Gordel lock (alternatief voor een harnas)

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Gordel lock (alternatief voor een harnas)

Bericht door Maik »

Ik had het er op de Lotus open dag nog over met Jans. Ik had een tijd geleden op het VX220 forum het volgende gevonden:

Afbeelding

http://www.cg-lock.co.uk/

Op hun site hebben ze het over: “..get 80% of the benefits of a car racing harness… fitted in 2 minutes”.
Een paar mensen op het VX220 forum schijnen er ook positieve ervaringen mee te hebben.
Omdat de zijdelingse steun van de speedsterstoelen toch eigenlijk wel wat te wensen overlaat, kan dit toch wel behoorlijk wat helpen om jezelf wat meer op de stoel te plakken :wink: .

Wanneer ga je hem bestellen Jans?

Hier ook nog een review van de cg-lock in het blad "Circuit Driver".
Bijlagen
CG-lock_Circuit_Driver_01_05_article.pdf
(2.54 MiB) 390 keer gedownload
Afbeelding
Gebruikersavatar
blue speedster
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2004 14:16
Locatie: gelderland

Bericht door blue speedster »

Maik,

Jans bestel alleen maar materialen die ook lichter zijn, weet jij ook wat
de gewichtsbesparing is.

met vr. gr.
Blue speedster :lol:
Laatst gewijzigd door blue speedster op 20 apr 2005 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hallo

Die gordel is net zo zwaar als de oude,dus die van de bijrijder kan eruit :lol:

jans
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

En Jans? Heb jij hem al binnen? :)
Ik heb samen met Jans en een maat van mij de cg-lock besteld een week of 2 geleden bij Lotus van der Kooi. Gisteren waren ze aangekomen en tussen de middag gelijk gehaald in Amsterdam.
Gelijk kennis gemaakt met Jan van der Kooi, die dus de Lotus-vestiging in Amsterdam leidt. Leuke jonge gast, gelijk veel gebabbeld over circuitdagen, Lotussen, Opeltjes en Nobles :P .
Ze zijn nu dus officieel dealer van Noble ook, de bofkonten...

Voor de terugweg naar Leiden gelijk even de lock geinstalleerd (5 min. werk) en de heupgordel lekker strak aangetrokken. Ik moest zowat gelijk naar de wc 8) .
Het voelt gelijk al goed, en alhoewel ik niet veel heb kunnen hoeken op de terugweg en na werk, is de eerste indruk echt heel goed. Omdat je kont lekker op zijn plek gehouden wordt, kan je met je rug en buikspieren goed je bovenlichaam onder controle houden. Hiervoor moest je dan veel meer met je armen en met je linkerbeen de boel een beetje op zijn plek houden. Resultaat: een vlot bochtje pakken is nu veel ontspannender en je houdt meer gevoel in je armen en dus je stuur. Het is heel apart, net of je weer in een heel andere auto rijdt (met een klein korreltje zout nemen natuurlijk...) :idea:

Als ik wat meer bochten aangevallen en overmeesterd heb, zal ik verder verslag uitbrengen :) .

Groetjes,
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Dan heb ik meteen een vraag voor je Maik!

Ik heb het er met jans uitgebreid over gehad, die CG-lock. Wat ik begrepen had van de foto's en website wordt alleen de heupgordel gefixeerd, en dus niet het diagonale deel van de 3-punts gordel. Klopt dat? Want dan heb je er nog niet erg veel aan. Dan is het effect van de gordel strak aantrekken bijna hetzelfde ...

Graag iets meer info ... Want de zijdelingse steun van het standaard meubilair is echt veel te weinig voor de capaciteiten van de Speedy (de Recaro's in m'n Leon geven meer steun :? )

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

ce lock

Bericht door jans »

Hi Maik

Heb de ce lock nog niet binnen, had hem vanmorgen wel bij de post verwacht. zal hem morgen wel krijgen, en zal mij benieuwen als ik het zo hoor.

jans
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

SteV6 schreef:Dan heb ik meteen een vraag voor je Maik!

Ik heb het er met jans uitgebreid over gehad, die CG-lock. Wat ik begrepen had van de foto's en website wordt alleen de heupgordel gefixeerd, en dus niet het diagonale deel van de 3-punts gordel. Klopt dat?
Ja
Want dan heb je er nog niet erg veel aan.
Praat ik nou Turks of wat? :wink:
Maik schreef: Omdat je kont lekker op zijn plek gehouden wordt, kan je met je rug en buikspieren goed je bovenlichaam onder controle houden. Hiervoor moest je dan veel meer met je armen en met je linkerbeen de boel een beetje op zijn plek houden. Resultaat: een vlot bochtje pakken is nu veel ontspannender en je houdt meer gevoel in je armen en dus je stuur.
Dan is het effect van de gordel strak aantrekken bijna hetzelfde ...
Hoe doe jij dat dan? Als je mazzel hebt dan kan je de gordel heel soms in zijn rem trekken terwijl hij een beetje strak zit, maar heel erg strak is dat ook niet, en de kans dat hij na een tijdje losschiet (zal je zien, net in een lekkere snelle bochtencombinatie...) is aanwezig, niet echt lekker als je aan het knallen bent (op een circuit o.i.d.).
Graag iets meer info ... Want de zijdelingse steun van het standaard meubilair is echt veel te weinig voor de capaciteiten van de Speedy (de Recaro's in m'n Leon geven meer steun :? )

