Logo Speedster

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Logo Speedster

Bericht door Hendrik-Jan »

Zoals beloofd hierbij twee voorbeelden voor een logo:

[img]G:\DOK\Hendrik-Jan\speedster-lijnen-A1v1.jpg[/img]

[img]G:\DOK\Hendrik-Jan\speedster-lijnen-A2v3.jpg[/img]

Graag hoor ik jullie mening.

Groet,
HJ

Ps er volgt ook nog een voorbeeld van het zij aanzicht.
Bijlagen
speedster-lijnen-A1v1.jpg
speedster-lijnen-A1v1.jpg (15.58 KiB) 4596 keer bekeken
speedster-lijnen-A2v3.jpg
speedster-lijnen-A2v3.jpg (20.49 KiB) 2118 keer bekeken
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik ben ook wel benieuwd naar zo'n zelfde soort tekening van precies de voorkant van de speedster. Misschien dat er dan minder lijnen in komen en dat het dus wat rustiger/simpeler wordt. Less is more zeg ik altijd (en dat is ook het motto van de speedster zelf :wink:

Mocht er voor die onderste "gekozen" worden, dan zou ik het plaatje iets kantelen zodat de achterwielen op (ongeveer) dezelfde hoogte komen als de voorwielen. Maar misschien als je dat ziet is het geen porum, dus een beetje experimenteren :wink:

Ik wacht gespannen af! :)

gr.
M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Maik,

Ik zal ook vragen of hij wat voorbeelden kan maken van de voorkant.
Ik vind met name belangrijk dat je kan zien dat het een Speedster is.

Overige details over bv de wielen hoor ik graag. Wanneer er is gekozen voor een bepaald logo ga ik deze verder perfectioneren. Zo heeft het Opel logo ook nog wat aandacht nodig.

Nog meer reacties zijn welkom.

Groet,
HJ
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik heb nog even wat geknutseld met die onderste pic.

Ik heb nog een lijn weggehaald die het misschien iets rustiger maakt?!
Bijlagen
logo_clean2.JPG
logo_clean2.JPG (20.18 KiB) 4591 keer bekeken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

De kunst van het weglaten?

Ik denk dat die lijntjes ook verdwijnen wanneer ik het logo ga gebruiken om te borduren (op caps en zo).
Rudolf
Nieuw lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2005 20:02

logo

Bericht door Rudolf »

Ooit zag ik een eenvoudiger versie...één van jullie had die nog op een Suzuki jeep geplakt...wat mankeerde daar aan? Vond ik wel strak...of mogen we die niet gebruiken? Zijlings vereenvoudigd profiel spreekt mij wel aan...'t is gauw teveel is mijn bescheiden mening :lol:

Groet, Rudolf
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Rudolf,

Het gebruiken van andermans logo kan (op termijn) moeilijkheden opleveren. Met name wanneer je het voor meerdere doeleinden gaat gebruiken.
Er volgen nog voorbeelden van logo's van de zijkant en voorkant. Belangrijk vind ik dat je kan zien dat het een Speedster is (dus rechte lijnen). Er zijn bepaalde kenmerken van de Speedster die terug moeten komen in het logo.
Op of aanmerkingen op de logo's hoor ik graag (zie reactie Maik).

Groeten,
HJ
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Jij bedoelt het onderstaande plaatje.
Eerlijk gezegd vind ik dat plaatje niet helemaal goed op een speedster lijken. Sommige lijnen kloppen niet helemaal (voorste wielkast, lijn naar de zij-luchtinlaat, en de teveel wippende kont), maargoed, ik ben misschien een zeikerd :wink: .
Misschien wel belangrijker is dat men niet wist of er een copyright op zat....

Maar volgens mij wilde Hendrik-Jan dit plaatje niet echt als club logo gaan gebruiken maar meer voor op petjes en andere items?

Ik zal zelf ook nog wel even creatief aan de slag gaan om met iets moois en origineels te komen. Maar veel tijd heb ik weer niet, morgen stap ik weer op het vliegtuig :roll: .

