Remmen upgrade

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
911Speedster
Actief lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)

Bericht door 911Speedster »

Even een vraagje, heeft er iemand ervaring met de Carbone Lorraine RC6 remblokken??

Ik rij nu nog met de standaard blokken, maar zou graag ter verbetering van de remkracht op andere blokken overgaan.
hoe staan deze CL RC6 blokken tegenover de ESR 25 of Pagid 14

De nieuwe blokken ga ík dan wel gebruiken op de standaard schijven.
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Vanuit mijn non-ervaring van horen zeggen: heb je een hele doos remschijven op de kop weten te tikken ofzo?

En je hebt nog witte velgen ook :shock:

't Zal waarschijnlijk wel remmen alsof je een anker uitgooit...
Jägertee
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik heb 2 setjes remschijven er doorheen gejaagd met de RC06, waarna ik over ben gestapt op mijn huidige RS14's.
De RC06-en zijn geweldig, ze piepen, rammelen, vreten je remschijven op en remmen fantastisch in het kwadraat :)
Rondje na rondje Zandvoort geen enkel probleem, bij 190km/u (aanremmen Tarzan) telkens oppassen dat je niet in het abs trapt (banden zijn dan lekker heet, dus supergrip, maar toch nog genoeg kracht om zonder veel pedaaldruk bij die snelheid tegen abs aan te remmen). Ik kan mij voorstellen dat dit voor sommige mensen iets teveel van het goede is, en dan doel ik op de gretigheid van de remblokken maar ook zeker de honger naar schijven :wink:
Ik deed denk ik 5000km met een setje schijven, voor ging iets sneller dan achter...
Nu zijn standaard schijven niet echt duur, dus als je ook met het piepen (maar dan rem je te zacht :wink: ) en het rammelen kan leven, gewoon een keer doen.

Nu rij ik met de RS14's en dat was toch even wennen, al zijn ze voor niet-gesinterde blokken wel het summum zo ongeveer (van horen zeggen). Op het circuit staan ze hun mannetje ook wel, maar het gevoel is iets wolliger dan die van de CL's, en de remkracht (frictie moet ik zeggen), is gewoon minder. Ik moest na de CL's weer even behoorlijk wennen op Zandvoort, de eerste keer met de RS14's :)

Nu ik er weer wat langer over denk, gewoon maar gelijk voor de RS14 gaan, anders hou je later (na overstap RC06 - RS14) altijd het idee dat het toch nog een stuk beter kan :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

En inderdaad, wat jaydee zegt, weet wel wat je met de RC's je velgen aandoet :wink: Er komt een soort van slak (keiharde gebakken troep zeg maar) van de blokken af, die lekker gaat plakken op je velgen :wink:
De RS14's zullen ook geen lieverdje zijn voor je velgen, maar wel een stuk vriendelijker dan de CL's schat ik nu in...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

De RC5's zijn er nu ook voor de Elise/Speedster. Deze is als het goed is een stuk minder agressief op de schijven als de RC6 compound.

Welicht een alternatief...

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Ik sluit me grotendeels bij Maik aan, alleen heb ik (nog) geen ervaring met de RS14's.

Rij nu met de RC6 en met (erg goedkope) ATE Powerdiscs remschijven.
Het remt echt super en blijft super remmen. Maar bij rustig rijden piept en rammelt het wel helaas.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ewald, Je krijgt nu allemaal reacties van hardcore rijders. Ik heb nou niet de indruk dat je daar bij hoort. Je komt al nooit op het circuit, of heb je plannen?

Naast de RS14 zijn er ook RS42. Weet niet hoeveel remstof deze minder produceert als de RS14.

Ik rij met de RS42 waar ik op zich prima tevreden mee ben. Al denk ik dat ik de volgende keer RS14 ga proberen. Al is het alleen maar omdat vervangen niet leuk is, ik wil altijd de illusie hebben dat ik iets beters krijgt.

Het poetsen van de (witte) velgen is meer werk met deze blokken dat met de standaard. Maar nog wel te doen.

Het is echt een wereld van verschil tussen de standaard blokken en de pagids RS14 of RS42.

Als je deze blokken te duur vind dan zijn er ook nog goedkopere alternatieven.
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

en de Carbone Lorraine RC5+? Heeft die minder last van rammelen, piepen en overmatige belasting van de schijven en velgen?

Zou dat wat zijn voor een speedster die vooral op de weg wordt gebruikt en soms een circuitdag meepikt?
Gebruikersavatar
911Speedster
Actief lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)

Bericht door 911Speedster »

Bedankt voor alle reacties,

Zeer waarschijnlijk ga ik dan toch voor de RS14 blokken.
Wat het resultaat wordt qua remstof op de velgen komen we dan wel achter, betere remkracht is belangrijker :wink:

Heb deze winter maar eens een goede poetsbeurt aan de velgen gegeven, kan straks goed zien wat de blokken aan remstof afgeven :lol:
Bijlagen
IMAG0047 [640x480].jpg
IMAG0047 [640x480].jpg (54.25 KiB) 1879 keer bekeken
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Dennizz schreef:Even een nieuwe up-date over de ESR800.

