Frontsplitter voor E 30,

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Heeft iemand de Cupra splitter eronder zitten?

En lost dat het probleem van de zwevende voorkant met hoge snelheid net zo goed op als een turbo of TMS splitter?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Kijk ook effe naar deze, nette prijs voor zo'n splitter:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... -group-buy

gaat er achter nog een vleugel op? (want dan heb je aan de voorkant zeker meer downforce nodig)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Mijn wensenlijst is veel langer dan mijn budget toelaat. Het liefst wil ik de TMS taartschep achterop.

Misschien handig om prioriteiten te stellen:
2011 = vermogen
2012 = handling
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Co'tje schreef:2011 = vermogen
2012 = handling
De meesten doen het andersom :thumbup:
Alain zet een 1.50 op CPZ, zonder dikke spoiler, diffuser of frontsplitter. (290 pk turbo)
Ik denk dat je met een driver training a la Andrew Walsh meer haalt, dan met meer downforce.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Smiley schreef: De meesten doen het andersom :thumbup:
Alain zet een 1.50 op CPZ, zonder dikke spoiler, diffuser of frontsplitter. (290 pk turbo)
Ik denk dat je met een driver training a la Andrew Walsh meer haalt, dan met meer downforce.
Ik was ook van plan om het andersom te doen. En een beetje leren rijden. Een stuk slimmer volgens mij :wink: Tot ik het project van Treertje af kon maken.

Vind de neus erg licht worden op hoge snelheid. Misschien schroef ik er toch gewoon een simpele frontlip op, a la turbo.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

In het topic over downforce hebben ze 4 kilo extra downforce vooraan gemeten op de turbo versie (waar die lipjes op zitten)
Uiteraard zal een grotere veel meer doen.

Daarnaast staan ze natuurlijk ook gewoon goed.
Hoe laag ligt je auto nu eigenlijk?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Heb de standaard hoogte van Nitron. Weet de hoogte niet precies. Ligt redelijk laag in ieder geval.
Plaats reactie