Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Ik zat zelf ook al beetje met een scheef oog te kijken naar die Exige S intercooler set-up. Doet het waarschijnlijk bij flinke snelheid best aardig, maar in het dagelijkse verkeer zal je daar weinig koelflow hebben. Maar Lotus houdt zelfs bij de 2-Eleven ditzelfde principe vast. Daar zit ie achter de motor gemonteerd en krijgt lucht vanaf de zijkanten toegevoerd. (Maar ja, die staat ook erg weinig stil voor het stoplicht...)
Chargecooler, beter!
Chargecooler, beter!
- Bijlagen
-
- 08.lotus.2eleven.eng.500.jpg (47.11 KiB) 4101 keer bekeken
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Jij hebt meer pk's dan die gt3. Bovendien geeft het ons de kans om jouw een beetje bij te houden en dan hoef je ook niet van die dure modificaties aan je rem systeem te doen. Wat je een win win situatie noemt.Herman schreef:Ja, dat lijkt de GT3 vleugel. Beetje veel van het goede. Geeft ook veel weerstand. Ik had de keuze maar ga voor de 'gewone' brede uitvoering, dan hou ik nog een beetje snelheid.piet schreef:Ook een lekker vleugeltje Herman.
Herman schreef: Deze heeft ook snelsluitingen en gesloten motorkap. Wielkasten zijn wel weer anders. Zou 2007 model kunnen zijn? Wielkasten niet zo mooi gevuld maar zeer fraaie spiegels (Ook handig voor de caravan maar weer geen trekhaak )
Het is inderdaad de nieuwe versie.
http://www.topgear.com/content/news/stories/2695/
Gelukkig weinig plek voor een trekhaak.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Ow, wacht even..
Ik zie nu pas dat je nieuwe subframe een extra balk onderop heeft. Lekker stevig zo!! (Laat ik dit nu net ook van plan zijn met mijn spare subframe.)
Ben wel nieuwsgierig of dit een standaard Exige S2 subframe is. Ziet er behoorlijk standaard uit. (Arno?)
Vraag me af of ze nog iets aan je bak hebben moeten wijzigen, want met de Z22SE bak (is op startmotor positie na dezelfde toch?) zit er daar net een uitstekend stuk aluminium in de weg. En een andere motor/bakophanging achter uiteraard, maar zo te zien zijn ze daar nog druk mee bezig...
Ik zie nu pas dat je nieuwe subframe een extra balk onderop heeft. Lekker stevig zo!! (Laat ik dit nu net ook van plan zijn met mijn spare subframe.)
Ben wel nieuwsgierig of dit een standaard Exige S2 subframe is. Ziet er behoorlijk standaard uit. (Arno?)
Vraag me af of ze nog iets aan je bak hebben moeten wijzigen, want met de Z22SE bak (is op startmotor positie na dezelfde toch?) zit er daar net een uitstekend stuk aluminium in de weg. En een andere motor/bakophanging achter uiteraard, maar zo te zien zijn ze daar nog druk mee bezig...
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Yup. Dat is altijd al zo geweest. Alleen bij de Rover-Elises is het stalen subframe alleen de 'dwarsbalk' en heeft ronde gaten in de zijkant waar de assen doorheen steken.Herman schreef:Het lijkt erop dat het hele subframe slechts aan 2 x 2 boutjes vastzit? Hmm
De delen die onder de bagageruimte uitsteken zijn hier nog losse alu profielen.
Alleen omdat ze bij de Speedster en de Toyota Elises deze dwars-balk (nog) verder naar achter hebben geschoven is nu het complete subframe uit staal opgetrokken.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..