monteren.
Deze zou dan de hete lucht af kunnen zuigen of er doorheen blazen.
Heb hier zelf ook al eens aan zitten denken, je zou hem automatisch of schakelaar bediend kunnen maken.
Bij de firma M tech verkopen ze een maat die zou moeten kunnen passen.
Grt Speedokus.
Alain zei:
Heb je daar een mechanisme gemaakt waarbij je tijdens het tijden de achterklep open kunt drukken ?
Gr,
The Duke
P.S.
Ik heb zelf ook eens iets veranderd aan de diffuser, maar dan vooral voor koeling. Ik weet niet goed wat het effect op de downforce is, maar merk er niet veel van wat dat betreft. http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... sc&start=0
Nou maak je me toch nieuwsgierigen ideaal als airbrake
(alleen was mijn mechanisch hendeltje om het te bedienen kapot)
Heb je daar een mechanisme gemaakt waarbij je tijdens het tijden de achterklep open kunt drukken ?
Gr,
The Duke
P.S.
Ik heb zelf ook eens iets veranderd aan de diffuser, maar dan vooral voor koeling. Ik weet niet goed wat het effect op de downforce is, maar merk er niet veel van wat dat betreft. http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... sc&start=0
The bullshit stops when the light drops
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7349
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Volgens wat windtunneltests van Thorney, zou de diffuser pas gaan werken ergens rond de 200km per uur.the-duke schreef:Ik weet niet goed wat het effect op de downforce is, maar merk er niet veel van wat dat betreft.
Dat zie ik je op de zeeuwse dijkjes nog niet doen
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
the-duke schreef:Alain zei:Nou maak je me toch nieuwsgierigen ideaal als airbrake
(alleen was mijn mechanisch hendeltje om het te bedienen kapot)
Heb je daar een mechanisme gemaakt waarbij je tijdens het tijden de achterklep open kunt drukken ?
Gr,
The Duke
P.S.
Ik heb zelf ook eens iets veranderd aan de diffuser, maar dan vooral voor koeling. Ik weet niet goed wat het effect op de downforce is, maar merk er niet veel van wat dat betreft. http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... sc&start=0
Ha ha dat was wel een grapje hé !
Mijn klep ging blijkbaar van zelf open toen ik ergens over een geribbelde curpstone reed !
En als een diffuser echt pas begint te werken over de 200km/h dan zijn er hier veel diffusers in de club enkel voor de show !!
Een extra koelopening in de onderplaat aanbrengen is dan veel effectiever. De warme lucht komt toch al vanzelf omhoog door de roosters.speedokus schreef:Hoi Alain
Zou het geen optie zijn om in het rooster boven de motor een koelingsfan te monteren.
Deze zou dan de hete lucht af kunnen zuigen of er doorheen blazen.
Heb hier zelf ook al eens aan zitten denken, je zou hem automatisch of schakelaar bediend kunnen maken.
Bij de firma M tech verkopen ze een maat die zou moeten kunnen passen.
Grt Speedokus.
Als je lucht uit de motorruimte gaat zuigen moet die ook ergens aangevuld worden, hè...
Jägertee
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
- Locatie: noord brabant
- Contacteer:
Een extra koelopening in de onderplaat aanbrengen is dan veel effectiever. De warme lucht komt toch al vanzelf omhoog door de roosters.
Als je lucht uit de motorruimte gaat zuigen moet die ook ergens aangevuld worden, hè...[/quote]
Er kan toch verse lucht via het andere rooster bovenin aangevuld worden.
Als er tenminste alleen boven het blok een fan wordt gemonteerd.
Grt Speedokus.
Als je lucht uit de motorruimte gaat zuigen moet die ook ergens aangevuld worden, hè...[/quote]
Er kan toch verse lucht via het andere rooster bovenin aangevuld worden.
Als er tenminste alleen boven het blok een fan wordt gemonteerd.
Grt Speedokus.
Als je met "het andere rooster bovenin" het linker rooster in de motorkap bedoelt, als je de ventilator rechts gemonteerd hebt, nee. Door de roosters in de motorkap zal géén lucht de motorruimte in gaan. Ten eerste wil de warmte van de motor omhoog, dus gaat de lucht niet omlaag door de roosters. Ten tweede heerst er achter de rolbeugel onderdruk als je rijdt, doordat de rijwind over de voorruit en het dak de lucht daar weg 'trekt'.speedokus schreef:Er kan toch verse lucht via het andere rooster bovenin aangevuld worden.jaydee schreef:Een extra koelopening in de onderplaat aanbrengen is dan veel effectiever. De warme lucht komt toch al vanzelf omhoog door de roosters.
Als je lucht uit de motorruimte gaat zuigen moet die ook ergens aangevuld worden, hè...
Als er tenminste alleen boven het blok een fan wordt gemonteerd.
Grt Speedokus.
De roosters voor de achterwielen zijn dan een betere optie, alleen zijn die niet erg gunstig van vorm om veel lucht naar binnen te leiden. Turbo-'oren' zijn al beter. De NACA-ducts in de bodem zijn aerodynamisch as good as it gets.
Jägertee