wielen

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Je zou ook ijzerertskorrels/poeder kunnen gebruiken in een zak Stephan, dat wordt ook wel gebruikt als ballast voor schepen en drijvende boorplatforms. Dat scheelt al weer een factor 2 minstens in volume.
Maar vraag mij niet waar je het moet halen :lol: .

Een paar haltergewichten zou ook nog een idee kunnen zijn. Dan weet je ook gelijk het gewicht.

Zoiets?

Afbeelding
Stalen gewicht schijven voor diverse stangen in zwart gelakt en mooi afgewerkt
verkrijgbaar in 0,5 kg, 1,25 kg, 2,5 kg, 5 kg, 10 kg, 15 kg en 20 kg schijf prijs is per kg gewicht.

1.25 E (voor 140kg dus slechts 175euro :?

http://www.thuistrainer.nl/fitnesshalters.htm

Wat is internet toch makkelijk he :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ik heb nog ongeveer 950 kg metselzand in een bigbag staan, en voor dat zand heb ik al betaald. Nu alleen nog goede dicht te sealen plastic zakken ... (leder is wat luxe, is 't niet :roll: )

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

SteV6 schreef:
markv schreef:IJzeren staven, zie foto.

Mark
Ben je niet bang voor je stoelbekleding? Ik dacht zelf meer aan een zandzakken van leder ofzo, die je in de stoel plaatst en dan de gordel eromheen. Na wat rekenwerk kom ik uit op ongeveer 50 liter zand per stoel :?
Neuh, gaat prima hoor. Wat doeken ertussen en goed vastsnoeren bij vervoer, das wel belangrijk.

Kun je overigens wel goed voelen als je met 150KG aan de passagierkant aan het rijden bent :)

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Wielen

Bericht door jans »

Hallo Matsuru
Hoe is het ?? staan de wielen goed?
Matsuru
Actief lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:27
Locatie: Noord-holland

Re: Wielen

Bericht door Matsuru »

jans schreef:Hallo Matsuru
Hoe is het ?? staan de wielen goed?
Met mij is het goed 8)
Ik heb net nog even in de garage gekeken en de wielen staan op de grond :D

Even zonder gekheid, ze staan goed onder de auto. Ik heb alleen nog geen foto gemaakt, want de auto komt nu niet naar buiten. Ze staat lekker in de verwarmde garage te wachten op beter weer.

Ik ben nu aan het kijken naar een andere auto voor mijn vrouw. Ze wil zo'n zelfde auto als jouw vrouw :wink: . Haar huidige auto is alweer te oud (18-08-2004) en heeft te veel kilometers gereden (4.500) :shock:

Groet,

Erwin
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Re: Wielen

Bericht door jans »

Matsuru schreef:
jans schreef:Hallo Matsuru
Hoe is het ?? staan de wielen goed?
Met mij is het goed 8)
Ik heb net nog even in de garage gekeken en de wielen staan op de grond :D

Even zonder gekheid, ze staan goed onder de auto. Ik heb alleen nog geen foto gemaakt, want de auto komt nu niet naar buiten. Ze staat lekker in de verwarmde garage te wachten op beter weer.

Ik ben nu aan het kijken naar een andere auto voor mijn vrouw. Ze wil zo'n zelfde auto als jouw vrouw :wink: . Haar huidige auto is alweer te oud (18-08-2004) en heeft te veel kilometers gereden (4.500) :shock:

Groet,

Erwin
Oke Erwin
Ik zie je foto dan nog wel.Wat betreft de auto van je vrouw, dan moet je hem toch wel goed zat zijn ,wil je die nu al weer inruilen.
Kost weer geld. :(

Jan
Matsuru
Actief lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:27
Locatie: Noord-holland

Bericht door Matsuru »

Jans,
Op zich is met de Stilo niks mis, alleen de dealer is waardeloos. Als je voor een garantie gevalletje terug komt noemen ze je een zeur :shock: .

Maar om on topic te blijven, wat zijn die 18 inch wielen onder je vrouw haar wagen duur. Meerprijs van €2500,- vind ik nog al wat.

