Straat banden

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Straat banden

Bericht door timmyboy55 »

Daan schreef:Federal RSR 595. Ca. 85,- per band in diverse maten.
Voor dat geld vs. grip (droog) nog steeds the best bang for the buck qua straat/semi band.

Vallen in praktijk wat breder uit dan de aangegeven maat. 235 rsr is breder dan mn 245 pilotsport.
Dan ga je er vanuit dat je alleen in droog weer rijdt, want met slecht weer in de regen zijn ze een ware nachtmerrie.... Ik denkt dat RollatorGT meer een straatgebruiker is wie de Speedster ook vaak in de regen de garage uit trekt? Dan heeft hij toch echt belang voor een potente droog en regen band..
Dit is precies de rede waarom ik geen semi slicks monteer.. ik rij vrijwel heel vaak in dit land in de regen :lol:
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Straat banden

Bericht door Daan »

Ik heb geen ervaring met de RSR's in de regen.. :bag:
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Straat banden

Bericht door aKra »

Ik ben het met Daan eens, wat een heerlijke band! Voor een knalprijs :D

En, op Team Dynamics gemonteerde Kumho KU39's stemde mij zeer tevreden in het droge! Zelfs op het circuit, en dat was ook een enorm goedkope band. Maar blijkbaar in de regen een slechte band helaas.

De RSR 595's in de regen is echt drama, ellende en gewoon gevaarlijk. Met het Nürburgring tripje kwam het echt uit de hemel stromen en met 20-40 km/h op de Autobahn en continue moeten bijsturen door aquaplaning... Ondanks dat, heerlijke powerslides op de binnenwegen van de Eiffel neergelegd wat dan ook wel weer eens leuk is :bag:
Gebruikersavatar
RollatorGT
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)

Re: Straat banden

Bericht door RollatorGT »

Klopt Timmiboy, ik ben een 4 seizoenen alle weersomstandigheden rijder dus voor de zomermaanden een setje banden, geschikt voor regen die in de buurt komen van semi sliks.
Voorlopig blijf ik hangen op Yokohama AD08 met of zonder R. (met zonder R is nog leverbaar) waar en grapje/woordspeling.
Misschien een rare vraag, in de maat 225/ 45 R18 (voor de Golf van mijn zoon) is de R 30 euro goedkoper dan zonder R. Why ???

Spenkie.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Straat banden

Bericht door timmyboy55 »

R17 is een klote inch maat voor banden :mrgreen:

Maar je gaat niet op de Hankooks in? Echt een heerlijke band voor een all season rijder hoor!! Ik ga ze er in ieder geval weer tevreden op leggen snel :D
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Straat banden

Bericht door Arno »

RollatorGT schreef:Misschien een rare vraag, in de maat 225/ 45 R18 (voor de Golf van mijn zoon) is de R 30 euro goedkoper dan zonder R. Why ???
Zonder 'R' wellicht nog 'op de plank' voorraad van vorig jaar. Meestal duurt het even voordat een nieuw type van een band in alle maten te koop is en tot die tijd levert de importeur vaak nog de oude modellen uit vanuit de voorraad bij de fabriek. (vaak maken ze voor het stoppen nog een laatste berg)

Die worden dan later vaak idd. voor lagere prijzen aangeboden.

Zal je ook gaan zien met de Toyo R888's en de nieuwe R888R die nu uit is. De bandenmaten waarin de 'gewone' R888 verkocht word zal dan goedkoper worden als die ook in R888R te koop is, want dan is het een uitlopend model wat niet meer (bij-)gemaakt wordt. Soms kan dat proces alleen enkele jaren duren als die overgang niet zo soepel gaat ;)

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
RollatorGT
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)

Re: Straat banden

Bericht door RollatorGT »

Duidelijk Arno, bedankt.
Uiterlijk vind ik de Yokohama iets mooier dan de Hankook maar ik heb nog even tijd, als blijkt dat de Hankook beter is zal ik veiligheid kiezen.

Groeten, Spenkie
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Straat banden

Bericht door timmyboy55 »

Yokohama's hebben inderdaad wel een heel gaaf profiel zeg! Lijken net Semi Slicks!
Check ff hoe ze presteren in de regen.
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Re: Straat banden

Bericht door jaydee »

En let er dan ook meteen even op dat de Yokohama's (we hebben het nog steeds over Neova AD08(R), toch?) nieuw met 6,5 mm profiel komen (net als de meeste 'echte' semi's) en dus gewoon een derde minder profiel te verslijten hebben... Als ze 30% korter meegaan, worden ze ineens zoveel duurder!
Jägertee
Gebruikersavatar
RollatorGT
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)

Re: Straat banden

Bericht door RollatorGT »

Goede tip Yaydee, 30% minder profiel en daar komt nog bij dat half versleten al gevaarlijk wordt in de regen.
Dan dus de (oude) Advan Neova ad08 (zonder R).
Misschien kan/wil Tibby een plaatje sturen van de jong gebruikte ad08 - 205 voorbanden om een indruk te krijgen.

Groeten.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Straat banden

Bericht door tibby »

Zal straks enkele foto's van het profiel maken en posten op het verkoopstopic...



https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... =13&t=6842

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
RollatorGT
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)

Re: Straat banden

Bericht door RollatorGT »

Dit noemen ze op je wenken bediend worden, duidelijker kan niet.
Mijn keuze: Yokohama Advan neova ad08 (zonder R).
Ik hoop dat bij bevestiging ombouw sc de prijs niet te veel tegen valt, en er nog iets over is voor de banden banden en dat de 205 voorbanden van Andre nog te koop zijn, (toch een besparing van twee dagdelen raggen op de Terdinga Test Track).

Spenkie.
Plaats reactie