Bij de eerste keer remmen. Bijvoorbeeld de parkeerplaats af denk ik nog iedere keer :) Vandaag met regen ook :) Vooral als je lichtjes de rem aanraakt verbaas je je over de bite.

Maar ik heb nu ook een aantal keer gehad dat het me tegenvalt het remvermogen. Dat is vooral als je een paar keer geremd hebt en/of bij sportiever rijden. Je merkt dat je dan toch wel behoorlijk hard moet remmen en je remweg korter inschat.

Ik heb al een paar keer gedacht: het lijkt wel of de blokken het best remmen als ze steenkoud zijn... Ik heb ook het idee dat de werking minder wordt in de loop der tijd bij "warme" blokken.

De eerste paar weken blokkeerde de boel nog wel eens en dacht je: ik rem bijna niet. Nu trap je de rem in en gebeurd het niet meer.

Ik ben niet ontevreden over de blokken, maar het (zeer) enthousiaste gevoel zakt weg... Als ik een setje pagid 14 had leggen op de plank, had ik ze verwisseld en deze al reserve gehouden.

De volgende blokken worden in ieder geval de Pagid 14 of de ESR25.

Daarbij moet wel gezegd worden: aan remmen (net zoals pk`s) wen je.
Weer even een nieuwe up-date: om kort te wezen ben ik redelijk klaar met deze remmen. Het is nu weer regelmatig zweten en voluit trappen op de rem om te vertragen. Ook bij m`n vriendin is het hart al een paar keer overgeslagen.

Vorige week even gereden in een auto met OMP blokken (oke, en andere schijven) maar daar merkte ik direct het verschil! Dit remde echt veel beter, maar zeker niet te. Vervolgens heeft die rijder in mijn auto een rondje gereden en het eerste wat hij zei toen die hard remde: dit lijken de standaard blokken wel :!: :!: :!:

Ik heb nu de ESR800 (lijkt op pagid rs42). De eerste dagen blokkeerde de boel vrij snel. Tegenwoordig krijg ik dat met regen ook al niet meer voor elkaar. De werking is eraf ofzo...

Dit wordt dus de 2de set blokken (nog voor zeker 3/4 bruikbaar) die ik ga vervangen voor andere. Vraag me nu alleen af of de RS14 wel voldoet aan hetgeen wat ik wil.

De verhalen van Carbone Lorraine RC6 staan me wel aan. Maarja, ieder half jaar nieuwe schijven kopen is ook zo wat, ieder half jaar remblokken vervangen omdat je niet tevreden bent kost ook goud geld :roll:

Of misschien 1 stapje minder gaan voor de slijtage/aanslag velg/piepen/rammelen (of ga ik dan weer spijt krijgen...)
Welke zullen beter remmen: Carbone Lorraine RC5+ of de pagid rs14? De ESR versie komt er iig nooit meer onder.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

eenvoudig: Carbone Lorraine remt beter, onder alle omstandigheden.
Hou rekening met vaker vervangen van schijven, en ijzervijlsel in je wielkasten. Stukje schijf, afgeshraapt door de blokken. Maar remmen doetie!
Afbeelding
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

wij hebben ook de omp blokken en de turbo remschijven remt voor mijn
gevoel zeer goed (en is dan nog goedkoop ook :lol:










grts stefan
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

De RC5+ blokken heb ik nog geen ervaringen van gehoord uit eerste hand, maar het zouden goede blokken moeten zijn, die minder schijven vreten dan de RC6. Misschien even wachten met die blokken tot er meer ervaringen mee zijn? Stéphane met de elise gaat ze gebruiken binnenkort...
Je mag van mij wel even mijn oude RC6 blokken proberen, en zelfs overnemen voor 2 kratten kwaliteitsbier :). Ze zullen wel iets van je schijf vragen (puur door de schijvenhonger van die dingen en omdat jouw schijven anders gesleten zijn dan mijn blokken, maar ach...). Het is wel link om dit te proberen, want misschien wil je niet meer anders hierna :lol: (valt wel mee denk ik, het gillen en rammelen van die dingen kan niet iedereen tegen).
Ga je op zeker, koop dan de RS14. Haalt het qua performance niet bij de RC6 maar is wel een beter compromis.
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

RS14 kent imho maar 1 klein nadeeltje. Helaas heeft dat met de prijs te maken. :lol:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

De laatste weken heb ik ook reeds enkele nare momenten gehad met mijn remmen. Tijdens de laatste trackday merkte ik dat de remmen soms geen zin hadden om te remmen. Ik kreeg een hard pedaal zonder enige vorm van vertraging en na een seconde of 2-3 hard duwen kreeg ik dan plots wel een harde bite die dan natuurlijk veel te heftig was. Dit alles was op een damp circuit met de ABS.

Toen dacht ik gewoon, ok dit is de ABS die weer irritant gaat doen, maar..
buiten circuit heb ik soms hetzelfde voor wanneer ik rustig in stadsverkeer aan het rijden ben. Hier krijg ik ook regelmatig een steenharde pedaal die pas na enkele seconden hard trappen toch gaat ingrijpen.

Ik zat te denken aan een probleem met de rembekrachtiger?

Vooraan zit ik met ESR800, achteraan zitten nog standaard blokken.
Plaats reactie