Alternatief voor voorbanden (straatgebruik)

Algemene zaken omtrent onze auto.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Alternatief voor voorbanden (straatgebruik)

Bericht door Exmantaa »

timmyboy55 schreef:Ik heb de Evo2's gehad... onbeperkte grip, niet normaal.

Nu Kumho Ku39's heb ik ook nog de grens niet van gehaald, en toch leuke bochten gepakt :P
Begrijp ik hieruit dat ik binnenkort mijn leenvelgen weer terug kan verwachten??? :wacko:
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Alternatief voor voorbanden (straatgebruik)

Bericht door timmyboy55 »

Zeker hoor! Ik kan ze langsbrengen wanneer je wilt! Staan hier nu netjes op elkaar gestapeld met een kleed ertussen :D
Gebruikersavatar
VROOAAAR
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 mei 2010 0:42
Locatie: Midden-Brabant

Re: Alternatief voor voorbanden (straatgebruik)

Bericht door VROOAAAR »

opeluser schreef:Hankook Ventus v12 195/45/17 voor 235/40/17 achter. Werkt super.

Verstuurd vanaf mijn SM-G531F met Tapatalk
Voor mijn originele velgen was ik ook op zoek naar nieuwer & beter.
Voor normaal (..bij wijze van spreken..) straatgebruik.

De OEM bandenmaat voor de voorwielen is er echter alleen als Bridgestone of als... één of ander nogablok compound (volgens Tibby - en ik geloof hem direkt).
Godzijdank blijk ik de zojuist geleverde Bridgestone Potenzas (OEM) nog te kunnen retourneren - kostten anders dik 170 Euro PER STUK !! :(

Achter liggen inmiddels (op Tim's advies hier) de Hankook Ventus V12 Evo 2 225/45 ZR17 erop.
Die wil ik ook voor mijn standaard skinny voorwieltjes gaan bestellen nu.
Dat zou dan de Hankook Ventus V12 Evo 2 K120 195/45 ZR17 worden - kan iemand dat bevestigen?
(Twee keer retourneren daar zullen ze niet intrappen)...

De omtrek wordt dan iets kleiner (lagere wang) maar omdat het de voorwielen zijn, zal het verder geen invloed hebben op snelheidsmeter, kmteller etc.

Thx!
Geert
::: A Clockwork Mandarin :::
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Alternatief voor voorbanden (straatgebruik)

Bericht door timmyboy55 »

VROOAAAR schreef:
opeluser schreef:Hankook Ventus v12 195/45/17 voor 235/40/17 achter. Werkt super.

Verstuurd vanaf mijn SM-G531F met Tapatalk
Voor mijn originele velgen was ik ook op zoek naar nieuwer & beter.
Voor normaal (..bij wijze van spreken..) straatgebruik.

De OEM bandenmaat voor de voorwielen is er echter alleen als Bridgestone of als... één of ander nogablok compound (volgens Tibby - en ik geloof hem direkt).
Godzijdank blijk ik de zojuist geleverde Bridgestone Potenzas (OEM) nog te kunnen retourneren - kostten anders dik 170 Euro PER STUK !! :(

Achter liggen inmiddels (op Tim's advies hier) de Hankook Ventus V12 Evo 2 225/45 ZR17 erop.
Die wil ik ook voor mijn standaard skinny voorwieltjes gaan bestellen nu.
Dat zou dan de Hankook Ventus V12 Evo 2 K120 195/45 ZR17 worden - kan iemand dat bevestigen?
(Twee keer retourneren daar zullen ze niet intrappen)...

De omtrek wordt dan iets kleiner (lagere wang) maar omdat het de voorwielen zijn, zal het verder geen invloed hebben op snelheidsmeter, kmteller etc.

Thx!
Geert
Hoe bevalt het ondertussen Geert?
Gebruikersavatar
VROOAAAR
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 mei 2010 0:42
Locatie: Midden-Brabant

Re: Alternatief voor voorbanden (straatgebruik)

Bericht door VROOAAAR »

timmyboy55 schreef:
Hoe bevalt het ondertussen Geert?
Ze liggen er letterlijk net op en ik heb er pas 10 km of zo mee gereden, maar ze zijn duidelijk VEEEEEEL zachter. Dat vertaalt zich (of je het wilt of niet :wink: ) in comfort en ook in een duidelijk indirectere feel in het stuur (want zachte wang). MAAR in sneller genomen bochten zal het zeker beter plakken, daar ga ik wel van uit. De Potenza's waren nl niet alleen hard maar ook glad (ondanks nog volop profiel). Dat gaan we dus nog uitproberen. Regentest (was ook een belangrijk criterium - daar schijnen de Hankooks in uit te blinken) zal er voorlopig nog wel niet inzitten met dit weer... :lol:
::: A Clockwork Mandarin :::
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Alternatief voor voorbanden (straatgebruik)

Bericht door timmyboy55 »

De Potenza's hebben een belachelijk stijve wang, erg fijn met direct stuurgevoel.

Ik merkte ook dat de hankooks een zachte wang hadden, maar ik heb nog nooit bochten zó hard kunnen nemen, gekke was ook... Ik had het idee dat ik harder de bocht door kon in de plensende regen dan droog weer... :shock:

Ben benieuwd naar jouw opinie als je wat KMers hebt gemaakt!
Plaats reactie