Met 1,96m de Speedster maar vergeten? Of toch...??

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
Bebear
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 dec 2004 15:43
Locatie: Purmerend

Bericht door Bebear »

Hi,

Van Opel Nederland kreeg ik per mail de volgende antwoorden (citaat):

- Voor 2005 blijven de (voorraad-) speedsters 2.2 onveranderd in prijs.
(niet bekent of ze in Nederland nog verkrijgbaar zijn)
- Opel Oosterhout heeft de laatste voorraad Speedsters 2.2 opgekocht.
(Rinco Buist van Opel Oosterhout is hier inmiddels doorheen)
- Over het einde van de productie van de Turbo is nog niets bekent.

Aan de groenteboer: op marktplaats staat een Speedster 2.2 met 650 km op de teller (bj 2004) volgens mij van een particulier te koop met als vraagprijs € 27.000.

Opel kan er niets aan doen als jonge Speedsters 2.2 met weinig kilometers voor meer verkocht worden dan de laatste nieuwprijs. (is dit goed voor de verkoop van de Turbo's?)

Succes

Bebear
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Bij Egberts in breda, Subaru/Rover/Kia dealer, staat een europa blauwe Speedster. Nummerplaat begint met 42.
Laatst gewijzigd door Piet op 07 jan 2005 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

piet schreef:Bij Egberts in breda, Subaru/Rover/Kia dealer, staat een europa blauwe Speedster. Nummerblad begint met 42.
Grappig, mijn Speedster komt daar ook vandaan. Toen ik hem 13 november kwam ophalen was dat volgens de verkoper hun laaste van de 4 die ze te koop hadden.

Staat die blauwe te koop? Op hun site staat hij nog niet.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Staat die blauwe te koop?
Ik denk het, hij staat op de plek waar jouw speedster ook stond en dat is hun verkoop plek. Ze hebben hem waarschijnlijk net, aangezien ik deze auto voor het eerst zie en ik kom er elke dag langs.
Didier
Nieuw lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2005 11:52

Bericht door Didier »

Ikzelf meet 1,82 m en bezit zowel een MX-5 en een Speedster. De MX-5 gebruik ik voor elke dag en de speedster is meer een mooi-weer-auto.
Wat betreft een persoon van 1,96 meter denk ik dat in beide auto's de hoofdruimte (met kap) geen enkel probleem is, maar dat vooral de beenruimte in de MX-5 te klein is. Voor mezelf staat de zetel in de MX-5 in de achterste stand, terwijl de zetel in de Speedster nog 3 standen meer achteruit kan. In de Speedster is echt wel meer plaats dan in de Mazda. Het enige probleem is natuurlijk om er in te komen, maar eenmaal je dit gewoon bent, gaat het als vanzelf.
groenteboer
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2005 18:28

Bericht door groenteboer »

Heren hartelijk dank alvast voor de reacties en antwoorden. Prettig ook een vergelijk te kunnen lezen, van Didier, van de MX5 en de Speedster qua ruimte.
Ik ben er nog wat ingedoken in de Speedster-materie de afgelopen dagen. Dealer bezocht, een andere dan waar ik de vorige keer was en nou niet echt bepaald geholpen werd. De man bij deze laatste dealer was uitermate vriendelijk en belde mij terug over welke Speedsters er nog nieuw te krijgen waren. Dit aanbod viel inderdaad bar tegen, en geeneen in mijn voorkeur kleuren. Eentje uit 2003 was er wel in mijn 2e-keus-kleur, maar daar moet ik nog even achtereen dan want daar wist hij nog niet veel over te vertellen aangezien hij niet wist of ik wel een 2e hands wilde. Maar als die goed is en er een mooi stukkie van de prijs is heb ik daar natuurlijk helemaal geen bezwaar tegen :wink: .

