De speedster start niet
De speedster start niet
Ik wilde afgelopen zaterdag met de speedster gaan rijden, er was nog GEEN sneeuw, en de speedster starten niet. Ik draaide het sleuteltje om, alle lichtjes branden, en ik drukte op de start knop. Ik hoorde alleen wat tikken achter mij. Verder niets. Ik heb het een aantal keren geprobeerd maar het blijft het zelfde. Wat is er aan de hand??
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Accu bijna leeg of slecht accu-contact (polen geoxideerd of los)
Tikken is de bendix van je startmotor.
De accu heeft dan nog net genoeg vermogen om deze te bedienen, maar als de zware electromotor van je startmotor probeert aan te slaan zakt de accuspanning in, het zaakje valt weer 'af' en begint opnieuw.
Laad de accu eens op met een lader of monteer een nieuwe en hij doet het hoogstwaarschijnlijk weer prima!
Bye, Arno.
Tikken is de bendix van je startmotor.
De accu heeft dan nog net genoeg vermogen om deze te bedienen, maar als de zware electromotor van je startmotor probeert aan te slaan zakt de accuspanning in, het zaakje valt weer 'af' en begint opnieuw.
Laad de accu eens op met een lader of monteer een nieuwe en hij doet het hoogstwaarschijnlijk weer prima!
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Wanneer had je voor het laatst met je speedster gereden en staat hij buiten of binnen? Als je een auto TE lang laat staan, wordt een accu altijd een stuk minder, vooral als er een alarm in zit. Misschien een tip om een druppellader aan te schaffen zodat je hem de volgende keer na x aantal weken je de speedster weer lekker fris kan starten.

- Arno
- Contacteer:
Moeilijk is het niet, alleen vervelend..rolfbijl schreef:Is het lastig om de accu eruit te halen. De garage zij van wel.
De opening is nogal krap bemeten waar hij doorheen moet en er zitten wat kabels en zo in de weg.
Scheelt een hoop als je met 2 personen het kan doen. Dan kan 1 tillen en de andere de obstakels uit de weg duwen/schuiven.
Nieuwe accu is niets spannends. Gewoon 43Ah accu'tje. Type 063 van 207mm x 175mm x 175mm.
Voorbeelden:
Varta Blue Dynamic 544 402 044 3132
Varta Silver Dynamic 552 401 052 3162
Tudor/Exide Technica TA02 (543 20)
Iedere auto-onderdelen zaak op de hoek moet ze zo er uit kunnen rollen..
Beetje afhankelijk van type (en evt. korting) kom je op zo'n 50 tot 100 euro uit. De hogere capaciteit calcium accu's aan de duurdere kant.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Dominique
Je auto voelde waarschijnlijk die buien al aankomen. . . .
Waarschijnlijk is de accu gewoon leeg getrokken door het alarm? En heb je aan startkabels voldoende.
Mocht je de accu willen vervangen, let dan op bij het sleutelen dat je gereedschap makkelijk contact kan maken met het chassis. Naast dat het zonder meer je chassis beschadigd, kan de electronica het daar ook moeilijk mee hebben. goed beschermen dus.
De gel-accu is kleiner en past makkelijker door het gat, maar de standaard beugel kan je niet meer gebruiken om hem vast te zetten.

Waarschijnlijk is de accu gewoon leeg getrokken door het alarm? En heb je aan startkabels voldoende.
Mocht je de accu willen vervangen, let dan op bij het sleutelen dat je gereedschap makkelijk contact kan maken met het chassis. Naast dat het zonder meer je chassis beschadigd, kan de electronica het daar ook moeilijk mee hebben. goed beschermen dus.
De gel-accu is kleiner en past makkelijker door het gat, maar de standaard beugel kan je niet meer gebruiken om hem vast te zetten.