Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Noise killer.jpg
Noise killer.jpg (8.61 KiB) 1491 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Herman schreef:En wat meer detail van spruitstuk en turbo.
De turbo komt vlak achter het hoofd van de bestuurder.
Dat is wel het voordeel van de Exige body: je hebt een stuk meer ruimte boven de motor om door te bouwen.. ;)

Zie je bij S1 Exiges met motor conversies ook wel meer wanneer ze een XXL-Rotrex 'bovenop' een Honda blok bouwen of ook zoals bij jou met een Audi 1.8T conversie de turbo met een spruitsuk 'omhoog' laten komen.

Lukt je niet bij een gewone Elise of Speedster body..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

het voordeel van de Exige body: je hebt een stuk meer ruimte boven de motor om door te bouwen
Aha, dat vroeg ik me al af namelijk..

Het is een heel bouwwerk geworden!

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Ik heb geen reden om aan de mannen van VMax te twijfelen en gezien hun andere resultaten (BMW met Opel motor en Audi daar toen ter plekke gezien) , zullen ze dit vast tot een effectief resultaat weten te brengen.

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Bericht door Daan »

Hoi Herman,

ziet er allemaal fraai uit wat je daar doet. Vraagje/opmerking over de vlinderklep voor je uitlaatgeluid. Ik weet niet of je hem al getest gehoord hebt maar ik heb zo'n ding in mn 3" uitlaat gehad en dat maakt echt bar weinig uit. Later een einddemper met electrische klep geplaatst en dat ding werd echt muisstil. Just my $0,02.

Succes ermee iig!

Daan
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Herman schreef:
allen schreef:Hoe was het eigenlijk met de accu afgelopen? Kon die de auto starten? Inmiddels dan een tweede ernaast gezet?
Test geslaagd. Met die accu kun je precies 1x starten :shock: Dus daar moet wat meer capaciteit bij.
Het spijt me oprecht Herman. Ik schoot namelijk binne een halve seconde in de lach bij het lezen van dit bericht. Niet zo heel sociaal van me... :wink:

Ik gok dat een tweede van hetzelfde type ernaast niet veel zoden aan de dijk zal zetten. Heb er zelf ook lang over nagedacht. Bij jou misschien van minder belang, maar ik wil in mijn geval de mogelijkheid hebben de auto ook af en toe twee keer kort te verplaatsen, waarbij ik de derde keer alsnog makkelijk kan starten als ik echt weg ga. Nadeel is dat de accu in mijn geval dan gelijk weer 6 kilo is. Gelukkig maakt m'n lichaamsgewicht veel goed. :lol:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Bracket SuperB 20T.jpg
Bracket SuperB 20T.jpg (28.42 KiB) 1193 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
New Generator wheel.jpg
New Generator wheel.jpg (33.83 KiB) 1155 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Integrated toe link on wishbones.jpg
Integrated toe link on wishbones.jpg (24.85 KiB) 1074 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Eliseparts heeft die ook in het programma: http://www.eliseparts.com/products/show ... -link-kit/
(Heb er ooit aan gedacht om zelf zo'n beugel erop te lassen..)

Welke schokdempers heb je/komen er eigenlijk onder?
Plaats reactie