Pagina 2 van 4

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 13 jan 2016 14:57
door tibby
Afbeelding

Onderstaand nummer bellen ivm de speedster/keuring.
Zij bezorgen je keuring de attesten zodat hij door geraakt.

Ben tenslotte met m'n turbo ook 3 maal op 1 dag moeten gaan.......
Ik rijd dan ook met een opel TARGA op papier en GEEN SPEEDSTER. :|

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 13 jan 2016 15:07
door tibby
Kan het ook nog niet genoeg zeggen.....Naar Verhiest in Oostende OF Lotus Wallonië gaan. Die van Wallonië werken ook samen met de keuring bij hun (is ook maar enkele km verder) Het voornaamste bij Wallonië was dat de CO2 goed was, de rest maakte niet zoveel uit...
grtz

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 13 jan 2016 20:58
door vauxhall
Tienen of Wallonie gaan.
Stuk minder problemen.
Alken wegblijven!

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 14 jan 2016 1:30
door tibby
vauxhall schreef:Tienen of Wallonie gaan.
Stuk minder problemen.
Alken wegblijven!
Yep, dus 3 keer in Alken geweest met m'n turbo :P

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 15 jan 2016 9:42
door Blitz
Die mannen kunnen in hun computer gedetailleerd zien wat wel en niet origineel is.
Zo hebben ze bij mijn OPC ontdekt dat de recaro zetels wel degelijk origineel zijn, maar de geperforeerde remschijven niet.

Ik ga altijd in Malle, daar zijn ze redelijk en bij twijfel gaan ze in de computer kijken of bellen ze naar Opel.
Nooit problemen gehad in 5 jaar speedsterrijden.

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 16 jan 2016 14:59
door fredjespeedster
Blitz schreef:Die mannen kunnen in hun computer gedetailleerd zien wat wel en niet origineel is.
Zo hebben ze bij mijn OPC ontdekt dat de recaro zetels wel degelijk origineel zijn, maar de geperforeerde remschijven niet.

Ik ga altijd in Malle, daar zijn ze redelijk en bij twijfel gaan ze in de computer kijken of bellen ze naar Opel.
Nooit problemen gehad in 5 jaar speedsterrijden.
Waarom stonden de Eibach veren en de Bilstein schokdempers in 2013 niet in hun systeem van orginele onderdelen?
Het zal dan waarschijnlijk aan mij liggen net als de banden deze keer.
hieronder het attest dat ze nodig hadden of hij zou nooit goed gekeurd worden met de orgineel banden.
forumopel attest.jpg
forumopel attest.jpg (18.64 KiB) 5775 keer bekeken

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 19 jan 2016 10:36
door Blitz
Merkwaardig.. de eerste keer vroegen ze mij papieren van die veren. Ik zei uiteraard dat die er standaard op zaten. Toen ging hij ff naar de bureau en 2 minuten later was het in orde...
De jaren nadien heeft er niemand meer achter gevraagd.

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 26 jan 2016 21:00
door kzentekik_et
Smiley schreef:Mag je na een afkeur naar een ander station?
Je kan nr een ander station,
mr dient dan weer de volle pot te betalen voor een volledige keuring.

Als je voor herkeuring kiest, moet je idd nr hetzelde station!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 28 jan 2016 8:58
door kzentekik_et
En smiley...
Dat biljet van 50eur...
Doe hier in België maar een 4- of 5-voud daarvan [WINKING FACE]

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 22 apr 2016 6:38
door speedywilmske
Vandaag op de keuring.
Keur"meester": "ik heb gezien dat er eibach veren onder je auto zitten.
Ik: " ja dat is standaard."
Keur"meester": "ja? Ik ga dat toch even nameten"
Hij meet de hoogte van de auto. Zegt hij tegen mij met de staart tussen zijn benen. "Ah ja, de hoogte klopt ik zal het noteren"
Ben ik maar stillekes door gelopen met een groene kaart zonder brandblusser en met een zwetende veerpoot!!!!!
:lol: :lol: :lol:

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 22 apr 2016 12:17
door Pipo
De brandblusser wordt enkel gecontroleerd bij invoer of verkoop van een voertuig. Die zwetende demper ga je toch moeten vervangen (en de andere op die as ook), dus veel voordeel brengt deze misser van de keurder je niet op :wink:
Maar het weeral een bewijs dat de keuringsmensen heel weinig kennis hebben van de Speedster.

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 22 apr 2016 12:25
door speedywilmske
Pipo schreef:De brandblusser wordt enkel gecontroleerd bij invoer of verkoop van een voertuig. Die zwetende demper ga je toch moeten vervangen (en de andere op die as ook), dus veel voordeel brengt deze misser van de keurder je niet op :wink:
Maar het weeral een bewijs dat de keuringsmensen heel weinig kennis hebben van de Speedster.
Demper is onderweg. Geeft me alleen maar wat meer tijd. :wink:

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 22 apr 2016 13:18
door tibby
speedywilmske schreef:Vandaag op de keuring.
Keur"meester": "ik heb gezien dat er eibach veren onder je auto zitten.
Ik: " ja dat is standaard."
Keur"meester": "ja? Ik ga dat toch even nameten"
Hij meet de hoogte van de auto. Zegt hij tegen mij met de staart tussen zijn benen. "Ah ja, de hoogte klopt ik zal het noteren"
Ben ik maar stillekes door gelopen met een groene kaart zonder brandblusser en met een zwetende veerpoot!!!!!
:lol: :lol: :lol:
Allez, ge zijt er door, da's het voornaamste he :yes:

:thumbsup:

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 29 apr 2016 15:51
door 911Speedster
Vandaag ook weer veer een jaartje gekeurd. Geen probleem, 205 banden voor, diffuser achter! :D

Re: Belgische keuring

Geplaatst: 15 mei 2016 19:15
door alain
Zwarte zonneband voor tegen de zon op je voorruit noemen ze tuning ! Extra betalen ... kassa kassa