Daan schreef:Federal RSR 595. Ca. 85,- per band in diverse maten.
Voor dat geld vs. grip (droog) nog steeds the best bang for the buck qua straat/semi band.
Vallen in praktijk wat breder uit dan de aangegeven maat. 235 rsr is breder dan mn 245 pilotsport.
Dan ga je er vanuit dat je alleen in droog weer rijdt, want met slecht weer in de regen zijn ze een ware nachtmerrie.... Ik denkt dat RollatorGT meer een straatgebruiker is wie de Speedster ook vaak in de regen de garage uit trekt? Dan heeft hij toch echt belang voor een potente droog en regen band..
Dit is precies de rede waarom ik geen semi slicks monteer.. ik rij vrijwel heel vaak in dit land in de regen
Ik ben het met Daan eens, wat een heerlijke band! Voor een knalprijs
En, op Team Dynamics gemonteerde Kumho KU39's stemde mij zeer tevreden in het droge! Zelfs op het circuit, en dat was ook een enorm goedkope band. Maar blijkbaar in de regen een slechte band helaas.
De RSR 595's in de regen is echt drama, ellende en gewoon gevaarlijk. Met het Nürburgring tripje kwam het echt uit de hemel stromen en met 20-40 km/h op de Autobahn en continue moeten bijsturen door aquaplaning... Ondanks dat, heerlijke powerslides op de binnenwegen van de Eiffel neergelegd wat dan ook wel weer eens leuk is
Klopt Timmiboy, ik ben een 4 seizoenen alle weersomstandigheden rijder dus voor de zomermaanden een setje banden, geschikt voor regen die in de buurt komen van semi sliks.
Voorlopig blijf ik hangen op Yokohama AD08 met of zonder R. (met zonder R is nog leverbaar) waar en grapje/woordspeling.
Misschien een rare vraag, in de maat 225/ 45 R18 (voor de Golf van mijn zoon) is de R 30 euro goedkoper dan zonder R. Why ???
RollatorGT schreef:Misschien een rare vraag, in de maat 225/ 45 R18 (voor de Golf van mijn zoon) is de R 30 euro goedkoper dan zonder R. Why ???
Zonder 'R' wellicht nog 'op de plank' voorraad van vorig jaar. Meestal duurt het even voordat een nieuw type van een band in alle maten te koop is en tot die tijd levert de importeur vaak nog de oude modellen uit vanuit de voorraad bij de fabriek. (vaak maken ze voor het stoppen nog een laatste berg)
Die worden dan later vaak idd. voor lagere prijzen aangeboden.
Zal je ook gaan zien met de Toyo R888's en de nieuwe R888R die nu uit is. De bandenmaten waarin de 'gewone' R888 verkocht word zal dan goedkoper worden als die ook in R888R te koop is, want dan is het een uitlopend model wat niet meer (bij-)gemaakt wordt. Soms kan dat proces alleen enkele jaren duren als die overgang niet zo soepel gaat
Duidelijk Arno, bedankt.
Uiterlijk vind ik de Yokohama iets mooier dan de Hankook maar ik heb nog even tijd, als blijkt dat de Hankook beter is zal ik veiligheid kiezen.
En let er dan ook meteen even op dat de Yokohama's (we hebben het nog steeds over Neova AD08(R), toch?) nieuw met 6,5 mm profiel komen (net als de meeste 'echte' semi's) en dus gewoon een derde minder profiel te verslijten hebben... Als ze 30% korter meegaan, worden ze ineens zoveel duurder!
Goede tip Yaydee, 30% minder profiel en daar komt nog bij dat half versleten al gevaarlijk wordt in de regen.
Dan dus de (oude) Advan Neova ad08 (zonder R).
Misschien kan/wil Tibby een plaatje sturen van de jong gebruikte ad08 - 205 voorbanden om een indruk te krijgen.
Dit noemen ze op je wenken bediend worden, duidelijker kan niet.
Mijn keuze: Yokohama Advan neova ad08 (zonder R).
Ik hoop dat bij bevestiging ombouw sc de prijs niet te veel tegen valt, en er nog iets over is voor de banden banden en dat de 205 voorbanden van Andre nog te koop zijn, (toch een besparing van twee dagdelen raggen op de Terdinga Test Track).