M.
Bijlagen
naamloos.JPG
naamloos.JPG (21.71 KiB) 4532 keer bekeken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Maik,

Ik dacht aan het gebruik voor stickers, caps, e.d. Het aantal caps zal natuurlijk laag liggen. Wanneer je een cap hebt doe je daar lang mee dus je praat over misschien maar 20 stuks per jaar. Ik lever ze ook voor de MX-5 Club en daar praat je over honderden per jaar. Via de inkoopkanalen die ik daardoor heb kan ik een cap met logo voor ca € 12,50 leveren. Dan heb ik het natuurlijk wel over een kwalitatief zeer goede cap met een goede pasvorm, goede sluiting en bolvormige klep. En in vele kleuren.

Maar ook voor het gebruik voor de site en zo. Maar goed, daar beslis ik niet over ik denk dat we dat via dit forum moeten bespreken en met Mark Verboom (het is tenslotte zijn forum).

Zo laat ik de tekeningen maken door studenten die op zaterdag voor mij werken. Als tegenprestatie gaan we een dag rijden met de Speedster. Wie het logo maakt vind ik niet belangrijk.

We moeten een logo zien te ontwikkelen die iedereen mag gebruiken zonder dat daar iemand geld voor gaat rekenen. Het logo zal dan herkenbaar worden omdat het overal terugkomt.

Groet,
HJ
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

De afbeeldingen die op het (Engelstalige) instructieboekje van de Speedster staan vind ik persoonlijk erg mooi. Dus iets in die trend zou mij goed bevallen. Geen lijnen maar een spel van suggestieve vlakken.

Anders maak ik er morgen wel even een scan van om hier te uploaden.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hendrik-Jan schreef:Maik,
Maar ook voor het gebruik voor de site en zo. Maar goed, daar beslis ik niet over ik denk dat we dat via dit forum moeten bespreken en met Mark Verboom (het is tenslotte zijn forum).
Ik denk dat het heel verstandig is een logo te hebben wat niet door anderen wordt gebruikt of is gemaakt. Dat gaat gewoon een hoop problemen schelen in de toekomst. Ik vind zelf het idee van de vorm van de auto neerzetten in zo'n lijnenspel wat nu gedaan is erg leuk. Beetje hetzelfde idee als ze op het franse forum hebbe gedaan en ook bij seloc.

Overigens, ik faciliteer alleen maar met het forum. Ik zie niet dat ik verder enige meer recht heb om iets te zeggen over het logo dan iemand anders. Enige is copyright issue's, als we een logo gaan gebruiken wat iemand anders heeft gemaakt/waar we geen copyright op hebben dan wil ik het niet gebruiken in de website..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Weer twee voorbeelden:

[img]G:\DOK\Hendrik-Jan\Speedster%20voorkant%2017feb.jpg[/img]

[img]G:\DOK\Hendrik-Jan\Speedster%20zijkant%2017feb.jpg[/img]

Graag jullie reacties!
Bijlagen
Speedster voorkant 17feb.jpg
Speedster voorkant 17feb.jpg (9.86 KiB) 4495 keer bekeken
Speedster zijkant 17feb.jpg
Speedster zijkant 17feb.jpg (9.98 KiB) 2004 keer bekeken
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik vind die van de zijkant wel netjes! Voordeel vind ik dat de wielen daar geen zwart vlak zijn, dat oogt wat minder druk en dat het opel logo er niet op staat :P

Mark
C30-94@0.55bar
Rudolf
Nieuw lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2005 20:02

Prachtig!

Bericht door Rudolf »

Die van de zijkant vind ik prachtig! Erg mooi gemaakt...complimenten...
Vind ik zelf mooier dan dat 3-dimensionale...maar uiteraard is dit een kwestie van (gebrek aan) smaak! :lol:

Groet, Rudolf
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Volgens heeft het logo van de zijkant de voorkeur.

Zullen we die gaan gebruiken voor de site en stickers :?:

Ik hoor graag jullie reacties.

Groeten,
HJ
Plaats reactie