Ik heb mij eerst een beetje verdiept in wat er voor moois te koop is in autoradio-land. Maar dit is hem uiteindelijk geworden:

Wat specs:
• Uitgangsvermogen: 4 x 50 W max.
• MOS-FET eindversterker
• GIGA MP3
• DAB Ready II
• Digitale 7-bands iEQ
• MP3/WMA compatibel met ID3/WMA-tags
• DVD-R/-RW/VCD compatibel
• CD/CD-R/CD-RW compatibel
• DTS/Dolby Digital/MPEG audio
• 10-bits/54 MHz video DAC
• 24-bits resolutie 1-bits DAC
• 5 V lijnuitgang
• Regelbare lijningang
• Voor AUX ingang
• Lijnuitgangen: 2 paar
• Video-uitgang
• Tweede audio-uitgang
• Subwoofer uitgang met niveau/frequentie regeling
• Optische digitale uitgang
• Kantelfront
• Rotary Encoder Multi-Control
• Multifunctionele draadloze afstandsbediening
• Geschikt voor afstandsbediening op het stuur
Kostte bij Corrupt "slechts" 390 euro

JVC heeft deze samen met een paar andere units net op de markt gebracht en als enige (nog maar heel even denk ik) hebben zij nu de mogelijkheid ingebouwd om MP3 vanaf een DVD af te spelen. Dat is dus een kleine 1000 nummers op 1 zilver plaatje

Voor de rest zit er een line-in op aan de voorkant, erg handig als ik nog eens een draagbare MP3 speler aan ga schaffen. Of een draagbare navigatiesysteem (zodat die dame over de speakers mij kan vertellen waar ik heen moet, weet alleen niet of dat lekker gaat werken....).
ERG handig ook, is dat er een 7kanaals equalizer in zit. In mijn thuis-setup moet ik er niet aan denken om zo'n ding te hebben, maar in de speedster met de speakers in dat stuk karton geschroefd is het eigenlijk een must. Ik kan nu heel mooi wat irritante resonerende middentonen wegfilteren

Het uiterlijk is netjes, geen kermis, maar lekker strak vind ik. Door de zilverkleur past het aardig bij het dashboard van de speedster. Het display is vrij simpel, maar het is echt SUPERduidelijk af te lezen, lekker fel en scherp, veel beter dan de VDO.
Ik had er natuurlijk al wat lekkerdere speakers ingezet, zie midden op de page hier:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... sc&start=0
Het resultaat: nu lekker strak geluid, niet vermoeiend meer (denk ik nu, moet er nog een stuk mee gaan rijden). Het kan nu ook een stuk harder (voor de liefhebbers). Een echte aanrader!
M.a.w., ik ben weer blij

(Die VDO was echt bagger!)
groetjes,
Maikel