Pagina 4 van 94

Geplaatst: 11 mar 2008 22:21
door Exmantaa
Oh ja, nog een vraagje:

Doe ze ook iets qua versterking aan het achter subframe? Ben erg benieuwd hoe zij daarover denken/ wat ze daar aan doen. :wink:

Geplaatst: 12 mar 2008 5:44
door Herman
Deleted

Geplaatst: 12 mar 2008 8:49
door Exmantaa
Klopt. Die Lotus "GT3-achtig iets" met V6 in de lengterichting, Hewland bak en een stukje langer...

Geplaatst: 12 mar 2008 10:00
door Elise
Waanzinnig project Herman :shock:, alle respect en lof dat je zo'n heftig project durft aan te gaan. :woship: :thumbsup: :woship:

Geplaatst: 12 mar 2008 16:32
door Gerard
Herken je 'm nog Herman?

Afbeelding

Geplaatst: 12 mar 2008 18:33
door Speedfreak
mmmmm.... jij was me dus voor......

Geplaatst: 12 mar 2008 19:29
door Herman
Deleted

Er komt wat (pas)vorm in!

Geplaatst: 12 mar 2008 19:52
door Herman
Deleted

Geplaatst: 12 mar 2008 20:49
door Edjes
diep respect! 8)

Geplaatst: 12 mar 2008 21:13
door Piet
Herman super allemaal. Maar ik zat me af te vragen hoe die Turbo motor een beetje koel blijft?

Geplaatst: 13 mar 2008 5:23
door Herman
Deleted

Geplaatst: 13 mar 2008 6:37
door Arno
Herman schreef:Misschien blijven de wielkasten ook wel open.
Dat zou ik niet doen voor een auto die ook op de straat rijdt..

Zonder de binnen-spatschermen komt er een enorme berg rotzooi nar binnen zetten... Binnen no-time is dan hele motorruimte overdekt in modder en troep.

Met de open achterkant en geen bagageruimte moet het totaal geen probleem zijn qua temperaturen. Lucht via de zijschoops naar binnen (ik neem aan dat de dak-scoop op de luchtinlaat van de motor wordt aangesloten) en gaat prima via het gaas aan de achterkant naar buiten.

Als je toch nog wat bagage mee wilt kunnen nemen, dan zouden ze kunnen kijken om een S1 Elise 'boot bag' te installeren en een alu plaat boven de uitlaat om 'm op te leggen.

Bye, Arno.

Geplaatst: 13 mar 2008 8:22
door Piet
Als we Arno niet zouden hebben. :)

Geplaatst: 13 mar 2008 9:03
door Exmantaa
Vond nog wat aktiefoto's van je "bodykit".
http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s2exige_02.php

Ga je de intercooler monteren zoals in de Exige, of een watergekoelde chargecooler?

Geplaatst: 13 mar 2008 10:48
door Arno
Herman heeft al een chargecooler met extra radiator in de neus volgens mij.

Die Exige-S standaard setup koelt niet zo geweldig omdat hij zo gewoon te weinig (koel) lucht krijgt over de lucht-lucht intercooler om dat vol te houden.

Veel mensen met een ExigeS stappen daarom van deze over op een ProAlloy chargecooler setup.

De dak-scoop is natuurlijk wel prima om de motor van aanzuig-lucht te voorzien. Lekker hoog, dus ook op warme dagen nog redelijk koel. (niet de 'warme deken' net boven het asfalt opsnuiven)

Bye, Arno.