Gonzales circuittraining op CPZ

Algemene zaken omtrent onze auto.
remmie
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 mei 2016 5:09
Locatie: Wieringerwaard Noord-Holland

Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door remmie »

Gisteren avond op CPZ tijdens de Driving fun avondsessie heb ik een ontzettend leerzame training van Joop mogen ontvangen. Joop hartelijk dank nogmaals voor je heldere uitleg en de direct toepasbare aanwijzingen op het circuit!

Waar ik na een LOT-dag tot de conclusie ben gekomen dat racen met een (originele) Speedster op CPZ toch echt serious business is, heb ik na de training van gisteren een veel beter inzicht gekregen van wat ik nu eigenlijk aan het doen was, zegmaar..

Eerst inschrijven bij DF. Daarna zijn we het circuit op gegaan en heb ik enkele ronden gereden. Joop begon met het geven van wat algemene instructies en adviezen, met name bet betrekking tot positie op de baan, instuurpunten, ideale lijn (clipping points), etc. Aan de hand van de plattegrond die hij meegenomen had konden we na verloop van tijd analyseren waar voor mij het meest te leren was. Deze focuspunten, gecombineerd met een regelmatige rode vlag (door andere racers) maakte dat ik goed inzicht kreeg.

Resultaat: ik heb veeeeeeel beter beeld bij de grondbeginselen van het racen. Hoe rijd je soepel en snel, zonder de limiet op te zoeken. Met deze basis heb ik het gevoel dat ik mijn rijtechniek verder kan verbeteren.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door S. Gonzales »

Het was erg leuk om te zien wat een progressie jij geboekt hebt in één avond. :thumbsup: Een prima basis voor aankomende LOT dag op 11 september. Helaas ben ik er dan niet bij. Straks eerst weer rustig opbouwen en dan wordt het vanzelf steeds vertrouwder! Gaat helemaal goed komen. :thumbup:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door Exmantaa »

Jullie hadden ook wel perfect weer afgelopen maandag zeg. Ik wilde nog even komen kijken of er nog Speedsters reden, maar ben blijven hangen op een terras op de boulevard... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door Dennizz »

Bied je het ook aan met rijden in jouw Speedster :mrgreen:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door Smiley »

Dat is bij de advanced training.
Daar ben jij nog niet aan toe Dennizz :mrgreen:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door S. Gonzales »

:lol: Yep!

En dan is een blauwe badmuts niet genoeg.....moet je een echte helm op :yes: :wink:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door stefan »

@ joop...en een always inlegkruisje..dat geeft STEEDS EEN VEILIG GEVOEL ....toch :yes:
grasmaaiers..enz
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door Daan »

... en niet teveel eten. Na een ritje met Joop en Maik moest ik eerst m'n darmen weer op z'n plaats leggen.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2017 12:56
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door Dennis Cavallino »

remmie schreef:Gisteren avond op CPZ tijdens de Driving fun avondsessie heb ik een ontzettend leerzame training van Joop mogen ontvangen. Joop hartelijk dank nogmaals voor je heldere uitleg en de direct toepasbare aanwijzingen op het circuit!

Waar ik na een LOT-dag tot de conclusie ben gekomen dat racen met een (originele) Speedster op CPZ toch echt serious business is, heb ik na de training van gisteren een veel beter inzicht gekregen van wat ik nu eigenlijk aan het doen was, zegmaar..

Eerst inschrijven bij DF. Daarna zijn we het circuit op gegaan en heb ik enkele ronden gereden. Joop begon met het geven van wat algemene instructies en adviezen, met name bet betrekking tot positie op de baan, instuurpunten, ideale lijn (clipping points), etc. Aan de hand van de plattegrond die hij meegenomen had konden we na verloop van tijd analyseren waar voor mij het meest te leren was. Deze focuspunten, gecombineerd met een regelmatige rode vlag (door andere racers) maakte dat ik goed inzicht kreeg.

Resultaat: ik heb veeeeeeel beter beeld bij de grondbeginselen van het racen. Hoe rijd je soepel en snel, zonder de limiet op te zoeken. Met deze basis heb ik het gevoel dat ik mijn rijtechniek verder kan verbeteren.
Op zo'n review mag je heel erg trots zijn Joop!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door S. Gonzales »

Dennis Cavallino schreef:Op zo'n review mag je heel erg trots zijn Joop!
Dank je Dennis, dat ben ik ook.

Binnenkort mijn KNAF instructeur certficaat halen en mijn website (januari 2018) online zetten.
Dan gaan we elkaar veel vaker zien in 2018! Ik verheug me op een prettige samenwerking :thumbup:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door S. Gonzales »

Nu het toch zo stil is op het forum :roll: .....is het misschien tijd voor wat leeswerk?
Dus.....mijn website is nu online. Laat het voorjaar maar komen, ik ben er klaar voor!

http://www.gonzalestrackdaytraining.nl

Have more fun! :thumbsup:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door Daan »

Joop, ik vind het een mooie site en veel plezier!
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door S. Gonzales »

Daan schreef:Joop, ik vind het een mooie site en veel plezier!
Dank je Daan! :thumbup:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door aboellaard »

Waarom kan ik je nog niet boeken? Gaan we volgend jaar wel doen. Aan de tekst te zien neem ik aan dat je de DF dagen volgt, dus dat komt mooi uit. Heb er nu al zin in
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Gonzales circuittraining op CPZ

Bericht door S. Gonzales »

aboellaard schreef:Waarom kan ik je nog niet boeken? Gaan we volgend jaar wel doen. Aan de tekst te zien neem ik aan dat je de DF dagen volgt, dus dat komt mooi uit. Heb er nu al zin in
In principe kan dat al.....alleen niet handig zolang de DF data voor 2018 nog niet bekend is. Maar het gaat zeker lukken Alex, bedankt. Het kan mij niet snel genoeg gaan met het mooie weer, laat maar komen. :-D
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Plaats reactie