Wat ik nu wel weer vervelend vind is te lezen in andere topics (in "Overige") op dit forum dat er meerdere mensen zijn waarvan het koetswerk scheurt op verschillende plaatsen! Dit lijkt mij behoorlijk rampzalig, helemaal als je door je garantie heen bent!
Zo'n autootje moet natuurlijk wel goed in elkaar zitten he!
En aangezien ik bijna wel gedwongen ben, mocht ik er nog een willen, om 2e hands te nemen (2001/2002/2003) is dat natuurlijk wel een enorme gok die je waagt dan!
Pug106 Rallye 1.6
...met de groeten van uw groenteboer
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

groenteboer schreef:Heren hartelijk dank alvast voor de reacties en antwoorden. Prettig ook een vergelijk te kunnen lezen, van Didier, van de MX5 en de Speedster qua ruimte.
Ik ben er nog wat ingedoken in de Speedster-materie de afgelopen dagen. Dealer bezocht, een andere dan waar ik de vorige keer was en nou niet echt bepaald geholpen werd. De man bij deze laatste dealer was uitermate vriendelijk en belde mij terug over welke Speedsters er nog nieuw te krijgen waren. Dit aanbod viel inderdaad bar tegen, en geeneen in mijn voorkeur kleuren. Eentje uit 2003 was er wel in mijn 2e-keus-kleur, maar daar moet ik nog even achtereen dan want daar wist hij nog niet veel over te vertellen aangezien hij niet wist of ik wel een 2e hands wilde. Maar als die goed is en er een mooi stukkie van de prijs is heb ik daar natuurlijk helemaal geen bezwaar tegen :wink: .

Wat ik nu wel weer vervelend vind is te lezen in andere topics (in "Overige") op dit forum dat er meerdere mensen zijn waarvan het koetswerk scheurt op verschillende plaatsen! Dit lijkt mij behoorlijk rampzalig, helemaal als je door je garantie heen bent!
Zo'n autootje moet natuurlijk wel goed in elkaar zitten he!
En aangezien ik bijna wel gedwongen ben, mocht ik er nog een willen, om 2e hands te nemen (2001/2002/2003) is dat natuurlijk wel een enorme gok die je waagt dan!
Hallo Groenteboer

Weet nog wel een hele mooie speedster te staan nl in wierden
2.2 ltr kleur blauw bj 2002 en 3000!!! km op de teller.
vraag prijs is geloof ik 24900 . maarna langdurig afdingen kon ik hem
voor 23900 krijgen.


jans
groenteboer
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2005 18:28

Bericht door groenteboer »

Jij geen last van scheurvorming in de koets?
Pug106 Rallye 1.6
...met de groeten van uw groenteboer
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

groenteboer schreef:Jij geen last van scheurvorming in de koets?
Nee, maar wat niet is, kan nog komen.
Mijn auto is 8 maand oud.
groenteboer
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2005 18:28

Bericht door groenteboer »

Net mijn verzekering nog gebeld voor wat info.
Het zal niet goedkoop worden, ze houden de nieuwprijs van het bouwjaar aan, dus bij een 2e hands is dat al gauw ruim 44,000 euro :shock: Dat terwijl in 2004 de nieuwprijs ineens 29,000 is,... met wat opties misschien net 31,500 ofzo. Beetje scheef wel opzich maargoed, dat is dan nueenmaal zo.

Het ernstigste struikelblok is echter dat er een voorwaarde is dat er wel alarm klasse3 SCM op zit! Tjah en laten die fijne vrienden van Opel dat er nou net niet standard opzetten. Dat is toch zo? Op autoweek staat wel dat er alarm op zit in de optielijst, maar das alleen startonderbrekertje toch? Das dan klasse 1 als ik mij niet vergis.

Dat maakt de drempel ineens een stuk hoger want hoe krijg je nou zo'n auto mee als je hem ergens koopt? Je mag er al niet eens direct naar een auto-alarm-inbouw-shop mee rijden aangezien je dan dus onverzekerd zou rijden. Daarnaast moet je dus nog rekening houden met een paar duizend euro extra kosten voor het apart laten inbouwen van zo'n alarm?

