Aangereden in Maastricht

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Aangereden in Maastricht

Bericht door Oblivion »

Hopla het is weer van dat. Zonet heb ik een ongeluk gehad in Maastricht.
De bestuurder voor me vond het nodig om achteruit te stoten voor een fietser door te laten.

Een groot deel van de frontclam is naar boven gekomen (gebogen) en deel deel gebarsten. Ook de linkerlamp is geraakt. De bestuurder voor me heeft zijn fout toegegeven, schadeformulier is opgesteld.

Hoe zou ik dit aanpakken? Nieuwe frontclam en lamp bij Opel bestellen en auto geheel laten herspuiten? Waar zou ik dit laten doen? Zou ik me ook aan Van der Kooi wagen?
Ik ben natuurlijk weer diep ongelukkig na dit ongeval :(. Ik stond ter plekke te hyperventileren, ouders zijn me komen halen. Het zit weer eens niet mee.
Speedster 75
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Gelukkig gaf ie zn fout toe; voor hetzelfde zegt ie dat je hem aangereden hebt
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

mooi kut.
Gelukkig is dit verzekeringswerk.
Wel rekening houden met enkele maanden reparatietijd nu.

Clams zijn hopelijk op voorraad, en lamp wil meestal wel lukken.

Clam is 2800, lamp 1400, spuiten 1500 en dan nog arbeidsuren buiten het spuiten. (reken tussen 6 en 8 duizend schade minium, tenzij de clam gerepareerd kan worden)

Hopelijk ben je verzekerd tegen taxatie waarde.
Ik ken het belgische systeem niet, maar hier ben je bij 2/3 van de waarde van de auto aan schade total loss verklaard.
Mocht het de verkeerde kant opgaan, laat dan weten of de verzekering accoord gaat met reparatie met gebruikte onderdelen, dan kunnen we meezoeken naar onderdelen. (mits je gebruikt wilt repareren)

Schade expert rapport even afwachten.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Het lijkt me niet aangewezen om een gebroken clam te laten herstellen toch :(. Liefst geheel vervangen. Damn zit hier op mijn slaapkamer dat dit nu net moest gebeuren.
Speedster 75
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

Is er in je verzekering een tegenexpert voorzien? Je verzekeraar weet dit ook.
Die bepaalt dan samen met de expert van de tegenpartij de herstellingswaarde.
Indien total loss zoek je zoveel mogelijk duurdere exemplaren die te koop staan. Print die af en bezorg die aan de je eigen expert. Laat zelf uw aankoopfactuur van de wagen nooit zien! Anders indexeren ze dat.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Mooi balen... Hoop voor je dat het herstel voorspoedig gaat, en dat de verzekering van de tegenpartij niet al te moeilijk zal doen.

Van der Kooi herstelt erg goed, bij mij is het goed verlopen en bij martinb ook perfect!
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Balen man, en dat weer bij jou.
Trek die verzekering maar een poot uit als je de kans krijgt.
Grt speedokus. :twisted:
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
frederic
Actief lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 22 dec 2011 13:17
Locatie: maldegem

Bericht door frederic »

das echt kut! heb in de winter tijd ook te maken gehad met schade aan men speedster. duurd wel een week of 4 voor de expert komt kijken. zorg er voor dat je al een schade bestek heb laten maken bij een hersteller. dan kan je overleggen met de expert want die doet er nog een schepje af! vooral ivm die font clame! die krijg je niet zo vlug nieuw! eerder een herstellings kost. was bij mij ook het geval. zeker nog niets bestellen eerst kijken wat je krijgt voor je er aan toe steekt. :roll:

( ps: ik heb men schade zelf hersteld met wat advies en dan laten spuiten, heb je er nog wat aan )

ook te zien hoe groot je schade is , expert spreken dan in hoeveel % er beschadigt is van het onderdeel. ze weten ook dat onze vezel troep makkelijk te herstellen is :evil:
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Echt balen voor je. Ik hoop dat ze nu wat sneller zijn met die clams. Ik heb moeten wachten tot er voldoende gemaakt moesten worden. Wil je het zeker weer als nieuw, ga dan naar vd Kooi.
Die zal zeker niet een halve clam repareren maar een nieuwe claimen bij de expert.
Heel veel succes.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2357
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

Ik heb 2 jaar geleden toen ik de speedter opnieuw laten spuiten heb geprobeerd om hem naar een fatsoenlijke waarde te verzekeren. Het max bedrag dat ik zou terug krijgen als ik hem per totale reed was toen 8500€.

Misschien wil vauxhall hem nog wel eens een keertje maken voor een vrienden prijsje

:cry: :cry: :cry: :cry:
30/08/14 meet and greet.
TissiRS
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 sep 2009 20:07
Locatie: Oud Gastel

Bericht door TissiRS »

Dat is echt balen zeg, en gezien die prijzen die ik hier lees voor een dergelijke reparatie hoop ik voor je dat het gelijk lukt met de verzekering!!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Is het in belgie mogelijk/gebruikelijk de schadeauto terug te kopen van de verzekering?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2357
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

Het "wrak" wordt verkocht aan De hoogste bieder. Dus je kan hem terugkopen maar ik wel niet of je dit particulier kunt doen.

Zo is het wrak van mijn pertotale 206cc door de garage opgekocht voor 10000€ en rap opgemaakt en terug verkocht voor 14000€ hoe ze Hier winst uitgemaakt hebben????
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Bericht door RaoulLauffer »

Dat is zwaar kut man! En zeker nu in de zomer!

Hopelijk kun je snel weer rijden.

Sterkte :wink:
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Hier wat pictures.
Op de eerste foto zie je de impact en in het midden zie je dat de clam naar boven is gebogen. (diepe groef).
Op 2de foto zie je duidelijk de scheuren, die helaas ook tot heel boven aan zijn door getrokken.
Op de laatste foto ziet het wat minder erg uit maar toch is zelfs ook de lamp open getrokken onderaan.
Hij gebruikte een lease auto, misschien maakt het dat wat eenvoudiger met de verzekering.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Speedster 75
Plaats reactie