Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Oh ja, nog een vraagje:

Doe ze ook iets qua versterking aan het achter subframe? Ben erg benieuwd hoe zij daarover denken/ wat ze daar aan doen. :wink:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Klopt. Die Lotus "GT3-achtig iets" met V6 in de lengterichting, Hewland bak en een stukje langer...
Bijlagen
2005-Lotus-Sport-Exige-Engine-Bay-Bodywork-Removed-1024x768 (Small).jpg
2005-Lotus-Sport-Exige-Engine-Bay-Bodywork-Removed-1024x768 (Small).jpg (65.26 KiB) 3916 keer bekeken
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Waanzinnig project Herman :shock:, alle respect en lof dat je zo'n heftig project durft aan te gaan. :woship: :thumbsup: :woship:
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Herken je 'm nog Herman?

Afbeelding
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Speedfreak
Mega lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 mar 2006 20:09
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

mmmmm.... jij was me dus voor......
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Er komt wat (pas)vorm in!

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
005 Real engine small.jpg
005 Real engine small.jpg (128.05 KiB) 3836 keer bekeken
007 Front fitting small.jpg
007 Front fitting small.jpg (139.43 KiB) 3831 keer bekeken
006 Closed back small.jpg
006 Closed back small.jpg (122.46 KiB) 3839 keer bekeken
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

diep respect! 8)
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Herman super allemaal. Maar ik zat me af te vragen hoe die Turbo motor een beetje koel blijft?
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Herman schreef:Misschien blijven de wielkasten ook wel open.
Dat zou ik niet doen voor een auto die ook op de straat rijdt..

Zonder de binnen-spatschermen komt er een enorme berg rotzooi nar binnen zetten... Binnen no-time is dan hele motorruimte overdekt in modder en troep.

Met de open achterkant en geen bagageruimte moet het totaal geen probleem zijn qua temperaturen. Lucht via de zijschoops naar binnen (ik neem aan dat de dak-scoop op de luchtinlaat van de motor wordt aangesloten) en gaat prima via het gaas aan de achterkant naar buiten.

Als je toch nog wat bagage mee wilt kunnen nemen, dan zouden ze kunnen kijken om een S1 Elise 'boot bag' te installeren en een alu plaat boven de uitlaat om 'm op te leggen.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Als we Arno niet zouden hebben. :)
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Vond nog wat aktiefoto's van je "bodykit".
http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s2exige_02.php

Ga je de intercooler monteren zoals in de Exige, of een watergekoelde chargecooler?
Bijlagen
lotus_exige_cup240-07-L (Small).jpg
lotus_exige_cup240-07-L (Small).jpg (52.63 KiB) 3748 keer bekeken
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Herman heeft al een chargecooler met extra radiator in de neus volgens mij.

Die Exige-S standaard setup koelt niet zo geweldig omdat hij zo gewoon te weinig (koel) lucht krijgt over de lucht-lucht intercooler om dat vol te houden.

Veel mensen met een ExigeS stappen daarom van deze over op een ProAlloy chargecooler setup.

De dak-scoop is natuurlijk wel prima om de motor van aanzuig-lucht te voorzien. Lekker hoog, dus ook op warme dagen nog redelijk koel. (niet de 'warme deken' net boven het asfalt opsnuiven)

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Plaats reactie