Werkelijke aantal Speedsters in NL ...

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
speedster2008
Actief lid

Werkelijke aantal Speedsters in NL ...

Bericht door speedster2008 »

Ongetwijfeld ben ik niet de enige geweest die dit al heeft uitgezocht maar kon het zo gauw niet vinden.

Heb vandaag via RDW naar CBS naar RDC gebeld met de vraag of ze mij het daadwerkelijke aantal Speedster's/VX220's op dit moment in NL konden vertellen en dan het liefst gesplitst in NA en turbo's ...

Leek me leuk zodat we niet meer hoeven te gissen ...

'IETS' wijzen geworden: Het aantal Speedster's op kenteken in NL op dit moment (dus echt vandaag) zijn er 217!

Vauxhall staat niet in hun database maar ik weet niet hoe ze geregistreerd worden als ze ingevoerd zijn ...

Aardige mevr. aan de tel. die vroeg of ik evt. het adressenbestand (tegen betaling) wilde hebben en dan kan je aan de hand van de kentekens dus WEL zien hoeveel na/turbo ...

Heb gezegd dat ik het hier even zou bespreken omdat ik persoonlijk het apart vind dat eigenlijk dus iedereen aan onze adressen kan komen en ik me kan voorstellen dat niet iedereen daar blij mee is ... incl ik zelf die zoals eerder ookal gezegd hier op autogespot gewoon je kenteken staat en soms gewoon bij mensen op de oprit ... terwijl wij ze altijd wegsjoppuh. Ze dacht gewoon vriendelijk mee omdat ze zoiets had van: dan kunnen julllie misschien die mensen eens benaderen die nog onbekend zijn ...

Het zijn er iig 'iets' meer dan ik verwacht had, en dan helemaal te bedenken dat dit (wat ik me gezien dit aantal al) misschien nog excl. VX220's is ook ??!!

Ben benieuwd naar de reacties

Jason
speedster2008
Actief lid

Niemand? :roll: hahaha!
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Manta79 »

zo heeeee, 217 !!

:jump:

Dit was een reactie ! :D
vauxhall

Bericht door vauxhall »

ik zou liever weten hoeveel NA en turbo's er nog rondrijden in europa :lol:
ik heb ooit eens gelezen in een tijdschrift dacht "autovisie" (al enkele jaren geleden) dat 65% officieel geaccidenteerd zou zijn
hier kunnen de verzekeringen toch niet mee lachen?
Manta79

Bericht door Manta79 »

vauxhall schreef:ik zou liever weten hoeveel NA en turbo's er nog rondrijden in europa :lol:
ik heb ooit eens gelezen in een tijdschrift dacht "autovisie" (al enkele jaren geleden) dat 65% officieel geaccidenteerd zou zijn
hier kunnen de verzekeringen toch niet mee lachen?
geaccidenteerd = verongelukt ??
vauxhall

Bericht door vauxhall »

geaccidenteerd= ongeval (met aangifte natuurlijk) :lol:

anders weet niemand ervan
Edjes
Mega lid

Bericht door Edjes »

bi-zar dat je een lijst met adressen kan krijgen.
ik dacht altijd dat dat niet mocht en was voorbehouden aan de 'instanties'.

Dus als iemand mij in het verkeer even niet mag, dan kan hij /zij mijn NAW opvragen???
:shock:
Speedster T #5002
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Officieel voor importeurs, maar als je een zak geld meebrengt kan het dus ook:
https://www.rdc.nl/Portal/nl-NL/Product ... idatie.htm
Belachelijk.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Blitz

Bericht door Blitz »

217 maar? :shock: en hoeveel (of hoe weinig) zijn er in België?
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Dit is wat ik in de loop ter tijd in forums opgevangen heb:

213 (Netherlands) (217 nu dus)
347 (Belgium)
340 (France)

Van wat ik zelf bijhoud via autogespot ed, kom ik in NL op:

170 NA (waarvan 10 import)
23 turbo's (waarvan 6 import)

Ik mis er dus nog 24 (wie weet hoeveel ervan afgeschreven zijn)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Blitz

Bericht door Blitz »

grappig dat in het kleinste landje van de 3 en tevens het meest auto-onvriendelijke land van West-Europa de meeste Speedsters te vinden zijn :lol: hoewel het er nog niet veel zijn, want ik heb er nog nooit eentje tegegekomen...
speedster2008
Actief lid

Manta79 schreef:zo heeeee, 217 !!

