Speedster staat weg te kwijnen

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
hotdog
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 aug 2005 8:49
Locatie: Venlo

Speedster staat weg te kwijnen

Bericht door hotdog »

Was vandaag zwemmen in een meer in Duitsland, net over de grens bij Venlo. Een paar weken geleden stond er bij de plaatselijke camping een zilveren speedster onder een hoes. En ja hoor, hij stond er nog steeds. De hoes was nu op meerdere plaatsen gescheurd en de Speedster zelf zag er ook niet zo fris uit. Ik heb de hoes hier en daar opgetild en zag o.a. dat de remschijven achter totaal dik aangeroest waren. 100% zeker dat dat remmenspul gangbaar gemaakt moet worden want dat zag er niet meer soepeltjes uit. De kofferdeksel(dit geval dus de motorkap) had blaren. De kont had wat putten tot op het glasvezel. De raamrubbers, daar waar het raam in de deur zakt, zat vol met mos. Ik heb ter plekke navraag gedaan bij de woning bij de ingang van het terrein. De vrouw was vriendelijk en vertelde dat de eigenaar hem alleen in de zomer rijdt. (dus duidelijk niet)
De Speedster was zijn "heiligtum", zijn heiligdom en niet te koop. Ze wist zelfs te vertellen dat er maar weing Speedsters gemaakt zijn. Uiteindelijk wist ik nog niet precies wie nu de eigenaar was. Een raar verhaal, de auto is van iemand die er erg trots op is, maar zoals die speedster erbij staat, kan ik dat niet be-amen. Als ik er weer eens in de buurt kom, schiet ik er een paar foto's van. In mijn ogen is deze Speedster nu al een opknapper...
vliegen is ook leuk
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Wat zonde zeg. Zeker een Speedster hater, dit mag je een auto toch niet aan doen.
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Re: Speedster staat weg te kwijnen

Bericht door Rallye »

hotdog schreef: De Speedster was zijn "heiligtum", zijn heiligdom en niet te koop. ... In mijn ogen is deze Speedster nu al een opknapper...
Vreemde manier van adoreren heeft die meneer dan...
Zag zijn vrouw er ook stoffig, beblaard en 'bemost' uit? ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gebruikersavatar
hotdog
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 aug 2005 8:49
Locatie: Venlo

Bericht door hotdog »

Ik ben vandaag met de camera naar de speedster terug gegaan. Wow, een nieuwe hoes zat er overheen! Dus helaas geen detailfoto's, behalve dan van de remschijf. De eigenaar weet ik nu te wonen, maar hij was niet thuis. Ik heb hem een briefje met mijn emailadres in zijn brievenbus gedaan, dus nu maar afwachten...
Afbeelding

Afbeelding
vliegen is ook leuk
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Ga je hem dan vertellen dat hij beter de Speedy moet onderhouden :wink:

Er zijn mensen die iets verder denken dan het is een vervoersmiddel en je hebt mensen die het alleen leuk vinden en er verder geen waarde aan hechten...

Ik zit daar persoonlijk tussen. Ik gebruik hem als auto dus ook met pekel, maar ik geniet meer als ik naar buiten loopt en hij staat er schoon bij, zonder modder en meeuwenshit erop :wink:

Het schijfje ziet er overigens wel serieus verroest uit, daar is echt al even niet mee gereden.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Deze Speedster is gewoon gepimped (tunen kan ik het niet noemen) in de zogeheten Rat Style.
Gebruikersavatar
hotdog
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 aug 2005 8:49
Locatie: Venlo

Bericht door hotdog »

na een week nog geen reactie van onze duitse speedster liefhebber. Is zeker bang dat ik zijn auto voor grof geld wil kopen. (monopoly-geld :lol: )
vliegen is ook leuk
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Er staat ook nog een opel GT naast, dus ik denk dat het een verzamelaar zonder opbergschuur is.
Gebruikersavatar
hotdog
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 aug 2005 8:49
Locatie: Venlo

Bericht door hotdog »

Smiley schreef:Er staat ook nog een opel GT naast, dus ik denk dat het een verzamelaar zonder opbergschuur is.
Haha, die GT is van mij, zo wit is het nummerbord nu ook weer niet! :lol:
vliegen is ook leuk
Gebruikersavatar
hotdog
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 aug 2005 8:49
Locatie: Venlo

Bericht door hotdog »

Vandaag boven de camping in Duitsland gevlogen waar de speedster staat. Vanaf 1300 meter hoogte zag ik hem al meteen staan... nog altijd onder zijn grijze hoes. Weer of geen weer, hij rijdt er volgens mij niet mee.
vliegen is ook leuk
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik denk dat ik onderhand wel de politie had gebeld dat er constant een vaag figuur rond m'n wagen cirkelde. Een bn'er wordt waarschijnlijk nog niet zo in de gaten gehouden door door de papparazi. :?
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
hotdog
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 aug 2005 8:49
Locatie: Venlo

Bericht door hotdog »

:jump:
vliegen is ook leuk
Gebruikersavatar
hotdog
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 aug 2005 8:49
Locatie: Venlo

Bericht door hotdog »

Vandaag, we schrijven trouwens 2 jaar later, geweest zwemmen en jawel, hetzelfde plaatje: speedster onder zeil. De hoekjes stevig bijeen gebonden, wil niet weten hoe hij er nu uitziet...
vliegen is ook leuk
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Dat is te erg voor woorden... zonde van de auto.
Gebruikersavatar
Kasper
Actief lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:46
Locatie: Midden NL

Bericht door Kasper »

:( :(
# 0695
Plaats reactie