wielen
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Je zou ook ijzerertskorrels/poeder kunnen gebruiken in een zak Stephan, dat wordt ook wel gebruikt als ballast voor schepen en drijvende boorplatforms. Dat scheelt al weer een factor 2 minstens in volume.
Maar vraag mij niet waar je het moet halen .
Een paar haltergewichten zou ook nog een idee kunnen zijn. Dan weet je ook gelijk het gewicht.
Zoiets?
Stalen gewicht schijven voor diverse stangen in zwart gelakt en mooi afgewerkt
verkrijgbaar in 0,5 kg, 1,25 kg, 2,5 kg, 5 kg, 10 kg, 15 kg en 20 kg schijf prijs is per kg gewicht.
1.25 E (voor 140kg dus slechts 175euro
http://www.thuistrainer.nl/fitnesshalters.htm
Wat is internet toch makkelijk he
Maar vraag mij niet waar je het moet halen .
Een paar haltergewichten zou ook nog een idee kunnen zijn. Dan weet je ook gelijk het gewicht.
Zoiets?
Stalen gewicht schijven voor diverse stangen in zwart gelakt en mooi afgewerkt
verkrijgbaar in 0,5 kg, 1,25 kg, 2,5 kg, 5 kg, 10 kg, 15 kg en 20 kg schijf prijs is per kg gewicht.
1.25 E (voor 140kg dus slechts 175euro
http://www.thuistrainer.nl/fitnesshalters.htm
Wat is internet toch makkelijk he
Neuh, gaat prima hoor. Wat doeken ertussen en goed vastsnoeren bij vervoer, das wel belangrijk.SteV6 schreef:Ben je niet bang voor je stoelbekleding? Ik dacht zelf meer aan een zandzakken van leder ofzo, die je in de stoel plaatst en dan de gordel eromheen. Na wat rekenwerk kom ik uit op ongeveer 50 liter zand per stoelmarkv schreef:IJzeren staven, zie foto.
Mark
Kun je overigens wel goed voelen als je met 150KG aan de passagierkant aan het rijden bent
Mark
C30-94@0.55bar
Re: Wielen
Met mij is het goedjans schreef:Hallo Matsuru
Hoe is het ?? staan de wielen goed?
Ik heb net nog even in de garage gekeken en de wielen staan op de grond
Even zonder gekheid, ze staan goed onder de auto. Ik heb alleen nog geen foto gemaakt, want de auto komt nu niet naar buiten. Ze staat lekker in de verwarmde garage te wachten op beter weer.
Ik ben nu aan het kijken naar een andere auto voor mijn vrouw. Ze wil zo'n zelfde auto als jouw vrouw . Haar huidige auto is alweer te oud (18-08-2004) en heeft te veel kilometers gereden (4.500)
Groet,
Erwin
Re: Wielen
Oke ErwinMatsuru schreef:Met mij is het goedjans schreef:Hallo Matsuru
Hoe is het ?? staan de wielen goed?
Ik heb net nog even in de garage gekeken en de wielen staan op de grond
Even zonder gekheid, ze staan goed onder de auto. Ik heb alleen nog geen foto gemaakt, want de auto komt nu niet naar buiten. Ze staat lekker in de verwarmde garage te wachten op beter weer.
Ik ben nu aan het kijken naar een andere auto voor mijn vrouw. Ze wil zo'n zelfde auto als jouw vrouw . Haar huidige auto is alweer te oud (18-08-2004) en heeft te veel kilometers gereden (4.500)
Groet,
Erwin
Ik zie je foto dan nog wel.Wat betreft de auto van je vrouw, dan moet je hem toch wel goed zat zijn ,wil je die nu al weer inruilen.
Kost weer geld.
Jan
Meerprijs 1250.Matsuru schreef:Jans,
Op zich is met de Stilo niks mis, alleen de dealer is waardeloos. Als je voor een garantie gevalletje terug komt noemen ze je een zeur .
Maar om on topic te blijven, wat zijn die 18 inch wielen onder je vrouw haar wagen duur. Meerprijs van €2500,- vind ik nog al wat.
Groetjes Erwin
Ik ga verhuizen, want ik begrijp er niks van . Waarom is alles hier duurder .jans schreef:Meerprijs 1250.Matsuru schreef:Jans,
Op zich is met de Stilo niks mis, alleen de dealer is waardeloos. Als je voor een garantie gevalletje terug komt noemen ze je een zeur .
