Terugroep acties

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Terugroep acties

Bericht door markv »

Ik heb op mijn website een lijstje gezet met informatie over terugroep acties voor de Speedster. Zoals ook al op de site staat, let op dat de informatie niet noodzakelijk 100% correct of compleet is.

Tip: de actie m.b.t. de vacuumslang naar de rembekrachtiger loopt eind volgende maand af. Aangezien dit een best wel riskant probleem is (slang zou kunnen inklappen waardoor de rembekrachtiger niet meer assisteerd), is het aan te raden om te controleren of je auto deze wijziging wel gehad heeft.

http://www.verboom.net/projects/speedst ... ls_nl.html

Mochten er toevoegingen/wijzigingen zijn, laat het even weten.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Ik heb wel net 2 plaatjes geschoten waar bij mij de stippen geschilderd zijn. Wellicht kan je ernaar verwijzen of gewoon gebruiken.

Positie witte stip op ABS unit
Afbeelding

Positie groene stip, Distributie ketting + oliesproeier
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Misschien niet een handige vraag maar toch stel ik hem even:

M`n speedy nummer is 3019 in het dashbord en het nummer op het frame is 4019 :?: Is dat stom toeval dat er precies een 1000-tal tussen zit?

EDIT: na wat speurwerk ben ik er al achtergekomen dat dit toeval is.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
donzobar
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2008 16:49
Locatie: Friesland / Gabon

Bericht door donzobar »

Heeft iemand wel eens weten te achterhalen welke 'terugroepacties' ,of 'campaigns' zoals opel dealer eef en huub te Rotterdam het noemde, er zijn uitgevoerd op een duitse speedster.? De dealer te Rotterdam zei dat hij alleen BeNeLux wagens kon natrekken waar ik dus weinig mee opschiet aangezien ik er eentje heb die uit die Heimat komt.

gr Dirk
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Ja, ik heb dat ook eens geprobeerd. Gelukkig zat het onderhoudsboekje bij de auto toen ik hem kocht waar de stempel van de Duitse dealer in stond.
Opel dealers in NL konden mij wel direct zeggen welke recalls van toepassing waren, maar uitvoeren werd soms iets moeilijker over gedaan.
Maar ik ben in eerste instantie gaan checken welke er wel of niet gedaan waren in Duitsland. Verder dan "er is hier niet zoiets aan de auto gedaan, maar hij is TUV gekeurd, wat wilt u dan nog verder?" kwam ik echt niet.
Nogal deprimerend dus, sorry.
De betere NL dealers hebben mij wel uit de brand geholpen. (Heemskerk / Haarlem / Oosterhout / Hellevoetsluis) :thumbup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
donzobar
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2008 16:49
Locatie: Friesland / Gabon

Bericht door donzobar »

hoe was die in Hellevoetsluis ? hoe heet die dealer ? daar eens proberen dacht ik zo.
geoffreyspeedster
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mar 2009 20:12

Bericht door geoffreyspeedster »

Ik heb die groene stip ook niet erop staan en die witye ook niet bij mijn abs unitt zie ik wel dat er ooit iets groen op geverfd is en mijn vacuum slangen zit ook een groene verf op en bij de motorsyeunen witte, snap er niets van bij 2 verschillende opel dealers zeggen ze dat ze zeker weten dat ze wel zijn uitgevoerd omdat de campagnes zijn afgesloten?? Toch iets waar ik wakker van lig getuige het tijdstip waarop ik dit schrijf want een echte vroege vogel ben ik niet hahahaaa iemand suggesties??
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

geoffreyspeedster schreef:Toch iets waar ik wakker van lig ... iemand suggesties??
Stuur Opel Nederland eens een berichtje met je chassisnr. etc en vraag of en zo ja welke campagnes op je Speedster zijn uitgevoerd. Geef desnoods even aan welke acties op je Speedster van toepassing zouden zijn.

Ze zullen dan e.e.a. voor je natrekken en na enkele dagen aangeven welke acties wanneer zijn uitgevoerd of eventueel nog open staan. Inmiddels zijn inderdaad enkele acties verlopen, welke ze waarschijnlijk ook zullen aangeven, waar dus waarschijnlijk geen actie meer op zal worden ondernomen. De reden die Opel daarvoor zal aandragen is dat het defect in de afgelopen jaren dan allang had moeten plaatsvinden.

De ontvangen reactie van Opel zou ik bewaren, mochten er onverhoopt toch problemen op de recall-onderdelen ontstaan, heb jij in ieder geval het bewijs dat je hierover zelf contact met Opel hebt ondernomen en hen de kans hebt geboden om e.e.a. op te lossen.

Succes
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Blitz

Bericht door Blitz »

iemand een ID wat het "klanten tevredenheidsprogramma 02-R-33" inhoudt? kreeg net een mail trug van Opel dat alle recalls bij mij zijn uitgevoerd, behalve die ene, maar meer info staat er niet bij :roll:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Google weet alles,

Recall UK 02-R-33 van dec. 2002. ABS

Of het ook klopt is natuurlijk weer wat anders.
Plaats reactie