
motor houdt in met een flutterend, vibrerend geluid bij snel gasgeven, bij iets loslaten en rustiger gasgeven accelereert de motor door tot aan max toerental. vermogen is er dus wel maar langzamer.
Geluid van aanzuiging, turbo en blowoff valve klinkt normaal.
begon met een plotselinge inhouding en toen een checkengine lampje
bij volgas na wegrijden bij stoplicht in zijn twee.
foutcode 0405 en deze was te resetten, handig hoor zon OBD.
Deze bleef terugkomen bij eerste 100 meter van wegrijden en was dan altijd te resetten.
inmiddels zijn bougies vervangen, leken vrij arm(grijs) volgens de experts.
de EGR klep is vervangen door afdekplaatje en EGR cheater.
Hierna kwam P0405 code niet meer op.
Nu loopt de motor het meest optimaal maar nog niet helemaal goed. bij snel gasgeven zo rond de 4500 toeren toch weer het geluid en inhouden en soms kan hij er doorheen accelereren.
Na loshalen EGR zag je wel wat roetvervuiling in het kanaaltje zitten.
we hebben ook al een keer met de Opcom uitgelezen en toen schommelde de O2 waarde nogal.
Maar omdat de EGR steeds foutcodes gaf daar eerst de oorzaak gezocht.
Ook waren de prestaties slechter in het begin, na bougies en EGR cheater duidelijk verbetering maar nog niet de volle PK overvloed

Nu zon 80 km gereden vanavond na plaatsing cheater, is de vraag moet de ECU nog inleren?
Iemand nog suggesties voor volgende stap?

Alle slangetjes etc lijken allemaal goed vast te zitten.