verzekering

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: verzekering

Bericht door Dominique »

Volgens mij is de text in het vervolgblad van mijn ASR circuit dekking iets anders.
Als het er van komt zal ik dat vanavond eens posten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: verzekering

Bericht door S. Gonzales »

Ik was laatst (uiteraard geheel tegen mijn wil) op CPZ aan het rijden.....maar ook dat wist ik niet! Vond het al zo vreemd dat ik geen tegenliggers tegenkwam :wacko: :lol:

Vanmorgen via een tussenpersoon bij mij in het dorp antwoord gehad op mijn vraag mbt circuitdekking door ASR. Voor de zekerheid mijn gegevens doorgegeven zodat het wat makkelijker zoeken is door ASR.
Ik kreeg te horen dat ze bij ASR nooit zo'n dekking hebben gehad. :shock: Toen ik zei dat ik de oude polis nog in bezit had
kreeg ik te horen dat ze het waarschijnlijk toch niet meer doen en...... :wacko:
Volgens mij is ASR tegenwoordig niet meer zo interessant voor tussenpersonen. :roll:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: verzekering

Bericht door aKra »

Europeesche :yes:
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: verzekering

Bericht door Manta79 »

Nander ik heb ook de Sporttimer van Europeesche. Ik kan het deel circuit dekking niet vinden of ik ben kippig.. ik wil ook de puzzeltocht op zandvoort doen komend jaar...
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: verzekering

Bericht door Dominique »

citaat uit het volgblad dat betrekking heeft op de trackdays:
In afwijking van de polisvoorwaarden is gebruik van het voertuig op circuits in europa toegestaan, mits er geen sprake is van onderlinge competitie (races).Gebruik voor zogenaamde sprint- en slalomwedstrijden, waarbij de bestuurders om beurten een ronde op het circuit afleggen is toegestaan.

Bij gebruik tijdens circuitdagen dient de organisatie zich te conformeren aan de zogenaamde 'Lotus-on-Track' -regels:
- circuitdagen zijn niet competatief
- inhalen mag uitsluitend aan de zijde zoals aangegeven bij de briefing
- inhalen mag uitsluitend op rechte stukken
- deelname uitsluitend na deelname aan de rijdersbriefing


duidelijke zaak voor mij....kom maar op met de speurtochten!! :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: verzekering

Bericht door aKra »

Veel met de Europeesche hierover gebeld, hun hebben een soortgelijke strekking "in gedachten". Zo lang er geen competitief element is, geen tijdswaarneming en podiumplekken zou hun dekking gewoon toepassing hebben.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: verzekering

Bericht door Co'tje »

Dominique schreef:citaat uit het volgblad dat betrekking heeft op de trackdays:
In afwijking van de polisvoorwaarden is gebruik van het voertuig op circuits in europa toegestaan, mits er geen sprake is van onderlinge competitie (races).Gebruik voor zogenaamde sprint- en slalomwedstrijden, waarbij de bestuurders om beurten een ronde op het circuit afleggen is toegestaan.

Bij gebruik tijdens circuitdagen dient de organisatie zich te conformeren aan de zogenaamde 'Lotus-on-Track' -regels:
- circuitdagen zijn niet competatief
- inhalen mag uitsluitend aan de zijde zoals aangegeven bij de briefing
- inhalen mag uitsluitend op rechte stukken
- deelname uitsluitend na deelname aan de rijdersbriefing


duidelijke zaak voor mij....kom maar op met de speurtochten!! :lol:
Is dit de oude polis, of heb je deze nog steeds?
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: verzekering

Bericht door Dominique »

Dit is de meest recente, 2014. De omschrijving is wel veranderd over de jaren, maar komt in principe nog op hetzelfde neer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: verzekering

Bericht door Co'tje »

Via welk kantoor heb jij hem afgesloten?
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: verzekering

Bericht door aboellaard »

Mijn omzwervingen tot nu toe:

Carel-Jan: alleen bij organisaties die volgens LoT regels rijden. 2.5K Euro eigen risico en maximum van 25K euro
AFIC (die de DF trackdays verzekert): alle 'gerenommeerde' organisaties, waarbij verder niet ingegaan wordt op wat dat betekend. DF en LoT geen probleem. 2.5K eigen risico en maximum uitkering beperkt tot 50% van overeengekomen verzekerde som (aan de hand van taxatiewaarde)

