Bagagerek

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Rik
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2005 19:48
Locatie: Den Haag

Bagagerek

Bericht door Rik »

Erg leuke site! Ik ben op zoek naar een geschikt bagagerek voor mijn Speedy Turbo. Ik heb verhalen gehoord dat het standaard Opel rek problemen geeft (scheurtjes?) dus ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen/tips en waar ik het beste een dergelijk rek kan kopen. Hoor graag en groet, Rik
Bijlagen
Speedy middel.JPG
Speedy middel.JPG (30.09 KiB) 5829 keer bekeken
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ha Rik,

Welkom hier en veel veilige kilometers toegewenst!

Wat betreft een bagagerek heb ik wat informatie voor je, afkomstig van het Duitse forum.

Bagagerek van CarTec

en

http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... post&p=573

Zelf heb ik geen ervaring ermee, maar als ik met m'n Speedster op vakantie ga denk ik dat ik zo'n rek van CarTec ga aanschaffen.

AfbeeldingAfbeelding

SteV6
Laatst gewijzigd door SteV6 op 07 feb 2005 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Welkom Rik!
Kan je nog wat meer over jouw speedster vertellen? :P

Ik kan het niet echt mooi vinden, die bagagerekken, maar extra ruimte heb je zo natuurlijk wel.... Kan je dan nog wel makkelijk in je normale bagageruimte?

gr.
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

ik er 1...

Bericht door Dutch Boy »

Welkom Rik,
Ik heb een origineel bagagerek liggen (wil het, overigens, ook niet kwijt). Om allerlei redenen (w.o. 'nog niet nodig') is het rek nog niet geplaatst.
Dat van die 'scheurtjes' las ik ook maar volgens mij is dat (toch) echt niet nodig omdat het rek redelijk eenvoudig te plaatsen en te verwijderen is. Dus je 'pakt' het als je het nodig hebt. :idea:
En ja, als je nu met dat rek, of met welk rek dan ook, op volle snelheid gaat rijden (zelfs zonder bagage) dan kan ik begrijpen dat er scheurtjes in de carosserie optreden omdat een rek dat bagage op z'n plaats dient te houden niet echt flexibel is (en de Speedy al voldoende beweegt c.q. 'kraakt' van zichzelf....)
Veel Speedy-plezier :lol:
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Re: ik er 1...

Bericht door SteV6 »

Dutch Boy schreef:Ik heb een origineel bagagerek liggen.
Klopt het dat voor het originele Opel rek 4 bevestigingsplaatjes op/aan de carrosserie moeten worden geschroefd? Daarmee bedoel ik dat als je het rek van de auto neemt er 4 alu-plaatjes op het plaatwerk achterblijven.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

Klopt

Bericht door Dutch Boy »

Klopt Stev6,
Er zijn 4 bevestingplaatjes, in feite werken die met een 'bajonetsluiting' zodat het rek eenvoudig gewisseld kan worden en toch stevig (misschien te stevig :?: ) op z'n plaats zit. Deze 4 'punten' blijven dan zitten, ze ontsieren 'de boel' niet eens.
Wat de installatie lastig maakt is de kabel die nodig is om het 3e remlicht dat (ook) op het rek zit aan te sluiten (overigens, dit is een stekker aan de carosserie die ook weer eenvoudig is los te maken).
Het 2e lastige is dat 2 bevestigingspunten van het standaard bagagerek geen rekening houden met de spoiler van de 2.0T :!:
Plaats ik het rek 'nog eens' dan kan ik die 2 plaatjes laten aanpassen bij een 'licht metaal deskundige'. :)
Rik
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2005 19:48
Locatie: Den Haag

Dank

Bericht door Rik »

Bedankt voor alle tips! Ik heb deze week meteen een CarTec rek besteld. Ze hadden alleen nog maar rekken met een kleine beschadiging maar dan betaal je ook slecht EUR 95,00 ex EUR 23,00 verzendkosten. Deze zomer ga ik met de Speedster 3 weken naar Noorwegen/Zweden dus dan kan ik elke cm3 bagageruimte goed gebruiken. Momenteel staat mijn wagen bij Beek autoracing voor (de bekende) aanpassing van het motormanagement en het vervangen van de 2 katten door een sportkat. Ben erg benieuwd naar de resultaten. Ik heb de Speester nu 6 maanden, de wagen is 1,5 jaar oud en heeft 6.000 km gereden. Tot nu toe ben ik super enthousiast :P Leuk om op deze site ervaringen/informatie uit te wisselen. Gr. Rik.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Re: Dank

Bericht door SteV6 »

Rik schreef:Bedankt voor alle tips! Ik heb deze week meteen een CarTec rek besteld. Ze hadden alleen nog maar rekken met een kleine beschadiging maar dan betaal je ook slecht EUR 95,00 ex EUR 23,00 verzendkosten.
Hi Rik,

Laat je wel even horen hoe het CarTec-bagagerek je bevalt. En wat je verstaan onder kleine beschadiging :? ?

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Dank

Bericht door Maik »

SteV6 schreef:
Rik schreef:Bedankt voor alle tips! Ik heb deze week meteen een CarTec rek besteld. Ze hadden alleen nog maar rekken met een kleine beschadiging maar dan betaal je ook slecht EUR 95,00 ex EUR 23,00 verzendkosten.
Hi Rik,

Laat je wel even horen hoe het CarTec-bagagerek je bevalt. En wat je verstaan onder kleine beschadiging :? ?

SteV6
Inderdaad, het siert de speedster niet, maar een beetje mooi bagagerek voor iets meer dan 100 euro is nog wel te doen en handig! :)
Dus maak als je wil eens wat fotootjes.

gr.
Maikel
Afbeelding
rayz25

Bericht door rayz25 »

Ben ook op zoek naar zo"n rek ga volgende week even een weekje weg maar zoek nog naar wat ruimte.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Zonde van de body ray, de bevestigingspunten zitten er volgens mij vast in.
Tevens stonden die rekken er in het begin om bekend dat ze de achterclam lieten scheuren, en zijn volgens mij in het eerste jaar al uit de catalogus gehaald daardoor.

Kun je niks fabriceren met de softsoft aansluitpunten?
Die kosten relatief niks bij eliseshop, en wie weet heb je wel een gat in de markt.

Gezien je op korte termijn weggaat; zou een hardtop lenen, en daar bagage opsjorren blijven zitten?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

ik zou zelf ook voor een dakkoffer gaan
miss iets wat "haakt" achter de voorruit ...
denk er zelf ook al even aan
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

http://www.tweedehands.nl/auto-onderdel ... c_id=&afd=

alleen die banden onder het dak door zitten tegen je hoofd vrees ik
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

80 euro nieuw, mocht je gaan hobbybobben:
http://www.handirack.be
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2357
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

denk niet dat je veel op het dak van de speedster kunt leggen zo
Plaats reactie