Groetjes Erwin
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Matsuru schreef:Jans,
Op zich is met de Stilo niks mis, alleen de dealer is waardeloos. Als je voor een garantie gevalletje terug komt noemen ze je een zeur :shock: .

Maar om on topic te blijven, wat zijn die 18 inch wielen onder je vrouw haar wagen duur. Meerprijs van €2500,- vind ik nog al wat.

Groetjes Erwin
Meerprijs 1250.
Matsuru
Actief lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:27
Locatie: Noord-holland

Bericht door Matsuru »

jans schreef:
Matsuru schreef:Jans,
Op zich is met de Stilo niks mis, alleen de dealer is waardeloos. Als je voor een garantie gevalletje terug komt noemen ze je een zeur :shock: .

Maar om on topic te blijven, wat zijn die 18 inch wielen onder je vrouw haar wagen duur. Meerprijs van €2500,- vind ik nog al wat.

Groetjes Erwin
Meerprijs 1250.
Ik ga verhuizen, want ik begrijp er niks van :? . Waarom is alles hier duurder :?: .
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Matsuru schreef:
jans schreef:
Matsuru schreef:Jans,
Op zich is met de Stilo niks mis, alleen de dealer is waardeloos. Als je voor een garantie gevalletje terug komt noemen ze je een zeur :shock: .

Maar om on topic te blijven, wat zijn die 18 inch wielen onder je vrouw haar wagen duur. Meerprijs van €2500,- vind ik nog al wat.

Groetjes Erwin
Meerprijs 1250.
Ik ga verhuizen, want ik begrijp er niks van :? . Waarom is alles hier duurder :?: .
Hoezo ? duurder? opel = opel
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Om nog even terug te komen waarom je dus die 2x75kg in de stoelen moet hebben bij het uitlijnen, download deze PDF even:

http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/i ... ACF506.pdf

Op blz 19 zie je een grafiek van het bumpsteer van de auto. Je ziet hoe de sporing veranderd bij de wijziging van de rijhoogte. De grap is dat de sporing varieert/instelbaar is bij de speedster (en ook bij de elise). Dat betekend dus dat bumpsteer op verschillende auto's niet hetzelfde is (kijk naar de breedte van de grafiek, dat is de tollerantie). Je ziet ook dat bij 0 de lijnen kruisen. Dat 0 punt is dus met de 2x75kg belasting. Zet je die er niet in, zal de rijhoogte dus anders zijn. En dus zit je al op een stuk van de grafiek waarin de basis sporing en bepaalde tollerantie heeft. De uitlijnaparatuur kan hier niet voor compenseren (het apparaat weet niet waar in de grafiek de auto ergens zit). Dus wil je de sporing goed willen zetten, moet je dus zorgen dat het punt waar de uitlijnaparatuur vanuit gaat hetzelfde is als waar je met de auto zit op de grafiek...

Hmm, ik hoop dat ik het nou duidelijker heb gemaakt ipv ingewikkelder :P

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

hi
stephan

Wat ben je van plan ? je wilt andere wielen? of deze laten spuiten?

jans
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Wat denken jullie hiervan?

Afbeelding

Afbeelding

En dan natuurlijk het hart (dus de Y-spaken) in het Le Mans Groen van m'n carrosserie. De gewichten: 8x17 = 10kg / 9x17 = 10,4kg. Kosten inclusief Conti's Sportcontact2 in 215/45R17 voor en 245/40R17 achter voor E 1399,- (helaas exlusief verzendkosten).
Gevonden op: http://www.roadster-concept.de/

Groeten Stephan
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Onder een zwarte speedster zien de velgen er geweldig uit.
Ik vindt het altijd moelijk voor te stellen als de auto een andere kleur heeft hoe het dan staat.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik denk dat het wel goed komt met de kleur van Stephan z'n karretje. Le Mans groen is ook vrij donker... Ik zou nog wel eerst even een fotoshopje (laten) maken Stephan! Kan jij dat?

gr.
M.
Afbeelding
Plaats reactie