Siegel zit in de weg

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Siegel zit in de weg

Bericht door Hendrik-Jan »

Vandaag weer wat km gereden. Wat mij steeds opvalt is dat de spiegel te groot is en in de weg zit.
Zijn er ervaringen met andere spiegels?

Groet,
HJ
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Re: Siegel zit in de weg

Bericht door jans »

Hendrik-Jan schreef:Vandaag weer wat km gereden. Wat mij steeds opvalt is dat de spiegel te groot is en in de weg zit.
Zijn er ervaringen met andere spiegels?

Groet,
HJ
Hoezo in de weg? hendrik
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

De spiegel zit in de weg wanneer ik naar rechts kijk. Straatjes van rechts en bochten naar rechts zijn slecht zichtbaar.
En de spiegel is te groot. Wanneer ik in de spiegel kijk zie ik vooral twee stoelen.

Groet,
HJ
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ja, die ergernis heb ik ook. Verkeer dat uit straten van rechts komt kan je gewoon niet zien. Bochtige binnenweggetjes worden onoverzichtelijk door de blinde vlek veroorzaakt door de binnenspiegel.

Op het duitse forum is een topic te vinden, van Eric, die een buitenspiegeltje van een Suzuki motorfiets heeft gemodificeerd ter vervanging van de "passpiegel" die er standaard in hangt. In Duitsland rijden een paar Speedsterbezitters gewoon zonder binnenspiegel.

Op het engelse forum is Tadpole bezig met een binnenspiegeltje in een carbonfiber behuizing (topic). Maar daar lijkt weinig schot in te zitten.

Zelf ben ik ook nog aan het nadenken over een andere spiegel, voornamelijk omdat ik een anti-blinderingsstand belangrijk vind komt een gemodificeerd buitenspiegeltje voor mij niet op 't lijstje oplossingen voor.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Ik dacht aan iets kleiner en misschien verder naar boven plaatsen. Ik ga op onderzoek uit. :shock:

Groet,
HJ
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

spiegel zit in de weg

Bericht door linne150 »

een kleine tip,Met een nylon visdraadje je spiegel los snijden,de voor jou w de beste plek [i.v.m.lengte] uitzoeken markeren met viltstift een druppel sec.lijm even aandrukken klaar.Lijmresten van de ruit verwijderen watje met aceton.vr.Groet. linne150 Wilbert
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Kijk daar heb je wat aan! Ik wilde al naar een schadebedrijf om het te vragen.

HJ
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Re: spiegel zit in de weg

Bericht door speedster »

linne150 schreef:een kleine tip,Met een nylon visdraadje je spiegel los snijden,de voor jou w de beste plek [i.v.m.lengte] uitzoeken markeren met viltstift een druppel sec.lijm even aandrukken klaar.Lijmresten van de ruit verwijderen watje met aceton.vr.Groet. linne150 Wilbert
Gebruik geen seconde lijm op de voorruit, want daar barst de voorruit van. Er is speciale spiegellijm. Maak hier echt gebruik van, want een voorruit kost veel eurotjes en dan zit de spiegel weer niet goed.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Zo te zien maakte linne150 een klein foutje en heeft hij een aparte onderwerp aangemaakt i.p.v. van het onderwerp te beantwoorden.

Dit wou linne150 zeggen:
HJ ik was eerst ook naar een plaatwerker gegaan ,kreeg ik een plakkertje voor de spiegel vast te zetten.Die donderde er dus na 3 zonnestralen vanaf geeft een leuke klap op het alu vloertje.P.S.het nylon draadje werkt ook bij het opel logo achterop 30/100 is aantebevelen.Vr.Groet,Linne150 [Wilbert]
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Er is weer spiegelnieuws op het Engelse forum!

Dit keer een mooi klein spiegeltje dat uitermate geschikt is voor onze Speedsters. En nog origineel Opel ook ...

Afbeelding

Afbeelding

Het volledige topic: http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... c062fc914e

Bestelnummer volgens de Engelsen:

Afbeelding

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Die gaat erin!

Thanks.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Hmm, helaas even een kanttekening :evil:

Ik heb de bovengenoemde link nog eens extra aandachtig doorgelezen.
Het blijkt dat deze spiegel bedoeld is voor de "ombouw" van gewone Astra's naar politievoertuigen :?

Ik weet dus niet zeker of we deze spiegel kunnen bestellen ... binnenkort ga ik even bij de dealer informeren (bij voorkeur morgen al) :lol: .

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Uh, net bij de dealer geweest............. € 161,-...... :cry:

Ik ga toch even verder zoeken.
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Ga eens navragen.

Bericht door damnedt »

Ik zal eens bij mijn contactpersoon gaan informeren voor welke prijs ik hem kan kopen. Mocht deze aanzienlijk lager zijn als de € 161,-. Dan zal ik hier vermelding van maken. Mogelijk dat ik er dan meer kan bestellen.
Ik ga niets beloven maar ik heb redelijke contacten met de persoon waarmee ik zaken doe. Koop al bijna 25 jaar mijn Opel onderdelen bij dezelfde dealer (mijn Opels overigens ook). Dus dat schept een band.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Vandaag was ik in een automaterialen winkel. Ik heb daar een spiegel gevonden die een stuk kleiner is dan het origineel. Kosten waren € 4,-!
Voordeel is dat ik deze ook hoger kan plaatsen waardoor ik er onderdoor kan kijken.
Lotus Elise S2
Plaats reactie