Belgische keuring

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
fredjespeedster
Mega lid
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 nov 2013 13:24

Belgische keuring

Bericht door fredjespeedster »

Vandaag voor de zoveelste keer afgekeurd op de autokeuring :oops:
Dit maal omdat ze niet zeker zijn of de Bridgestone pontenza (voorste banden) over de juiste maat beschikt voor de Speedster.
C.O.C gelijkvormigheidsattest waar alle gegevens beschreven staan is niet meer nodig bij import binnen de EU.
Daar heeft Europa Belgie voor op de vingers getikt in 2011.
De Speedster was dus aangemeld zonder C.O.C
Met gevolg dat we weer eens bij Opel een attest kunnen gaan halen voor iets orgineel en we de Speedster nog maar eens naar de herkeuring kunnen laten rijden.

Heb dit topic aangemaakt om te weten te komen wat men allemaal durft uitvinden om een orginele Speedster toch af te keuren op de Belgische keuring en waar mede Speedster eigenaars of nieuwe eigenaars mischien rekening mee kunnen houden in de toekomst alvorens zich int zak te laten zetten door de autokeuring.
Op de keuring weten ze zelf niet wat ze aan het keuren zijn....bij deze gewaarschuwd!

hieronder mijn rode kaart lijstje telkens met verschillende Speedsters.

Orginele schokdempers Bilstein 2x zelfde station.
Instapschade (scheurtje) zetel bestuurderskant.
Bridgetone Potenza vooraan 175 55 R17 81 V
Gebruikersavatar
riva gert
Actief lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:53
Locatie: Antwerpse Kempen

Re: Belgische keuring

Bericht door riva gert »

hoe kunnen ze nu afkeuren voor een scheurtje in de zetel ??????? Heeft toch niks met "technisch" te maken.....

in december met mijne naar keuring geweest incl verlaging, spacers vooraan en scheurtje in de ruit ( wel gecamoufleerd met een sticker )... zonder problemen goedgekeurd....
Speedster 2527
Gebruikersavatar
fredjespeedster
Mega lid
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 nov 2013 13:24

Re: Belgische keuring

Bericht door fredjespeedster »

riva gert schreef:hoe kunnen ze nu afkeuren voor een scheurtje in de zetel ??????? Heeft toch niks met "technisch" te maken.....

in december met mijne naar keuring geweest incl verlaging, spacers vooraan en scheurtje in de ruit ( wel gecamoufleerd met een sticker )... zonder problemen goedgekeurd....
Ik reed binnen en was na 5 seconden afgekeurd.
Men deed de deur open en het eerste dat hij zei was."ge hebt een rode kaart voor het scheurtje in de zetel,daar kan je u aan pijn doen"
Naar huis gereden en plakband opgeplakt en naar de herkeuring...het was goed....tjing tjing voor hen.
Heb de stationchef erbij gehaald en gevraagd of hij dit normaal vond..zijn antwoord "u banden en velgen steken 1 mm uit de kast (ATS velgen) en kan u daar ook voor afkeuren".
keuringsstation Geel :wallbash:

Uit betrouwbare bron weet ik dat er een quota is dat ze moeten afkeuren.
Omdat het een import is moet er met Z-platen naar de keuring gegaan worden dus Opel laten rijden.
Ze waren er pas om 17u30 ermee terug.
Mischien nog een tip...naar de keuring gaan voor de middag meer speling met de +- 30% die afgekeurd moeten worden :wink:
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Belgische keuring

Bericht door gertje »

De bandenmaat staat in gun computer alsook dat hij orgineel met bilsteins en eibach veren is geleverd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Belgische keuring

Bericht door Smiley »

Is de belgische keurigswet voorzien van gevallen waarbij de fabrikant niet meer bestaat, of waarvan de gentlemans agreement van 10 jaar is verlopen en mensen onderdelen moeten gaan vervangen die gewoon niet meer origineel te krijgen zijn en er aftermarket opsteken?
Dat worden dan automatisch allemaal "tuning attesten"?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Belgische keuring

Bericht door gertje »

Tuning mag bijna niet in belgie,dit staat volledig omschreven wat wel en niet mag in de Belgische wet. Alleen keuring stations kennen deze wet niet.
Voor uitzonderingen was er een eenmalige homolegatie keuring maar dit is sinds een paar jaar ook niet meer mogelijk.

