Remmen upgrade
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Ik zat te twijfelen tussen de ESR 25 (ala pagid 14 zonder duur doosje zoals Ivo zegt) en de ESR 800 (ala pagid 42 zonder duur doosje zoals Ivo zegt)Spider schreef:wat bedoel je met de andere en wat bedoel je met deze blijven hangen?Dennizz schreef:Volgens mij zat ook het grootste verschil in de andere dat die nog beter gingen remmen nadat ze op temperatuur zijn en deze blijven hangen...
De ESR 25/pagid 14 krijgen een hogere frictie waarden wanneer ze warm worden, terwijl de ESR 800/pagid 42 deze eigenschap niet heeft en dus "dezelfde" frictie houdt bij koud/warm.
De ESR25 / pagid 14 is niet beter bij koude remmen dan de ESR 800/ pagid 42.
Volgens mij was dit de hoofdlijn.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Dennizz
Met de nieuwe blokken heb ik geen probleem, ze bevallen me prima. Het is alleen even wennen dat je na 25k niet op je pedaal hoeft te stampen om te remmen maar nu met je tenen kan remmenElise schreef:Dennis, ik begrijp je remproblemen niet zo goed.
Juist als motorrijder heb je veel ervaring in het doseren van de remkracht voor/achter en welk effect als dat heeft...
Met de motor bepaal je zelf de druk die je voor en achter geeft. In loop de maanden/jaren/weersomstandigheden ga je je eigen ideaal aanleren of waarbij je zelf lekker remt en weet je wat er gebeurd als je iets doet.
De auto verdeeld dit natuurlijk zelf. Ik kan nu niet zelf voelen hoeveel die voor en achter remt en of dit ideaal is...
Met de motor durf ik echt van het gas te gaan of met voor te remmen of achter in een bocht. Bij de speedy denk ik alleen maar: gas houden gas houden, anders draai je rondjes
Dat fijne gevoel moet ik nog gaan ontwikkelen, met deze remmen moet dat zeker goed gaan komen!
Tot op heden kan ik nog niet exact vertellen welk wiel er stil staat als ik even slip op een rechte weg...
Denizz, jouw verhaal klopt in hoofdlijnen wel, maar de frictie coefficient van de ESR25 is hoger dan die van de ESR800, ook als de blokken nog koud zijn!
De ESR25 is veel meer een race blok dan de ESR800, die juist wat meer op stabiliteit over het hele temperatuur bereik is ontwikkeld
Goed te horen dat de ESR800's bevallen
De ESR25 is veel meer een race blok dan de ESR800, die juist wat meer op stabiliteit over het hele temperatuur bereik is ontwikkeld
Goed te horen dat de ESR800's bevallen
- Dennizz
Even een nieuwe up-date over de ESR800.
Bij de eerste keer remmen. Bijvoorbeeld de parkeerplaats af denk ik nog iedere keer Vandaag met regen ook Vooral als je lichtjes de rem aanraakt verbaas je je over de bite.
Maar ik heb nu ook een aantal keer gehad dat het me tegenvalt het remvermogen. Dat is vooral als je een paar keer geremd hebt en/of bij sportiever rijden. Je merkt dat je dan toch wel behoorlijk hard moet remmen en je remweg korter inschat.
Ik heb al een paar keer gedacht: het lijkt wel of de blokken het best remmen als ze steenkoud zijn... Ik heb ook het idee dat de werking minder wordt in de loop der tijd bij "warme" blokken.
De eerste paar weken blokkeerde de boel nog wel eens en dacht je: ik rem bijna niet. Nu trap je de rem in en gebeurd het niet meer.
Ik ben niet ontevreden over de blokken, maar het (zeer) enthousiaste gevoel zakt weg... Als ik een setje pagid 14 had leggen op de plank, had ik ze verwisseld en deze al reserve gehouden.
De volgende blokken worden in ieder geval de Pagid 14 of de ESR25.
Daarbij moet wel gezegd worden: aan remmen (net zoals pk`s) wen je.
Bij de eerste keer remmen. Bijvoorbeeld de parkeerplaats af denk ik nog iedere keer Vandaag met regen ook Vooral als je lichtjes de rem aanraakt verbaas je je over de bite.
Maar ik heb nu ook een aantal keer gehad dat het me tegenvalt het remvermogen. Dat is vooral als je een paar keer geremd hebt en/of bij sportiever rijden. Je merkt dat je dan toch wel behoorlijk hard moet remmen en je remweg korter inschat.
Ik heb al een paar keer gedacht: het lijkt wel of de blokken het best remmen als ze steenkoud zijn... Ik heb ook het idee dat de werking minder wordt in de loop der tijd bij "warme" blokken.
De eerste paar weken blokkeerde de boel nog wel eens en dacht je: ik rem bijna niet. Nu trap je de rem in en gebeurd het niet meer.
Ik ben niet ontevreden over de blokken, maar het (zeer) enthousiaste gevoel zakt weg... Als ik een setje pagid 14 had leggen op de plank, had ik ze verwisseld en deze al reserve gehouden.
De volgende blokken worden in ieder geval de Pagid 14 of de ESR25.
Daarbij moet wel gezegd worden: aan remmen (net zoals pk`s) wen je.
- Maarten
Heb je gecontroleerd of er geen lucht/vocht in je remmen zit?Dennizz schreef:Even een nieuwe up-date over de ESR800.
- S. Gonzales
overige
De laatste suggesties zijn slechts van toepassing wanneer ook sprake is van een "sponzig" rempedaal. Die indruk kreeg ik niet bij de opmerkingen van Denniz. Dus blijven in mijn optiek "gewenning" of idd teruglopende "wrijving" over.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
- Dennizz
Wat ik normaal ervaar op de motor en andere auto`s is dat het even duurt voordat je echt remt. De bite is er niet, maar daarna remt het wel goed.Spider schreef:ik heb rondom gegroefd en geboord (eliseshop motorsport)
met pagid rs14
zoals vanmiddag in een plensbui koude remmen na de snelweg
en kletsnat is het vaag de remwerking,
maar na aanremmen en 2x keer doorremmen is vertraging gewoon goed. is normaal remgedrag mijns inziens in deze omstandighheden.
PS ABS uitgeschakeld mod van het forum.
Wat bij jouw lijkt is dat de remmen echt warm moeten zijn. Kan ik zeggen dat de eerste paar keer remmen ook tegenviel bij jouw voordat ze warm waren?