Voorzichtig bij nat
- SpeedsterWimpie
- Actief lid
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 01 sep 2006 17:29
- Locatie: Pijnacker
- Contacteer:
ik rij er al meer dan 50.000km mee, zoekt iets meer maarja
Moet wel zeggen heb nu 215 maar die lopen nu hij verlaagd is wel aan bij maximale uitslag, dus toch maar weer de 205 eronder binnen kort.
helaas worden de mooie Toyo's R1 miet meer geleverd
Moet wel zeggen heb nu 215 maar die lopen nu hij verlaagd is wel aan bij maximale uitslag, dus toch maar weer de 205 eronder binnen kort.
helaas worden de mooie Toyo's R1 miet meer geleverd
www.WvM-Mobility.nl : NIU SuperiorStore NIU #1 elektrische scooters van de wereld
WvM-Design.com / WvMParts.nl / SpeedsterRent.nl
www.RickvM.nl : Fotografie
WvM-Design.com / WvMParts.nl / SpeedsterRent.nl
www.RickvM.nl : Fotografie
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Onderstuur eerder voelen lijkt mij erg sterk, dat je meer onderstuur hebt met een 175 bandje is waar.Smiley schreef:Kun je bevestigen dat je onderstuur eerder voelt bij 175 dan bij 205 vauxhall?
Mijn mening is dat je met een smalle band voor tijd verliest met insturen vanwege onderstuur.
De achterkant volgt altijd wel, het moet echt gek gaan wil je achter echt uitbreken met R1R. Dat gebeurt alleen met vol gas in 1 keer, gas los in 1 keer en met nat/glad wegdek in beide situaties een stuk eerder.
Oja, een setje nitrons zijn essientieel voor een stabiele wegligging!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
nog een keer naar het filmpje gekeken,
maar hij haalt ver door in toeren rijdt op dat moment op een vrij nat gedeelte zie plassen aan de rand van de rechterkant,
dan schakelt ie vrij snel op en heb je eigenlijk lift off oversteer,
er is een eerder filmpje ergens op ons forum op het circuit met nat weer,
in een rechter bocht met de vraag "wat gebeurt hier?"
daar wordt het uitgelegd.
(driftcursus is dit een van de manieren om in de drift te komen)
hij had mogelijk beter standgas kunnen houden
en op het drogere gedeelte pas opschakelen,
niet teveel wiellast wisseling op nat,
droog kan trouwens ook verraderlijk zijn met koude banden etc.
maar hij haalt ver door in toeren rijdt op dat moment op een vrij nat gedeelte zie plassen aan de rand van de rechterkant,
dan schakelt ie vrij snel op en heb je eigenlijk lift off oversteer,
er is een eerder filmpje ergens op ons forum op het circuit met nat weer,
in een rechter bocht met de vraag "wat gebeurt hier?"
daar wordt het uitgelegd.
(driftcursus is dit een van de manieren om in de drift te komen)
hij had mogelijk beter standgas kunnen houden
en op het drogere gedeelte pas opschakelen,
niet teveel wiellast wisseling op nat,
droog kan trouwens ook verraderlijk zijn met koude banden etc.
¨speed is life, but control is everything...¨
Ze hebben er toch niet voor niets 175 voor gedaanallen schreef:En jij gelooft Opel op z'n blauwe ogen?Kasper schreef:Opel waarschuwt er ook voor om geen bredere banden voor te monteren. De voorkant heeft dan te veel grip waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren, ik hou het lekker bij m'n 175ers.
# 0695
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Tja, dan kan je ook denken dat de standaard schokbrekers het best zijnKasper schreef:Ze hebben er toch niet voor niets 175 voor gedaanallen schreef:En jij gelooft Opel op z'n blauwe ogen?Kasper schreef:Opel waarschuwt er ook voor om geen bredere banden voor te monteren. De voorkant heeft dan te veel grip waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren, ik hou het lekker bij m'n 175ers.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
+ de remmenDennizz schreef:Tja, dan kan je ook denken dat de standaard schokbrekers het best zijnKasper schreef:Ze hebben er toch niet voor niets 175 voor gedaanallen schreef: En jij gelooft Opel op z'n blauwe ogen?
Maar het blijft natuurlijk wel een feit dat wanneer je met andere banden maten gaat rijden, dat dat het rijgedrag zal beïnvloeden (positief / negatief). Als je op alle 4 de wielen 225ers onder zet, zal je zeker last krijgen van overstuur. 175 inderdaad weer onderstuur , het is maar net waar je voor kiest. Verder ik kan me best voorstellen dat degenen met 195 of 205 het lekkerst rijden.
# 0695