Beide gaan via Turien maar voorwaarden zijn wel degelijk verschillend.
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Re: verzekering

Bericht door Elise »

S. Gonzales schreef:Vanmorgen via een tussenpersoon bij mij in het dorp antwoord gehad op mijn vraag mbt circuitdekking door ASR. Voor de zekerheid mijn gegevens doorgegeven zodat het wat makkelijker zoeken is door ASR.
Ik kreeg te horen dat ze bij ASR nooit zo'n dekking hebben gehad. :shock: Toen ik zei dat ik de oude polis nog in bezit had
kreeg ik te horen dat ze het waarschijnlijk toch niet meer doen en...... :wacko:
Volgens mij is ASR tegenwoordig niet meer zo interessant voor tussenpersonen. :roll:
Voor zover ik altijd heb begrepen heb kon deze circuitpolis alleen via Quarz (de gevolmachtigde) afgesloten worden, destijds was Theo Demon degene bij Quarz die dat hele verhaal heeft opgezet waarbij de dekking via ASR liep.
Dus ik kan me heel goed voorstellen dat, buiten de ingewijden, ze bij ASR helemaal geen weet hadden van deze polis.

Uiteindelijk is Carel-Jan als vervanger van Theo Demon gekomen en was het verhaal dat ASR met de dekking stopte, maar het kan natuurlijk ook best zijn dat Quarz een veel betere deal elders (Turien) kon maken. Immers, alle ASR klanten zaten in hun portefeuille.
Wat ik nog het meest vreemd vind, is dat ik nooit een schrijven van ASR heb gehad over de reden van het beëindigen van de polis, terwijl dit meestal toch wel de normale gang van zaken is bij een verzekeringsmaatschappij.
(Ik heb wel de verklaring gehad dat de verzekering gestopt was, maar die bedoel ik dus niet)

Ondertussen is de Quarz overgenomen door Guijt verzekeringen (per 1-1-2014) en is sinds 1-5-2014 is Carel-Jan zelfstandig geworden en heeft alle lotus/speedster klanten onder zijn beheer die administratief weer onder Guijt vallen.
Al met al wordt het er niet duidelijker op.
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: verzekering

Bericht door Dominique »

Nee hoor Elise, de circuitdekking was ook al die tijd mogelijk bij De Jong Assurantiën C.V.
Ik heb deze dekking namelijk al jaren.
Voor alle zekerheid heb ik recentelijk navraag gedaan over de geldigheid, of er plannen zijn om het op te zeggen etc.
Deze middag heb ik te horen gekregen dat ik niet een uitzondering ben voor de bijzondere dekking en dat er ook nieuwe polissen met de trackday dekking afgesloten kunnen worden.

Indien je interesse hebt kun je het beste contact opnemen met Joris van de Wolfshaar. Telefoon (0223) 688 788.
Joris heeft het vandaag helemaal voor mij uitgezocht. Je kunt mijn naam als referentie gebruiken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: verzekering

Bericht door S. Gonzales »

Top! :thumbup:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Re: verzekering

Bericht door Elise »

Dus het verhaal van Theo Demon van Quarz, tijdens een VanSten dag in 2007, dat deze polis alleen via hun afgesloten kon worden is dus gewoon niet waar.

En ook het verhaal van Carel-Jan van Loon (Quarz), dat ASR ging stoppen met de polis is ook gewoon niet waar.
Carel-Jan van Loon via email d.d. 4-5-2013 schreef:
De reden dat ASR stopt is grotendeels de enorme schadelast en ten tweede vanwege de standaardisering van de polisopmaak. Geen clausules meer.

Ik heb bij Turien een wagenpark opgericht zonder circuitdekking en een wagenpark met circuitdekking.
Tijd voor een andere tussenpersoon :!:
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: verzekering

Bericht door Co'tje »

Heb een offerte opgevraagd. Erg benieuwd of de extra voorwaarden op de polis staan.
Zo ja, dan stap ik zeker over.
Plaats reactie