Maar om on topic te blijven, wat zijn die 18 inch wielen onder je vrouw haar wagen duur. Meerprijs van €2500,- vind ik nog al wat.
Groetjes Erwin
Hoezo ? duurder? opel = opelMatsuru schreef:Ik ga verhuizen, want ik begrijp er niks van . Waarom is alles hier duurder .jans schreef:Meerprijs 1250.Matsuru schreef:Jans,
Op zich is met de Stilo niks mis, alleen de dealer is waardeloos. Als je voor een garantie gevalletje terug komt noemen ze je een zeur .
Maar om on topic te blijven, wat zijn die 18 inch wielen onder je vrouw haar wagen duur. Meerprijs van €2500,- vind ik nog al wat.
Groetjes Erwin
Om nog even terug te komen waarom je dus die 2x75kg in de stoelen moet hebben bij het uitlijnen, download deze PDF even:
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/i ... ACF506.pdf
Op blz 19 zie je een grafiek van het bumpsteer van de auto. Je ziet hoe de sporing veranderd bij de wijziging van de rijhoogte. De grap is dat de sporing varieert/instelbaar is bij de speedster (en ook bij de elise). Dat betekend dus dat bumpsteer op verschillende auto's niet hetzelfde is (kijk naar de breedte van de grafiek, dat is de tollerantie). Je ziet ook dat bij 0 de lijnen kruisen. Dat 0 punt is dus met de 2x75kg belasting. Zet je die er niet in, zal de rijhoogte dus anders zijn. En dus zit je al op een stuk van de grafiek waarin de basis sporing en bepaalde tollerantie heeft. De uitlijnaparatuur kan hier niet voor compenseren (het apparaat weet niet waar in de grafiek de auto ergens zit). Dus wil je de sporing goed willen zetten, moet je dus zorgen dat het punt waar de uitlijnaparatuur vanuit gaat hetzelfde is als waar je met de auto zit op de grafiek...
Hmm, ik hoop dat ik het nou duidelijker heb gemaakt ipv ingewikkelder
Mark
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/i ... ACF506.pdf
Op blz 19 zie je een grafiek van het bumpsteer van de auto. Je ziet hoe de sporing veranderd bij de wijziging van de rijhoogte. De grap is dat de sporing varieert/instelbaar is bij de speedster (en ook bij de elise). Dat betekend dus dat bumpsteer op verschillende auto's niet hetzelfde is (kijk naar de breedte van de grafiek, dat is de tollerantie). Je ziet ook dat bij 0 de lijnen kruisen. Dat 0 punt is dus met de 2x75kg belasting. Zet je die er niet in, zal de rijhoogte dus anders zijn. En dus zit je al op een stuk van de grafiek waarin de basis sporing en bepaalde tollerantie heeft. De uitlijnaparatuur kan hier niet voor compenseren (het apparaat weet niet waar in de grafiek de auto ergens zit). Dus wil je de sporing goed willen zetten, moet je dus zorgen dat het punt waar de uitlijnaparatuur vanuit gaat hetzelfde is als waar je met de auto zit op de grafiek...
Hmm, ik hoop dat ik het nou duidelijker heb gemaakt ipv ingewikkelder
Mark
C30-94@0.55bar
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Wat denken jullie hiervan?
En dan natuurlijk het hart (dus de Y-spaken) in het Le Mans Groen van m'n carrosserie. De gewichten: 8x17 = 10kg / 9x17 = 10,4kg. Kosten inclusief Conti's Sportcontact2 in 215/45R17 voor en 245/40R17 achter voor E 1399,- (helaas exlusief verzendkosten).
Gevonden op: http://www.roadster-concept.de/
Groeten Stephan
En dan natuurlijk het hart (dus de Y-spaken) in het Le Mans Groen van m'n carrosserie. De gewichten: 8x17 = 10kg / 9x17 = 10,4kg. Kosten inclusief Conti's Sportcontact2 in 215/45R17 voor en 245/40R17 achter voor E 1399,- (helaas exlusief verzendkosten).
Gevonden op: http://www.roadster-concept.de/
Groeten Stephan
S4 Avant