Sinds 2 weken rij ik met mtech schijfremmen en mintex blokken rond. Het remt wel een stuk beter, echter nog niet super hard.
Helaas treed er wel een ander probleem op - zie fotos' - aan de achterkant. De achterste blokken remmen maar op een stuk van de schijf, hierdoor onstaat op de rest van de schijf roestaanslag etc. Het lijkt erop dat volgend jaar de schijven niet de apk halen
Iemand een idee of je ook grotere blokken aan de achterzijde kunt monteren??
groet, AtC
Bijlagen
mtech achterremschijf.jpg (90.57 KiB) 2900 keer bekeken
mtech achterremschijf2.jpg (108.6 KiB) 2904 keer bekeken
Daar hebben meer Speedsters last van Arjen. Het kan vrij lang duren voor het buitenste remblok in z'n geheel "draagt". Het lijkt erop dat de remklauw een beetje tordeert bij het remmen, de blokken slijten ook scheef af. Kijk maar eens goed naar je oude remblokken. De binnenzijde draagt wel snel over het gehele oppervlak. Ik weet niet wanneer je naar de APK moet maar als dat over een jaar is heb je hier zeker geen probleem mee. Moet je er volgende week heen dan heb je een logische verklaring (remblokken zitten er net nieuw in) en je zult zien dat hij de minimale remvertraging nu al zonder problemen haalt. Maar waarom heb je voor Mintex remblokken gekozen? Nu heb je goede schijven en dan toch Mintex monteren?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Hi Gonzales, dank voor je reactie.
APK duurt nog een 1 jaar, dus wel benieuwd wat er dan gebeurt.
De verklaring voor de mintex blokken zijn eenvoudig -> deze werden er voor "weinig" bij gelevert. De complete set (4 schijven + 2sets mintex blokken) kwam mij op ong. 200 euro te staan (incl. verzending uit engeland).
Je achterblokken moeten inderdaad nog wat inslijten zodat ze over de volle breedte gaan werken.
Bij mij raakt ook altijd eerst alleen de buitenkant van het blok de schijf.
Hoeveel km heb je al gereden zo? Ik zou even wat steviger gaan remmen nu, zodat je het inloopproces wat versnelt. Nog geen circuit op gaan voordat je blok helemaal pakt iig
Maik schreef:De RC5+ blokken heb ik nog geen ervaringen van gehoord uit eerste hand, maar het zouden goede blokken moeten zijn, die minder schijven vreten dan de RC6. Misschien even wachten met die blokken tot er meer ervaringen mee zijn? Stéphane met de elise gaat ze gebruiken binnenkort...
Je mag van mij wel even mijn oude RC6 blokken proberen, en zelfs overnemen voor 2 kratten kwaliteitsbier . Ze zullen wel iets van je schijf vragen (puur door de schijvenhonger van die dingen en omdat jouw schijven anders gesleten zijn dan mijn blokken, maar ach...). Het is wel link om dit te proberen, want misschien wil je niet meer anders hierna (valt wel mee denk ik, het gillen en rammelen van die dingen kan niet iedereen tegen).
Ga je op zeker, koop dan de RS14. Haalt het qua performance niet bij de RC6 maar is wel een beter compromis.
Allereerst bedankt voor het aanbod
Ik heb even nagedacht en besloten om ze maar niet te testen. Dat piepen en rammelen gaat mij irriteren verwacht ik en denk achteraf maar het remde wel het beste.... Remschijf leven is ook wat te kort.
Misschien ga ik nog even test rijden met de RS14 of ik bestel direct de RC5+. Of allerlei forums allemaal goede verhalen gelezen
Ik heb er ook nieuwe remschijven onder, dus denk dat dat ook wel wat uitmaakt. Andere blokken waren cheap ass blokken, moet je dus geen vergelijking mee willen maken. Piepen en rammelen doen ze niet op het moment, maar heb ook nog niet echt hard geremd, eerst nog voorzicht gereden.
Ik weet wel van Stephane dat hij over beide tevreden is. Hij heeft de rs42 eronder gehad en nu de rc5+. Overigens beweerd Stephane dat ie rs14 heeft, maar das nog een discussie puntje wat we hebben, want hij geeft aan dat de blokken blauw zijn..
Mijn keuze heb ik gemaakt op de positieve ervaring die ik met carbone lorraine heb gehad onder de 130i. Dat waren dan wel de rc6, maar die waren faultless, behalve het piepen.
De pagids ken ik niet, maar voor mij is het te makkelijk om net zoals iedereen maar pagids te nemen, omdat "alle" Lotus mensen ermee rijden. Ik houd van keuzes.
Dennizz schreef:mmm... Ik heb die goedkope versie van de rs42 van Yvo. Maar ben er nu niet tevreden mee en ze gaan eraf.
De 1 zegt dat de RC5+ beter zijn dan de pagid rs14 en nu is er iemand die geen verschil merkt tussen de rs42 en de rc5+. Tja, wat moet je nou geloven
Kom maar eens met die rode kadett van mij rijden, dan weet je wat de RS14's doen. Dat zou toch echt goed genoeg moeten zijn, in ieder geval vergeleken met de standaard meuk. Ik ben toch bang dat de "goedkope Pagids" van Yvo niet echt vergelijkbaar zijn met de real stuff...
Heb je trouwens na al die suffe winterkilometers die blokken van jou al eens echt goed op z'n sodemieter gegeven? Zijn ze niet gewoon verglaasd? Even 5x achter elkaar van 160-50km/u remmen, en dan VOL (Dat wordt een ritje N11 vannacht ).