Mooie wielen.........

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

plaatjes vullen geen gaatjes :lol: zonder gekheid,de foto`s staan al op het forum. en welke?dat is een verrassing!tot ziens linne150
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dit is erg gemeen Wilbert!
Vertel op nu anders bel ik morgen je Nitrons af :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Niks afbellen!!!Afspraak maken tijd en groep.Zullen wij twee als eerste gaan wij wonen het dichtste bij.Kunnen Piet en Stev6 op normale tijd weg rijden.Wij beginnen om 9 uur.Maaruh ik geloof dat ik jouw werk aan het doen ben SORRY het is geen staatsgreep.vergeef uw nederige dienaar. :( :wink: tot ziens Wilbert
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Even gekoppie peest uit het steek-topic:

Yvo vertelde:

De PCD bepaald zeker niet de lengte van de bouten. Het is de afstand van de bouten (of boutgaten in het geval van een Elise S1) ten opzichte van elkaar. De Elise S2 heeft een PCD van 100, waar de S1 een PCD heeft van 95.2 heeft.

Ik moet het even navragen als er interesse is, maar ik *denk* dat ik deze in Speedster maten zou kunnen leveren: (in alle mogelijke kleurcombo's dus ook in rood )

Afbeelding


Info over de onderste velgen:

Azev type U, 7.0J x 17 voor en 8.0Jx17 achter.

Standaard prijslijstprijs voor een zilverkleurige velg (ik heb er nog niet over onderhandeld) 1116 Euro ex de BTW.

Eventuele andere kleuren dan lichtgrijs in overleg tegen een meerprijs van 200 Euro ex

Op de gewichten kom ik terug.
Afbeelding
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

jaaaa.... 11 om 12 kilootjes schoon aan de haak!

..en bedankt voor het kopiëren! :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Maar dan nog een belangrijke vraag (maak daar maar 2 vragen van :) ):

- kan je ze wel echt krijgen met steek 5x110 en de juiste ET waardes?
- quanta costa (en dan een zeker-weten-prijs :wink: ).

Dit vraag ik natuurlijk even voor Marcel :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maik schreef:Maar dan nog een belangrijke vraag (maak daar maar 2 vragen van :) ):

- kan je ze wel echt krijgen met steek 5x110 en de juiste ET waardes?
- quanta costa (en dan een zeker-weten-prijs :wink: ).

Dit vraag ik natuurlijk even voor Marcel :wink:
Thx Maik :wink: ik vindt ze trouwens niet goedkoop voor 17" en ook niet echt ligt 8)
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Zijn bijna net zo zwaar ,als de orginele.'of zelfs zwaarder :?:
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

steek is hetzelfde, ET zou ik moeten checken (MOET overigens afwijken van origineel omdat deze velg breder is dan de originele en anders het midden van de velg niet het midden van je lager is :shock: )

Voor wat betreft het gewicht zal het niet meevallen om écht lichtere velgen te vinden zonder richting forged of magnesium te gaan ($$$$).

Van die prijs kan ik denk ik nog wel zo'n 10% afpraten, maar inderdaad ze zijn niet goedkoop.

....alleen ben ik nog nooit een set 17" velgen tegengekomen voor 600 Euri met een gewicht onder de 10kg :wacko: ...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

YvoTuk schreef:steek is hetzelfde, ET zou ik moeten checken (MOET overigens afwijken van origineel omdat deze velg breder is dan de originele en anders het midden van de velg niet het midden van je lager is :shock: )
Eeeh.. Nee? Da's niet goed...

De velg wordt aan beide kanten evenveel breder. Verandert totaal niks aan de offset die gemeten wordt vanaf de hartlijn van het wiel en niks met de randen te maken heeft.

Tenzij er problemen met aanlopen aan de binnen of buitnekant ontstaan, dus gewoon exact dezeflde offsets aanhouden.

Bye, Arno.
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

YvoTuk schreef:steek is hetzelfde, ET zou ik moeten checken (MOET overigens afwijken van origineel omdat deze velg breder is dan de originele en anders het midden van de velg niet het midden van je lager is :shock: )

Voor wat betreft het gewicht zal het niet meevallen om écht lichtere velgen te vinden zonder richting forged of magnesium te gaan ($$$$).

Van die prijs kan ik denk ik nog wel zo'n 10% afpraten, maar inderdaad ze zijn niet goedkoop.

....alleen ben ik nog nooit een set 17" velgen tegengekomen voor 600 Euri met een gewicht onder de 10kg :wacko: ...
Ik wel, Alleen niet in Speedster maten. Ik ben zelf met Maik bezig geweest met Kosei wielen, Die waren 6.4 + 6.9 Kg. En voor een compleet setje met banden waren we ongeveer €1400,= Kwijt geweest. En dat vind ik toch een zéér net prijsje.

Ik kan je zelfs diverse 18" wielen leveren voor rond de €700,= En het gewicht daarvan zit net op of onder de 10 Kg. Aleen helaas weer niet passend te krijgen voor de Speedster :?
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Is Kosei niet forged? 1400 Euri voor een complete set mét banden vindt ik een hele prettige prijs :thumbup:

Ik ken de kwaliteit van Azev niet; volgens de importeur zijn het 'premium quality velgen'. Er zit in de kwaliteit van die dingen nogal wat verschil, ik ken uit het verleden bijvoorbeeld Alessio. Zag er heel leuk uit, deed het allemaal heel geinig totdat ik een keer over een richeltje heen stuiterde. Beng.. 4 velgen krom.

Nu dacht ik dat het probleem zat in het richeltje maar bij navragen bleek het niet in het richteltje te zitten maar toch in de velgen zelf.. er ewaren nl veel meer mensen met problemen met die velgen :cry: Kortom, kwaliteitsverhaal..

Maar zoals gezegd, Kosei voor 1400 Euro is een hele goeie prijs.. Welke velg was dat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Zie de tweede post hier Yvo:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... c&start=15

De Kosei K1. Jammer genoeg heeft Stef pas te horen gekregen dat de velg niet meer gemaakt wordt sinds dit jaar :(

De K1 R/Race(?) wordt geloof ik nog wel gemaakt, die is NOG lichter, maar wel een heel stuk duurder...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Toch nog even een keer een plaatje van de ATS-DTC in het zwart, omdat ze zo mooi zijn, en de auto is ook :P

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maik schreef:Toch nog even een keer een plaatje van de ATS-DTC in het zwart, omdat ze zo mooi zijn, en de auto is ook :P

Afbeelding
Al besteld :?:
Plaats reactie