SteV6
Het is dus het geheim van de muurvaste kont :) . Het scheelt ECHT heel veel!
Zie ook de reakties van de pers op hun site, niet de lulligste bladen en ze zijn er echt allemaal enthousiast over...
Ik moet nog wat zieltjes winnen hier merk ik :wink:

M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: ce lock

Bericht door Maik »

jans schreef:Hi Maik

Heb de ce lock nog niet binnen, had hem vanmorgen wel bij de post verwacht. zal hem morgen wel krijgen, en zal mij benieuwen als ik het zo hoor.

jans
Ik hoop dat je hem voor het weekend hebt ja. Zo gemonteerd, en je hebt gelijk een hoop lol :) .
Er zitten trouwens 2 setjes imbusjes bij om hem op je gesp te klemmen. Een setje korte en een setje lange boutjes. De lange zitten er al standaard in als het goed is en die moet je ook gebruiken. Draai die boutjes pas echt vast als je de gordel echt om hebt, met de gesp dus in de houder, dan zie je dat de riem er een beetje onder een hoek uit komt en is het dus beter om de cg lock een beetje uit het midden op je gesp vast te klemmen. Anders komt de zijkant van je gordel een beetje tegen het metaal van de lock en kan je misschien op den duur iets slijtage krijgen (van je riem).

Snap je het nog? :wink:

gr.
Maikel
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

lock

Bericht door jans »

Hi Maik

Als ik het goed begrijp, kun je de ce lock dus éénmaal goed gemonteerd
niet laten zitten voor een volgende keer :?: Dus géén eenmalig iets :?:

jans
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ja hallo, nu praat JIJ weer Turks. Snap je niet...
Je moet hem 1 keer goed afstellen, met het vastdraaien van die 2 imbusjes op je gesp. Daarna is het een kwestie van gaan zitten, je borstriem lekker aantrekken zodat je heupgordel lekker strak komt te zitten. Op die strakheid blijft de riem dan vanzelf staan.
Wil je uitstappen, dan kan je gewoon de riem losnemen als normaal, als je de rode knop indrukt schiet de riem gewoon los. Maar wil je je riem daarna weer vastmaken, dan lukt je dat niet, dan zou je heel hard aan het heupgedeelte moeten trekken om de gesp weer in je houder te drukken. Dus dan moet je eerst met een handeltje de lock ontgrendelen en de gesp (met cg lock en al) weer een stukje opschuiven. 2 sec. werk. Dan klik je je gesp weer vast en geef je een ruk aan je borstriem en je zit weer lekker met je kont strak in de stoel :o

Simpel of niet?
Afbeelding
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Mijn Turks is niet best, dus misschien heb ik er overheen gelezen maar wat kost het?
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

stevenflappy schreef:Mijn Turks is niet best, dus misschien heb ik er overheen gelezen maar wat kost het?

Hi
De CE LOCK Kost rond de 60 euro.

jans
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

stevenflappy schreef:Mijn Turks is niet best, dus misschien heb ik er overheen gelezen maar wat kost het?
Inderdaad! Dat had ik nog nergens gezet. Maar ik was 5 eurocent goedkoper uit dan die 60 euro.... veel geld voor dat brokje staal, maar ik vind het dubbel en dwars waard!
Vanochtend ook weer een paar bochtjes genomen en het gaat lichamelijk gezien nu veel moeitelozer!

Ik ga nog eens kijken of ik dat ding bij de doorgeef kan plaatsen van de borstriem, dus die ten hoogte van de linkerschouder zit. Omdat de riem daar niet direkt in de zijkant van de auto verdwijnt bij de speedster is er misschien een mogelijkheid dat je er ook je GEHELE riem mee kan locken, dus niet alleen je heupdeel. Maar het zal moeilijk worden, je komt er namelijk nogal moeilijk bij, vooral als je dan nog eens muurvast ingesnoerd zit...

Heb jij hem nu al binnen Jans?

gr.
M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

jans schreef:
stevenflappy schreef:Mijn Turks is niet best, dus misschien heb ik er overheen gelezen maar wat kost het?

Hi
De CE LOCK Kost rond de 60 euro.

jans
Het is de CG lock Jans, even voor de duidelijkheid (tiepvoutje zeker?).

M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

hai Maik.ik was vanmiddag bij KOOI A.DAM en aangezien jij m,n nieuwsgierigheid geprikkeld had met je montage story[waar ik GEEN reet van begreep] heb ik 2 van die CG LOCK dingetjes gekocht.Ik ga ze zondag monteren,met de nodige hulptroepen want het niet begrijpen van je uitleg blijkt niet aan jou te liggen. Nu ik de orginelen "how to use "van CG LOCK bekijk begrijp ik er nog steeds GEEN REET VAN.In het vervolg hou ik het maar bij PAMPEREN en laat de techniek maar door Jan Kooi uitvoeren :lol: vr groet Wilbert
Plaats reactie