Remmen upgrade

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Zet hier eens een lijstje neer wat je het belangrijkste vind, misschien in volgorde van belangrijkheid of punten die je aan bepaalde eigenschap toe wil kennen. Misschien kun je zo geholpen worden bij je keus.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

1. Echt tevreden blijven over de blokken dus niet weer een miskoop!
2. Tegen zo`n laag mogelijk bedrag.
3. Liefst min mogelijk gepiep en gerammel
4. remschijf "vriendelijk"

Kortom: het gaat een compromis worden. De RC5+ is gewoon een behoorlijk stukje goedkoper dan de RS14 alleen lees je op de fabrikanten site minder frictie voor de RC5+ en zou dus minder zijn dan de RS14. Terwijl een aantal ervaringen anders beweren...

Ik denk dat ik maar eens wat blokken eronder ga schroeven en testen. Zo kom ik er ook niet uit. :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Ik heb wat plannen deze week dus volgende week kan ik je op dit tijdstip meer melden over mijn ervaringen.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Status:
In transit - Op tijd (dat zal de eerste keer zijn, dat iets op tijd aankomt bij mij)
Vastgestelde afleveringsdatum:
28/04/2010

Als het goed is komen de RC5+ van de week binnen. Wordt vervolgt dus :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

En nu maar hopen dat je na verloop van tijd niet tot de conclusie hoeft te komen dat je beter RS14's had kunnen kopen.


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

De blokken RC5+ zitten er inmiddels onder vanaf 4 mei. De eerste paar keer remmen waren echt teleurstellend met het idee alsof er boter op de schijven zat. Al snel werd het beter en beter.

Op weg naar huis blokkeerde de boel al meerdere malen geheel onverwacht, zowel bij 120 km/h als 50 km/h. Ik had echt het idee dat m`n schijven na 10 keer remmen gehalveerd waren qua dikte. RS14 was er niets bij!

De volgende dag had m`n vriendin ook al een keer onverwachts de boel geblokkeerd. Ze kon dus ook duidelijk merken dat er wat mee gebeurd was.

Inmiddels zijn we zo`n 400 km verder en is die extreme bite weg (dat vind ik niet erg, het was echt te extreem). De auto vertraagt nog steeds prima, je kan nu druk opbouwen met het rempedaal zonder dat het direct blokkeert.

Wil je piepende banden, druk je tijdens het remmen effe iets harder en het lukt, zonder het pedaal door de Speedster te duwen. Het is nu goed doseerbaar. Zo nu en dan piepen de blokken ook lichtjes, minder dan de rs14 die ik een keer heb gehoord/gevoeld.

Aankomende dagen rijd ik weer zelf in de Speedster en zal zo nu en dan up-dates blijven geven. Als de blokken zo blijven ben ik echt tevreden, met regen remmen ze ook en dat is wennen!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

ik heb de RC5+ ook besteld, voorlopig gaan ze samen met de originele schijven (AP288?)
binnenkort de motorsport discs van yvo, deze waren niet voorradig
hoop ze morgen of overmorgen binnen te hebben
heb woensdagnamiddag gereserveerd op circuit zolder
gaan direct ingereden zijn :lol:
Gebruikersavatar
Spurbo_Ed
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mei 2009 18:37
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Spurbo_Ed »

Van mij dan ook maar even een update:

Vorig jaar ESR25 gemonteerd, vlak voor een dagje Zandvoort. Daar bleek de remolie niet meer toppie te zijn :oops: , nadat de remmen met de nieuwe blokken op een iets hogere temperatuur uitkwamen dan voorheen.

De herfst en winterperiode zijn de blokken me prima bevallen op de openbare weg. :) Een goede initiële bite, maar bij hard remmen, nat wegdek en ABS aan een zoekerig gedrag van het voortrein. Maar hierbij sluit ik de conditie van de banden niet uit. Blokkeren met ABS aan, ja zeker!! En nog snel ook :evil:

Uiteindelijk nog een keer het remsysteem ontlucht. Jawel daar kwam dan toch nog dat kleine belletje tevoorschijn aan de linker kant.

Met koninginnedag te Zolder de remmen echt goed op temperatuur gehad, ABS uitgeschakelt (wat een verschil :oops: ). 's Morgens rustig aan gedaan vanwege instructie, en relatief weinig rondes met de Speedster gedaan (maar meer met andere auto's :lol: ).
In de middag zeer stevig gebruik gemaakt van de ho-ijzers, maar het stopvermogen bleef keurig constant ondanks dat de schijven steeds heftiger begonnen te trillen bij het remmen (ja, daar is het weer...... :evil: ). Slijtage ging toch sneller als eerder verwacht, zo snel zelfs dat ik met nog 2uur te gaan rustiger aan moest doen.

Volgende dag, Nurburgring, 8 rondes, met veel beleid geremd, elke ronde even de voering gecheckt. Resultaat na 2 trackdays en 8 rondjes touristenfahrt (±160km),= blokjes opperdepop!!!

Ben van plan om de RS14 uit te proberen, maar beïnvloedbaar met goede andere adviezen. The road to satisfaction is often long, hard and can hurt sometimes. :wink:
Racen is wachten!
Plaats reactie