Wat ik mij vooral afvraag is hoe jullie dit allemaal hebben geregeld, hebben jullie allemaal scm kl3 alarm? Zoja hoe/wanneer in laten bouwen?
Ik ga hier even een apart topicje voor openen om meer response te krijgen :) Tis toch ineens een heel ander onderwerp he.
Pug106 Rallye 1.6
...met de groeten van uw groenteboer
groenteboer
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2005 18:28

Bericht door groenteboer »

OK eindelijk in een exemplaar gezeten vandaag. Maar ik begrijp niet hoe mensen van boven de 1,90 daarin kunnen rijden. Misschien dat het mij ook zou lukken maar ik moet dan echt ipv met het rechterbeen NAAST het stuur, die eronder zien te houden. Want hij is best diep, maar alles is nogal erg smal. Dus met het been naast het stuur kan ik met geen mogelijkheid schakelen. Kappie was eraf, ik denk met die erop, of zelfs hardtop dat het al helemaal claustrofobisch wordt, kan niemeer bewegen dan.Ik had er toch meer van verwacht qua ruimte.

Ook even in een BWM Z3tje gezeten, toch minder, maar dat zit in ieder geval wel prima! (wist ik al overigens).

Edit: om hier even antwoord te geven op onderstaande vraag, ik heb er nog niet in gereden.
Laatst gewijzigd door groenteboer op 24 jan 2005 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Pug106 Rallye 1.6
...met de groeten van uw groenteboer
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Raar,

Ik zit met 1,90 lekkerder en beter in de Speedster dan in een Z3 :shock:

Zo zien we maar weer, lengte zegt niet alles, het gaat meer om de verhoudingen verdeeld in die lengte.

Heb je er ook me gereden? Alhoewel, met die sneeuw en pekel wordt het een beetje tricky ...

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Maik schreef: ....

Een vriend van mij die 1.98m is pas er niet lekker in, maar alleen maar omdat zijn benen erg lang zijn en die zitten met de stoel in de achterste stand dan half naast het stuur en dan krijgt hij de pook niet in de 1ste versnelling :( . Qua hoofdruimte heeft hij weer meer dan ik! Zijn bovenlichaam is dus korter dan die van mij, zeg 2cm, maar dat betekent dat zijn benen dus 6cm langer zijn! Dat verklaart dus waarom zijn benen in zijn nek lagen en die van mij kunnen bijna (scheelt echt heeeeel weinig) onder het stuur door (eigenlijk komen mijn knieen eerst tegen de stuurkolom, en niet tegen het stuur).

....
Jij hebt dus ook telescoop benen zoals die vriend van mij :wink:
Qua hoofdruimte moet het dan wel lukken, maar als je niet kan schakelen is het natuurlijk over...
En krap is het inderdaad, maar dat was voor mij geen nieuws.

Dus nu is je zoektocht over of ga je misschien kijken of je het stuur wat omhoog kan zetten? Het zal een werkje zijn denk ik, maar alles is mogelijk!

gr.
Maikel
Afbeelding
groenteboer
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2005 18:28

Bericht door groenteboer »

Hehe, hmm ja bedankt voor het meedenken in ieder geval.

De zoektocht voor wat betreft een Speedster is wel aardig ten einde ja. Echt lange benen heb ik nieteens, misschien juist eerder wat langer daarboven! ;) Ik begrijp daarom niet zo goed hoe jullie daar allemaal wel in kunnen rijden. Rijden jullie allemaal met het rechterbeen NAAST het stuur? Daar is zo weinig ruimte... ook al ben je "slechts" 1.80m zul je daar toch met je been/knie tussen moeten lijkt mij, maar dan valt er niet meer te schakelen. Ik ben nogal dun, dus dat heb ik dan opzich meezitten zou je zeggen.
De stoel vond ik ook nogal vreemd, het deel waar je hoofd waarschijnlijk zou moeten zitten zat bij mij tussen mijn schouders te prikken, dus mocht ik daarin willen KUNNEN rijden moet ik helemaal onderuit hangend proberen met mijn been onder het stuur door de pedaaltjes te bedienen.
Misschien is er wel een methode hoor die meer dan 2 of 3 km uit te houden is :P maar ik kon em zo gauw niet bedenken.