:jump:

Dit was een reactie ! :D
LOL :D , nou je hebt het iig wel in gang gezet hahaha!
speedster2008
Actief lid

@ Vauxhall: NATUURLIJK zou ik dat ook het liefst willen weten, sterker nog ... lijkt me echt leuk om te weten hoeveel er totaal nog zijn en waar :) !

@ Edjes: Idd ja! Klopt helemaal wat Smiley zegt, ik was dan ook echt heel verbaast ... (bij het CBS zeiden ze dat het RDC dit waarschijnlijk zou weten maar omdat het vlgs hem een commerciele instelling is je er idd wel wat voor zou moeten betalen)... Ik had mijn papieren er bij gepakt omdat ik dacht ALS ze het al aan een particulier zouden vertellen dan zullen ze minstens om je kenteken of sterker chassis nummer vragen zodat ze iig kunnen checken dat je er zelf WEL een hebt.

Ik vind het zo fout dat dit gewoon kan, iedereen kan zelf invullen wat je allemaal nog meer met die info kan! Ik lees op een forum wanneer iemand op vakantie gaat en hoppa ... niet alleen auto maar rest van het huis ook maar gelijk mee?!

Als je gewoon heel vriendelijk en enthousiast belt zijn mensen tot een hoop in staat, ik had net zo goed kunnen zeggen dat ik van b.v. van de Ferrari-club was dan doelgericht naar een bepaald type zeldzame Ferrari kunnen vragen en binnen 5 minuten regel je dan zo dat het adressenbestand naar je toe komt en waar je ze dus kan 'ophalen' ?! ... onbegrijpelijk.

Je hoeft niet eens zoveel mee te brengen zelfs hoor, voor 69 euro en daar naast 0,19 euro per adres sturen ze alles op!

@ Smiley: KIJK ... da's leuk om te weten allemaal, thanx :D Grappig dat er juist in NL zoveel (relatief) zijn idd!

Ik had gewoon gebeld omdat het me leuk leek de daadwerkelijke aantallen te weten en juist idd ook hoeveel na en turbo's ... Ik ben een aantal keer doorverbonden en ze had het zo kunnen bekijken maar dan had ze minder kans de adressenlijst te verkopen natuurlijk :wink: ...
Wel even voor de duidelijkheid ... ik heb het niet gedaan. Ik heb genoegen genomen met het correcte aantal. Ze registreren daar bij het RDC de 30 meest voorkomende merken in NL, vauxhall stond er dan ook niet tussen maar gezien het aantal wordt daar de Speedster en de VX220 duidelijk wel bij elkaar opgeteld ... vrij onwaarschijnlijk wat het aantal anders zou zijn.

Is het wat om dit topic te verwijderen of iig gewoon te veranderen naar er waren vorige week iig 217 Speedster's officieel ... ??? Om verkeerde mensen niet op ideeen te brengen?
speedster2008
Actief lid

Gister een mailtje van mijn beste vriend die in Schotland woont en die vroeg me af of je de Speedster zo weinig ziet in NL aangezien ik hem altijd de bizarre reacties die ik op de auto krijg en hoe leuk mensen reageren vertel. Hij is ook een complete auto-freak en mailt elke week wat hij heeft gezien aan speciale auto's met/zonder foto's. Is het erg zeldzaam smst hij meteen ...

Ik moet hem dan altijd terug mailen met vooral 's'winters' ... ehmmm ik heb alleen een Bentley GT Speed gezien of een Maserati, etc en ben altijd blij met het mooie weer want dan kan ik ook eens wat zeldzamere auto's en 4 keer zoveel mailen haha ... Nu rijden er bv elke dag 2 Ferrari's langs ons huis, een zwarte 360 en een zilvere 360 Spider.

Het is wel wat vertekend beeld want hij is vaak in Londen waar natuurlijk veel mooie auto's rijden en reist veel met de auto door de UK dus ziet automatisch meer maar hij reageert altijd heel cooltjes op de Speedster en mailde me gister dan dus ook dan het niet heel gebruikelijk is maar dat hij toch echt regelmatig VX220's ziet ?! ...

Ik had de auto voor het eerst op de autorai gezien en daarna niet meer tot 'cars & coffee' .... sinds we de Speed hebben hebben we er pas twee in het 'wild' gezien ... 1tje in Leidschenveen (zilvere na, rood leer ... net als de onze) en een groene in de parkeergarage van de mediamarkt in zoetermeer. De gene bij vanSten tel ik niet mee want da's niet in 't 'wild' natuurlijk :D
Plaats reactie