Voorbeeld
Tijdje geleden kwam een verhoogde Dodge ram afgekeurd. Dit terwijl hij zo een aantal jaar geleden uit america ingevoerd was en al een aantal maal zonder probleem door de keuring geraakt was behalve deze keer. Dus terug naar het station waar hij ongevoerd was, daar wisten dat het verhogen niet mocht.
Daar sta je dan met een auto waar je al een aantal jaar mee rondrijdt en nu in een keer verboden tot verkeer is en er geen oplossing is om hem in orde te krijgen tenzij er een ander chassis onder te monteren.
Na en paar weken gewoon nog eens geprobeerd naar de keuring te gaan en goedgekeurd zonder opmerkingen of enige verbouwing aan te doen.

Dus zo werkt de Belgische keurin beetje als de lotto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Belgische keuring

Bericht door Smiley »

Mag je na een afkeur naar een ander station?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Belgische keuring

Bericht door gertje »

Nee bij afkeur moet je naar hetzelfde station waar hij afgekeurd is. Voor de rest mag je zelf kiezen. Het station waar wim zijn auto gekeurd is sta bekent om het afbreken van oldtimers


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Belgische keuring

Bericht door Smiley »

Werkt die truuk nog met een biljet van 50 euro aan de onderkant van je auto plakken? :mrgreen:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
fredjespeedster
Mega lid
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 nov 2013 13:24

Re: Belgische keuring

Bericht door fredjespeedster »

Smiley schreef:Werkt die truuk nog met een biljet van 50 euro aan de onderkant van je auto plakken? :mrgreen:
Die truk werkt zeker daar niet.
Het is een opleiding centrum voor de andere keuringstations.
Snotapen die hun strepen nog moeten verdienen.
Ben zelfs als eens met een andere type van wagen afgekeurd geweest,net iets te veel uitstoot waarde.
Niets aan gedaan en mijn vrouw een dag later naar herkeuring laten rijden.
Ineens was het goed....... :?:
Ach zo zijn er genoeg voorbeelden over de autokeuring in dit apenland
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Belgische keuring

Bericht door Smiley »

fredjespeedster schreef:Niets aan gedaan en mijn vrouw een dag later naar herkeuring laten rijden.
Ineens was het goed....... :?:
Dan is het toch opgelost?
Kunnen de Belgische speedsterrijders je vrouw af en toe eens lenen? :mrgreen:



Alleen voor de keuring he :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
fredjespeedster
Mega lid
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 nov 2013 13:24

Re: Belgische keuring

Bericht door fredjespeedster »

Smiley schreef:
fredjespeedster schreef:Niets aan gedaan en mijn vrouw een dag later naar herkeuring laten rijden.
Ineens was het goed....... :?:
Dan is het toch opgelost?
Kunnen de Belgische speedsterrijders je vrouw af en toe eens lenen? :mrgreen:



Alleen voor de keuring he :yes:
hahaha :lol:
Ze gaat niet voor haar plezier naar het keuringstation :mrgreen:
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Belgische keuring

Bericht door tibby »

Jawadde....weer een fantastisch verhaal dat :evil: TYPISCH BELG APENLAND! :lol:
captain slow
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: Belgische keuring

Bericht door stefan »

mij mogen ze nog 1000 euro per keer erbijgeven .....nooit naar geel of deurne rijden..de kans is ZEER groot dat je met een totaal nieuwe orginele wagen de klos bent...een goede raad van nonkel stef :yes:
grasmaaiers..enz
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: Belgische keuring

Bericht door stefan »

zal er nog even bijvoegen dat ik ongeveer met een 800 tal wagens de keuring ben gepasseerd.....ik ervaar de keuring nog steeds als een jaar minder van men leven.ge moet ni vragen hou oud ik al ben :mrgreen:
grasmaaiers..enz
Plaats reactie