Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige
- Speedfreak
- Mega lid
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 27 mar 2006 20:09
- Contacteer:
- Herman
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
- Locatie: Zeeland
Er komt wat (pas)vorm in!
Deleted
- Bijlagen
-
- 005 Real engine small.jpg (128.05 KiB) 3836 keer bekeken
-
- 007 Front fitting small.jpg (139.43 KiB) 3831 keer bekeken
-
- 006 Closed back small.jpg (122.46 KiB) 3839 keer bekeken
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Dat zou ik niet doen voor een auto die ook op de straat rijdt..Herman schreef:Misschien blijven de wielkasten ook wel open.
Zonder de binnen-spatschermen komt er een enorme berg rotzooi nar binnen zetten... Binnen no-time is dan hele motorruimte overdekt in modder en troep.
Met de open achterkant en geen bagageruimte moet het totaal geen probleem zijn qua temperaturen. Lucht via de zijschoops naar binnen (ik neem aan dat de dak-scoop op de luchtinlaat van de motor wordt aangesloten) en gaat prima via het gaas aan de achterkant naar buiten.
Als je toch nog wat bagage mee wilt kunnen nemen, dan zouden ze kunnen kijken om een S1 Elise 'boot bag' te installeren en een alu plaat boven de uitlaat om 'm op te leggen.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Vond nog wat aktiefoto's van je "bodykit".
http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s2exige_02.php
Ga je de intercooler monteren zoals in de Exige, of een watergekoelde chargecooler?
http://www.reverie.ltd.uk/en/gallery/s2exige_02.php
Ga je de intercooler monteren zoals in de Exige, of een watergekoelde chargecooler?
- Bijlagen
-
- lotus_exige_cup240-07-L (Small).jpg (52.63 KiB) 3748 keer bekeken
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Herman heeft al een chargecooler met extra radiator in de neus volgens mij.
Die Exige-S standaard setup koelt niet zo geweldig omdat hij zo gewoon te weinig (koel) lucht krijgt over de lucht-lucht intercooler om dat vol te houden.
Veel mensen met een ExigeS stappen daarom van deze over op een ProAlloy chargecooler setup.
De dak-scoop is natuurlijk wel prima om de motor van aanzuig-lucht te voorzien. Lekker hoog, dus ook op warme dagen nog redelijk koel. (niet de 'warme deken' net boven het asfalt opsnuiven)
Bye, Arno.
Die Exige-S standaard setup koelt niet zo geweldig omdat hij zo gewoon te weinig (koel) lucht krijgt over de lucht-lucht intercooler om dat vol te houden.
Veel mensen met een ExigeS stappen daarom van deze over op een ProAlloy chargecooler setup.
De dak-scoop is natuurlijk wel prima om de motor van aanzuig-lucht te voorzien. Lekker hoog, dus ook op warme dagen nog redelijk koel. (niet de 'warme deken' net boven het asfalt opsnuiven)
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..