grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Re: grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster

Bericht door André R »

Haha Pipo, weet je zeker dat het die leuke dame niet om jou te doen was? "wat een prachtige wagen heeft u daar". :D Dat heb ik ook een keer in een Nederlandse speelfilm horen zeggen met Tatjana Simic. :lol:
Maar leuk dat er ook vrouwlijke fans zijn van de speedster.

Het grappigste wat mij ooit is gezegd was toen ik op een mooie zomerdag in cabrio-modus thuis de straat in reed. Mijn oude buurmeisje (>30 jaar), die ook net aan kwam rijdenen en inmiddels was uitgestapt, begon hard te schaterlachen toen ze me herkende. "Hé buurman, iets te compenseren zeker" :lol:
En ja, ze heeft gelijk. De speedster is een heel klein autootje. 8)
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster

Bericht door Pipo »

"mijn oude buurmeisje (>30jaar)" : Hoe oud ben jij dan? :wink: Die Speedsterrijders worden blijkbaar steeds jonger :lol:
Denk trouwens niet dat het om mij te doen was; mijn vrouw stond namelijk naast me :lol: .

De leukste reactie die mijn Speedster ooit opwekte was toen ik in het dorp een lagere klas schookkinderen voorbij reed. Die begonnen allemaal te roepen en te wijzen; de hele straat stond op zijn kop :D . En de begeleidende leraren maar moeite doen om er terug de orde in te brengen :lol:
De negatiefste reactie was op de ring van Brussel. Ik tufte rustig rechts aan ca 100, toen een pickup truck met enkele jonge kerels voorbij kwam. Plots zag ik het rechterraam naar beneden gaan, en gelukkig ging mijn onderbewustzijn in alarmmodus en remde ik direct af. Een seconde later mikt die kerel een vol drankblik naar mijn voorruit. Met een zwaai kon ik het juist ontwijken en zag het naast me tegen de vangrail uiteenspatten. :shock: Direct daarna gingen ze er volgas vandoor. Als ik het op film had opgenomen was ik er mee naar de politie gegaan. Maar toen heb ik ze maar laten gaan. :evil:
Laatst gewijzigd door Pipo op 16 feb 2017 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
RollatorGT
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)

Re: grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster

Bericht door RollatorGT »

Ik woon in een dorp en ben de enige Speedster bezitter.
Opvallend dat alleen de "minder bedeelden" vragen stellen over de auto, nooit de dikke lease bak rijders.
Ook opvallend, altijd van die GTI mannetjes op de kont.
Leukste opmerking/ervaring: Op de parkeerplaat v.d. lokale supermarkt in ons dorp.
Een man met scootmobiel en kind op schoot stopt bij mijn auto en het kind roept iets van kijk eens wat een mooie auto.
De man antwoord, sorry jongen, dit gaat niet lukken.
Gezien de kleding van man en kind behoorden ze niet tot de welgestelden dus ik dacht dat het overgewicht van de man en de prijsklasse het grootste dilemma was.
Na een leuke babbel afscheid genomen.
Als ik de man met scootmobiel nu tegenkom in het dorp zwaait hij als Speedster rijders onder elkaar, vandaar mijn naam Rollator GT.

Nog een leuk verhaal:
Ik had de Speedster nog maar een week en de "folder" bezorger, een volwassen jongen die volgens zeggen iets "anders" was sprak mij aan wat hij normaal nooit doet (ook niet bij anderen).
Meneer, u hebt een Speedster, mag ik even kijken.
Hij wist mij binnen een kwartier meer te vertellen over een Speedster dan ik toen zelf wist, echt alles, Opel/GM/Lotus/Saab enz.
Meneer, mag ik een foto maken? tuurlijk.
Mijn voorstel, wil je een keer mee rijden.
Jhaaaaaaaaaaa, graag maar ik moet eerst de folders bezorgen.
Hij was mijn eerste passagier en nadat bleek dat hij ook een rijbewijs had en auto heb ik hem zelf een stukje laten rijden onder strikte voorwaarden.
Wat is het heerlijk om de minder bedeelden of mensen die "anders" zijn te zien genieten.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster

Bericht door Smiley »

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
RollatorGT
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)

Re: grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster

Bericht door RollatorGT »

Hoi Smily, circuit is geen probleem.
Zitten er evenementen bij waar Speedster leden aanwezig zijn/rijden ??
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster

Bericht door Smiley »

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
RollatorGT
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)

Re: grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster

Bericht door RollatorGT »

Weer een verassing Smily,
Jou voorkeur gaat uit naar kleine initiatieven en niet naar de vaak (commerciële) kind/kanker "goede doelen".
Hierbij mijn bevestiging van deelname aan minimaal 1 van de door jou genoemde evenementen.

Graag via PB verdere details, info en eventuele afspraken.

Groeten, Spenkie.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster

Bericht door Smiley »

Zodra de inschrijvingen open gaan, zal ik je pingen Spenkie :thumbup:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster

Bericht door Daan »

"Joepie!!!..."

Ik tijdens het eerste ritje van het jaar afgelopen zaterdag. Zonnetje... lekker uit de stalling gehaald, alles gepeild en gechecked en even lekker een rondje door het Zeeuwse landschap 8)

Vind de auto met een hardtop mooier maar kan het niet laten om altijd maar open te rijden.. zelfs met dit weer.
Opel Speedster 2.2 Turbo
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster

Bericht door tibby »

Met z'n muts op de kop! :P
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster

Bericht door tibby »

autosnelweg ritje een 911 4s gekruist. Dit is dan ook mijn terrein. Op een 130 km/h heb ik m'n koppelboost. In z'n 5 aftrappen. Weet niet of hij alles gaf maar hij kwam er niet voorbij...(240 ongeveer, dan heb ik afgehaakt)

Hij is me gevolgd tot de gym en hebben we wat nagepraat op de parking... Kon niet geloven dat er zoveel power in een opel kon zitten (dacht eerst dat het een lotus was)

Sta je daar op de parking naast Kumpen z'n zwarte beest van een Ferrari en een 911 naast je. Respect hebben ze wel voor m'n kleine speedster! :mrgreen:

Love my little car (ondanks de veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee gebreken) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
captain slow
Plaats reactie