Radiator vervangen en ABS switch gemonteerd

Weetjes en tips voor onze auto.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Maik schreef:Of circuleert er altijd al koelvloeistof door het verwarmingssysteem?
Ding!

Verwarming circuit is ook meteen de bypass van de motor als de themostaat nog dicht is. Stroomt altijd.

Temperatuur regeling is alleen met een lucht-flap.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Thanks Arno, dan weten we dat ook weer!
Afbeelding
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Laatste kleine update..

Het zit erop.. Heb weinig tijd gehad, vandaar de late reactie..
Yvo zei:He Duke, dat ziet er prima uit! viel het nu uiteindelijk mee of tegen met die beugeltjes?
Het eindresultaat is mooi vind ik, maar de garage waar ik was kan echt alles maken (dus niet aan mij te danken dat het zo geworden is)
Het heeft alles bij elkaar toch wel meer bijna 1,5 uur gekost (malletje maken etc.), maar dan heb je ook wat.
Dominique zei: de 2e fan: heeft er iemand die een Speedster bezit met minder dan 300pk koelingsproblemen? Die van mijn speedster gaat wel eens aan in de file....
Nee, ik had een 2.2 radiator en rijd met 260 pk en die gaf nooit problemen (ik rijd trouwens geen circuit), maar was puur voor het geval hij ooit kapot zou gaan. Ik heb geen zin om alleen voor een fan weer zoveel tijd hierin te stoppen.. :wink:

De inbouw van de radiator kostte toch wel 14 uur alles bij elkaar. Gelijk ook alle schroeven en bouten vervangen door RVS exemplaren en op de plekken waar je niet zo goed bij kan door 6 kants i.p.v. imbus voor de veiligheid (draai je niet zo snel kapot als het ooit nog eens los moet).
Ook alle klemmetjes (C-clips?) in een soort wax ingesopt, zodat ze niet onnodig gaan roesten.
Tenslotte (vind ik persoonlijk mooier) van de gelegenheid gebruik gemaakt om de balk met logo uit de grille te verwijderen op de nette manier.

Ik weet nog niet wat het gekost heeft, maar een koopje zal het niet worden ben ik bang :oops:

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Plaats reactie