Trouwens, ik ben dus naar die Speedster in Hoevelaken wezen kijken, bij jonkerautos... Ik las op autoweek.nl in het forum al negatieve ervaringen met dit bedrijf...
Wat mij opviel was dat er op internet staat incl alles €32.500, bj 7-2004... maar wat zag ik nu bij die auto daar, het was nummer 600 of 700 nogwat... dat moet dan toch eentje uit 2001 of 2002 zijn??
En erop hing een bordje met een hoop schreeuwerij erop in de trant van "NIEUW!! en niet meer nieuw verkrijgbaar enzo... en daarbij dus doodleuk een prijs van €35.500 !!
Tevens viel mij direct al op dat de lak er een ietwat krasserig uitzag,... alsof hij dus al meerdere malen is opgepoetst en er zo allemaal van die hele kleine krasjes zijn ontstaan.
Ohja en bij vertrek kwam er nog een verkoper met sigaret in de mond voorbij knallen met luid loeiende (koude!) motor van een Toyota Celica (nw model) die daar al die tijd dat we daar rondliepen gestald stond met bordje verkocht erop. Ze gaan daar dus ook lekker om met autos van een ander.

Maargoed, daar ook nog es een z3-tje gepast en die zit wel echt als gegoten hoor, en genoeg ruimte over rechtopzittend, ook met hardtoppie erop. Was opzich een leuk karretje voor een leuk prijsje, alleen ...paars! En dat zoek ik niet. Ook nog een fraaie zilveren BMW 320 (170pk! zwartleer!) uit 2001, had alleen grote kras op de motorkap. Daar is opzich wat aan te doen maar nu moet ik eerst eens gaan uitmaken wat ik nu eigenlijk wil en geen overhaaste beslissingen nemen!
Laatst gewijzigd door groenteboer op 24 jan 2005 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Pug106 Rallye 1.6
...met de groeten van uw groenteboer
groenteboer
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jan 2005 18:28

Bericht door groenteboer »

Trouwens, ik ga nu gewoon nog eventjes door met het huidige autootje. En dan neem ik gewoon nog even rustig de tijd voor mijn zoektocht. Even een afspraak maken voor een grote beurt/APK binnenkort en ik kan weer even door.
Voor die paar centen blijft dat ook een wonderlijk leuk karretje hoor zo'n 106 Rallye (ph2 overigens, de 1.6). En nog comfortabel en handig ook, je kan er alles mee.
De 106gti, eigenlijk vergelijkbaar met de rallye, was door Jeremy Clarkson en 2 coureurs al eens uitgeroepen tot nr 2 in een "best handling cars" -vergelijk met porches en ferraris. En in de huidige autoweek staat ie weer genoemd als upcoming klassieker! 8)

Ik stap er net uit en heb net een Jongetje op zijn nummer gezet ermee bij een stoplichtsprint. Hij met een Toyota Corolla 1.6 GTSi (van tussen 1992-1997) als ik mij niet vergis, zo'n hele rooie met zo'n aardig grote spoiler achterop, je kent ze wellicht wel. Hij deed duidelijk goed zijn best maar je moet toch wat snellers meenemen tegenover het Rallyetje (Een Speedster ofzo :wink: )! :lol: Zat best een aardig verschil in nog, kon er wel weer om lachen.
Pug106 Rallye 1.6
...met de groeten van uw groenteboer
Plaats reactie